Welke bitten zijn er wel en niet toegestaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Welke bitten zijn er wel en niet toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 14:25

Ik heb zo eens rond zitten te kijken en ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden dus stel ik maar hier de vraag.
De endurancesport begint rustig aan weer wat te kriebelen bij mij en ik heb dan ook een paar jaar terug met mijn Haf 3 kennismakingsritten gereden.
Dit was allemaal met een trensje en een martingaal.
De laatste rit had ik al de grootste moeite om hem te houden (was dan ook na 36 km kapot terwijl hij nog wel even door kon..) en zodoende rij ik nu sinds een poos buiten met de Linda Tellington-Jones rollerbit (zie http://www.lindatellington-jones.com/rollerbit.shtml ).
Is dit bit toegestaan?
Zo nee welke soortgelijke bitten wel?

Woestein is verkeersmak, staat goed op de hulpen maar is een typische Haflinger dus zodra iets hem niet bevalt dan neemt hij het bit tussen zijn kiezen en zet zijn mooie gespierde speknek vast zodat je niets meer te zeggen heb... of hij krult zich op en loopt achter de teugel met hetzelfde resultaat....

Met dit rollerbit kan ik met een veilig gevoel buiten rijden en heb ik indien noodzakelijk (rij dus eigenlijk altijd met losse teugels) een "rem".

Wie weet er het antwoord?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:41

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:37

En hier dus een slotje