honden welkom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romsaf

honden welkom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 16:57

Ik wil graag beginnen met endurance wedstrijden. Nu zit ik met een praktisch probleem (en misschien anderen ook wel).
Ik heb twee (schatten van) honden. Als ik aan die wedstrijden ga meedoen betekent dat ik zo'n beetje de hele dag wel op pad ben. De enige persoon die op mijn honden kan letten is mijn chauffeur (en hopelijk mijn groom!). Worden honden toegestaan op het wedstrijd terrein? Uiteraard zijn het welopgevoede honden. Hoe doen anderen dat, de combi paarden + honden zie je toch wel erg veel.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:06

Ik heb nu 1 endurance wedstrijd gereden, in Laag Soeren. En het viel mij toen echt op dat heel veel mensen hun honden mee hadden genomen. Ik weet niet hoe dit op andere westrijden is, en of het op elk wedstrijd terein toegestaan is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:13

Wij hebben altijd onze honden mee gehad. De ene keer mijn dalmatier de andere keer de (toen nog ) pup van mijn pa. Nooit problemen mee gehad.

romsaf

Re: honden welkom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:58

oke, dat is mooi! Hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik ga binnenkort ook eerst kijken naar een wedstrijd (Onstwedde), dus dan zie ik misschien ook honden, maar ja dan moeten ze ook mee!

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:42

Er zijn altijd wel honden aanwezig op een endurancewedstrijd. Dit was één van de eerste dingen die iemand tegen me zei over de wedstrijden voor ik naar mijn eerste wedstrijd ging "Het is er een gezellige en ontspannen boel en veel mensen brengen zelfs hun hond mee".

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:24

Ik geloof niet dat dat een probleem zou moeten zijn. Ik heb er niet echt goed op gelet maar denk dat als je honden aan paarden gewend zijn het geen enkel probleem zal zijn. Endurance ruiters zijn meestal niet zo moeilijk en de paarden zijn wel wat gewend

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:08

Ik als niet hondeneigenaar vind wel dat je je hond continu aangelijnd moet hebben. Er zijn ook mensen zonder hond en paarden die ook geen honden gewend zijn. Als je hond dan inde buurt komt kan de hf omhoog gaan. Op de Fasnatrail (NK) liepen zelfs honden los. Ookal is je hond nog zo lief en braaf, het is in de eerste plaats een wedstrijd met paarden

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:46

Ik kan me erg vinden in de reactie van Laui. Honden kun je best meenemen, maar hou ze wel aan de lijn en uit de buurt van de keuringen/start etc.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:34

Daar ben ik het helemaal mee eens. Wij hebben altijd de honden mee, ze moeten ten alle tijden niet blaven/grommen of helemaal niet reageren op de paarden. Ze zitten meestal aan de spit bij de padock van mijn eigen paard. Bovendien staan ze onder appel, anders mogen ze soweiso nergens los lopen.
Dit verwacht ik eigenlijk ook van andere hondeneigenaars maar ja Dat gaat niet altijd zo.

@romsaf Wij hebben waarschijnlijk een hond mee naar onstwedde. Ik denk de kruising rottweilerxduitse herder formaat kalf.

romsaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 20:14

natuurlijk snap ik dat de hond aan de lijn moet en dat ze zich moeten gedragen. Ben blij dat ze in ieder geval meekunnen.@judith-cloud: zie je daar!