Endurance stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Endurance stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 22:51

Ik weet niet of het hier goed staat (indien nodig moet je dit maar temmen) maar ik vroeg mij eigenlijk af of er ook stallen zijn die zich specifiek bezig houden met endurance.

Er zijn spring-stallen, dressuur-stallen, ren-stallen... en er zullen er nog wel een deel zijn. Dus vroeg ik mij af of er ook stallen waren die zich alleen richten op de endurance.
Als dit bestaat, of als er mensen zijn die zo een stal kennen of een website weten, zouden jullie dit dan eventjes hier kunnen neerzetten?

Ik ben namelijk nog op zoek naar een goeie stageplaats voor mijn derde jaar dierenzorg. Ik heb op dit ogenblik een spring-stal in gedachten, maar ik zou toch liever in de richting van endurance gaan.
Dus als dit soort stallen werkelijk bestaat (liefst in belgië) laat me dan aub iets weten. Je zou me er veel plezier mee kunnen doen.

alvast bedankt

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:36

Dan heb je geluk, als je iets in Belgie zoekt.

Dutch Joy in de Ardennen, en die nemen ook nog eens regelmatig stagiaires aan dacht ik.

www.dutch-joy.nl

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:22

Ik ben nog op zoek naar iets leuks voor de vakantie. Ik kwam een belgische site van een NH 'stal' tegen waar je stage kan lopen. Je werkt daar dan tegen kost en inwoning en ondertussen leer je natuurlijk heel veel.
Zijn er ook endurancestallen die zoiets doen?
Ik hoef er dan geen geld voor te hebben, maar gewoon om dingen te leren.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:43

Er zijn vrijwel geen Endurance stallen. Dutch Joy is bij mijn weten de enige die zich echt als zodanig profileert. Je hebt flyinghorse nog (zie de FAQ voor de website) maar die profileren zich zeker niet als ' endurancestal', wel als liefhebbers en ruiters. Alle andere waarvan ik een website in de FAQ heb gezet zijn 'gewoon' amateurs die soms meerdere paarden hebben, maar er zeker hun brood niet mee verdienen, en (dus) ook geen stagiaires kunnen onderbrengen / er werk genoeg voor hebben.

Ashkerlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:33

Dank je, Ibbel.

Ik zal eens een kijkje nemen op de site en het bedrijf voorstellen aan men stagementor.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:30

In Belgie heb je trouwens ook nog Juan Murillo. Die showt en fokt Arabieren, maar rijdt ook endurance. Is misschien ook nog een idee.

Inn

Re: Endurance stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:29

Dan moet je wel wat Engels kunnen want Juan spreekt geen Nederlands.

NienkeM

Re: Endurance stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:19

Marly van Ditzhuijzen neemt ook stagairs aan op haar paardencentrum 'de Eenhoorn'. Zij rijdt endurance en traint een aantal mensen met haar paarden. Maar ook de Eenhoorn is niet puur een endurance stal. Ze zit in Zutphen.
http://www.de-eenhoorn.com/