[WN] waar op training?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

waar op training?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:10

Ik heb een lieve 4 jarige niet QH merrie welke ik nu western (probeer te..) rij.
Maar omdat ik geen ervaren western ruiter ben, en zoiezo niet erg veel ervaring heb met jonge paarden, leek het mij verstandig haar op training te sturen.
Ook ben ik erg benieuwd welke disciplines zij in kan groeien en in welke ze waarschijnlijk altijd moeite houd.

Ik hoef echt een prof paard terug, maar gewoon eentje die even een maandje doorgepakt is zodat ik weer iets heb om door te borduren.

Ze is wel al een jaar ingereden, ze is heel veel gewend (heeft endurance wedstrijden gelopen). Je kan er via der kont op en zo ook weer af, ze is erg braaf, goed voor het been en snapt volgens mij al best veel, al is niets echt bevestigd.

Nou mijn vraag, waar kan ik het beste haar heen sturen?

Mercy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:53

mehlika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:05

Wat ik nou niet begrijp: waarom je paard op training sturen terwijl je zelf aangeeft geen ervaren westernruiter te zijn. Dat komt ze na een maand terug terwijl jij nog steeds dezelfde bent...Ik zou me eerder orienteren op het zoeken van begeleiding voor jullie beiden

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 15:13

mehlika schreef:
Wat ik nou niet begrijp: waarom je paard op training sturen terwijl je zelf aangeeft geen ervaren westernruiter te zijn. Dat komt ze na een maand terug terwijl jij nog steeds dezelfde bent...Ik zou me eerder orienteren op het zoeken van begeleiding voor jullie beiden

Aan de ene kant snap ik zulke reacties wel, maar ik heb niets aan zulke reacties. De keuze of ze wel of niet doorgereden word door een ander heb ik al gemaakt, de vraag is nu alleen nog maar door wie.

Ik ben geen ervaren westernruiter in de zin van, ik heb nog nooit een paard beleerd in die 'stijl'. Ik heb wel veel western gereden, ik weet alleen niet goed hoe ik haar moet begeleiden in haar leerproces.
En als ze weer terug is hebben we uiteraard gewoon les.

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:11

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 17:15

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:10

Ik weet het wel Mijn voorkeur ligt bij Sylvia Pardijs van Western Riding Achterhoek, echt een kei met jonge paarden! En ze geeft heel goed les. www.swra.nl

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:17

Graag de ideen en tips per PB.
Anders wordt dit topic wel heel snel een gratis reclame voor de diverse trainers