Zadel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Limgardur

Zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 10:09

Hoi,

Als hij wordt goedgekeurd krijg ik volgende week een jong Arabiertje om endurance mee te gaan rijden. Nu moet ik er alles bij kopen en vraag me af of een boomloos zadel geschikt is voor de endurance. Heeft iemand ervaring met bv. een Barefoot tijdens de lange ritten? Mijn paardje is 1.54 m. hoog en 6 jaar. Ik heb nog geen duidelijke foto's van hem, alleen een paar van de vorige eigenaar die niet zo mooi en duidelijk zijn.

En ik ben op zoek naar een felblauw halsterhoofdstel, liefst van Norton. Ik denk in de maat Full.... Iemand misschien iets in de aanbieding? En als iemand een goed en niet al te duur zadel heeft heb ik er ook wel oren naar. Liefst een zadel waar hij niet zo onder gaat zweten natuurlijk. Dat zweten ben ik met een boomloos wel een beetje bang voor.

Groetjes van Heleen.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:19

viewtopic.php?f=131&t=586667

Hier kun je heel veel vinden over verschillende endurancezadels. Ook over het al dan niet rijden van lange afstanden met een boomlooszadel. Er wordt zelfs eenhele discussie gevoerd, met goede voors en tegens. Het zweten wordt er niet in genoemd, maar wel de puntbelasting van met name de stijgbeugelophanging.

Ik rijd met een dressuurzadel. Dus qua endurancezadel kan ik je niet echt verder helpen. Alhoewel wel meer mensen met een dressuurzadel endurance rijden.

Limgardur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 10:24

Hoi, dank je voor je snell reactie. Ik zal eens kijken daar... Inderdaad zat ik ook al aan de drukverdeling te denken....

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:45

Hier dus een slotje, discussie kan in het andere topic.