ik rij eigenlijk al sinds de dik 2 jaar die ik hem heb met een western uitrusting maar ben verder echt bezig met parelli natural horsemanship
dat gaat allemaal zo super dat we toch maar hebben gezegd om ons te gaan specialeren in western, eerst maar een beetje trail en pleasure en van daaruit zien we weer verder
figor is pas 4,5 jaar dus we hebben tijd zat, ben met hem eerst rijtechnisch bezig geweest dat hij goed recht liep, dat zn kont mooi meekwam en dat hij niet op zn schouder viel met voltes
het hele nagevelijk rijden hebben we gelaten, wilde hem eerst zn hals laten verlengen, echt neusje op de grond, omdat hij net als de meeste fjorden een korte nek met brede halsaanzet heeft, lastiger nagevelijk te krijgen dus en je traint dan snel de verkeerde spieren
dus eerst die ontspanning en nu zijn we op het punt dat hij wat hoger mag komen met zn halsje
eerst maar zn lekker koppie
hanenkam foto
soms wordt hij flink afgemat haha
foto van gisteren waarop zn bouw goed te zien is, zn buik is wat dik nu, zn dikke darm is niet in topconditie, krijgt ie nu wat voor, dat is het ook het deel van zn buik waar het opgezwollen is
rustig drafje geloof ik, wilde hem hier net wat oppakken, zijn foto's van vandaag, rij met de natural hackemore, zie dat ie hier wel wat op de voorhand duikelt.. maar daar wordt dus nog aan gewerkt
beetje kontje eruit draaien en ribben en hals buigen, hoofdhouding maakte me bij deze oefening niet uit
galopje, ook hier de hoofdhouding weer maar wil zijn sprong in galop erin houden, hij heeft de neiging erg vlak te gaan
lekker laag weer

foto van grondwerk, hij heeft lekker bolle billen voor een fjord vind ik hihi
verder doen we nog een beetje vrijheidsdressuur, dacht altijd dat dat niet kon zonder biks... maar fig heeft het geleerd met de friendly game van parelli, echt leuk en hij vind het zelf ook gaaf
t is zo'n schat!
helemaal languit met zn 2
normaal galloperen we naakt door de bak
haha nouja fig dan 
en zo duiken we trailers in hihi
maargoed, ik wil zoveel plaatsen, laat het hier wel ff bij hihi
blijf af en toe wel lekker plaatsen hier
) is super mooi! 

helemaal geweldig, jullie passen super bij elkaar, erg leuk om te zien. ook zoals hij ligt en jij erop zit, grappig hoor. geniet er maar van