30 km in 3 uur; een goed begin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

30 km in 3 uur; een goed begin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 18:25

Aangezien de plannen om endurance te gaan starten steeds vast omlijnder worden, zijn we sinds enkele weken maar eens gestart met wat afstanden rijden. Zo komen de paarden uit hun vertrouwde rondje, en worden wij er ook op getest hoe goed wij bestand zijn tegen lange(re) afstanden

Vandaag dus weer, een stuk gereden van 30 km (misschien nog iets meer), en daar hebben we drie uur over gedaan. Pauze van 10 minuten genomen, om even te ontvouwen en de paarden een hapje gras te gunnen.

Het plan is nou om 2 september in Holten een kennismakingsrit te starten, dan is dit toch nog niet eens zo'n gek begin? Paarden hebben het super vol gehouden, bleven fit en lekker actief. Ook wij hebben het zonder pijntjes doorstaan (was de vorige keer (korter qua afstand maar langer qua tijd wel anders.. )

Vroeg me gewoon af of we zo'n beetje op de goede weg zaten! Paarden worden daarnaast nog western getraind.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:46

Nou, zo te horen kun jij nu wel al een wedstrijd rijden! Jij en je paard zijn getraind genoeg.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:51

Ik kan je maar 1 tip geven: schaf een stethoscoop aan, en liever nog een hartslagmeter, en check de hartslag. Alleen dan weet je zeker of je paard voldoende conditie heeft.

Jantie

Re: 30 km in 3 uur; een goed begin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:40

Als ze een hartslag hebben van boven de 60 na een korte rit aan 10km/uur waarin nog een pauze zit, heb je nog conditietraining voor de boeg denk ik. Dus inderdaad, controle met hartslagmeter is nodig om echt te evalueren.