Na een autorit van 2 uur kwamen we in de Zelhem aan, wow wat een ruimte, das in het Gooi wel even wat anders! Nadat we even wat gestapt hadden met Kelly om de spiertjes weer los te maken zijn we gaan voorkeuren. Daar had ze een hartslag van 40. Bij de locomotie vond de veearts dat ze achter wat stijf was, dat is niet zo raar want Kelly was op de trailer op der billen gevallen toen mijn moeder wat te snel remde. Ze staat altijd al wat onstevig en ze houdt niet van remmen en rotondes haha! Ook vond de veearts dat ze linksvoor wat sleepte, dit zou te maken kunnen hebben met een oud scheurtje onder de hoefwand, dus kreeg Kelly een B.
Om half 1 zijn we gestart en de eerste 5 km was madame zo gek als een deur. Vooral de paden tussen de grote weilanden door waren erg leuk want die hebben we thuis niet. Ze heeft een goeie bok gegeven en we zijn een keertje het pad af de wei ingedoken om een erg enge badkuip. Ook de huifkarretjes met ezeltjes waren geweldig eng. Verder hebben we heerlijk genoten. Ook nog met Andriese een stuk samen gereden, was gezellig! De PA kwam alweer (te) snel in zicht en omdat we wat te hard reden ben ik op 2 km gaan stappen. Na wat koelen door Stiggeltje reden we de PA binnen. Hier had ze een hartslag van 48. Bij de locomotie kon de veearts niets apart zien dus konden we weer door!
De laatste 12 km gingen erg lekker, en daardoor ook te snel! Voor ik het wist naderden we het 2 KM tot finish bord en ik ging nog te hard. Dus moesten we 2 KM stappen in 25 min om op 13 KM/H uit te komen. Op een paar honderd meter voor de finish stond Stiggeltje met water om Kelly te laten drinken. Ik had nog een minuut dus we dachten dat we mooi op tijd gingen finishen. Maar er kwam een jurylid aangerend die zei dat ik niet mocht stilstaan (toch wel om te drenken?) Dus ben ik doorgereden en 30 sec. te vroeg gefinisht…
Ze had een hartslag van 56, maar moest plassen en dook meteen in de emmer met water.
Bij de nakeuring een hartslag van 44 en voor de locomotie weer een B omdat der achterhand nog steeds stijf was. Hier zullen we even goed op gaan letten.
Al met al dus best een geslaagde rit. Al was ie voor mijn gevoel wel erg kort
! Ik vond de omgeving erg mooi en de APD waren ook leuk om rond te kijken! Uiteindelijk bleek dat we 13,10 KM/H hadden gereden wat na correctie 12.87 was. Ik wil Stiggeltje en mijn moeder bedanken voor alle hulp. Op naar de Ginkelse heide!
net aangekomen en Kel bekijkt alles even goed
bij de voorkeuring
voor de start
tsja? Kwijllll!!!!
en gestart!
voor de PA
bij de nakeuring
en lekker uitrusten!
met Stiggeltje

de fotos zijn alleen heel groot, das n beetje moeilijk om te bekijken. maar wel een mooi paardje hooR!
)