Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
crazycactus schreef:De wran maakt (naar mijn weten) geen verschil tussen leden en niet leden qua wedstrijdpunten.
Er zijn geen toelatingseisen voor het NK (meer) sinds de invoering van de voorrondes. Dus iedereen kan zo meedoen. Of je het niveau haalt is aan je zelf om dat te beslissen.

Sonja schreef:Ik zou gewoon op de site van de federatie kijken, daar worden ze op bijgehouden
Overigens is het tabelletje van de WRAN volgens mij echt niet voor enige onduidelijkheid vatbaar dus ik denk dat je een verkeerd tabelletje hebt
crazycactus schreef:Je hoeft niet te verhuizen naar de open.. dat hoeft alleen als je les gaat geven en paarden gaat trainen. Amateur ben je voor het leven.
WRAN-CHAMPIONS
160. De titel "WRAN-Champion" wordt per onderdeel jaarlijks door de WRAN uitgegeven aan de combinatie die gedurende het hele wedstrijdseizoen in dat onderdeel de meeste punten verdiend heeft, waarvan de ruiter lid is -en gedurende dat seizoen lid was- van de WRAN. Alleen de onderdelen van de klassen "Open", "Jeugd" en "Amateurs" komen in aanmerking, en alleen die onderdelen die tenminste 1 x op een wedstrijd in dat jaar zijn verreden (bijv. geen Junior Western Riding als er alleen All-Ages Western Riding onderdelen zijn verreden).
161. De ruiter ontvangt een oorkonde als hij/zij in aanmerking komt voor een titel WRAN-Champion. De titel wordt in de archieven van de WRAN geregistreerd.
162. Punten worden als onderstaand toegekend aan erkende onderdelen van erkende wedstrijden in de wedstrijdcategoriën A, B en C:
Aantal deelnemers
Plaatsing
1e 2e 3e 4e 5e 6e
2 t/m 4 1
5 t/m 7 2 1
8 t/m 10 3 2 1
11 t/m 13 4 3 2 1
14 t/m 16 5 4 3 2 1
17 en meer 6 5 4 3 2 1
163. Om zich voor een titel te kwalificeren moet een combinatie in het betreffende onderdeel gedurende het wedstrijdseizoen tenminste 3 punten verdient hebben.
erg he hahahaha
4 punten
Majella001 schreef:Ik heb vorige week zojuist geleerd dat men met het westernrijden galoppeert op het buitenbeen...... Wist ik dus ook niet en dreef altijd fijn alleen met m'n binnenbeen aan![]()
![]()
erg he hahahaha
*** Wat een onzin. Heeft Ed je dat wijsgemaakt? Waarom zou je nu ineens op buitenbeen moeten aanspringen terwijl je het je paard altijd op binnenbeen geleerd hebt? If it ain't broke, don't fix it!
Wat zal Ed wel niet gedacht hebben van me???
Volgens mij heeft ie me stiekem staan uitlachen hahahaha, groot gelijk geef ik hem!![]()
*** Ach en dan lach ik hem bij deze weer uit want ik vind het onzin wat hij je blijkbaar verteld heeft. Hebben we allemaal weer lol![]()
En met 3 punten in 1 seizoen???
Zullen er veel voor die titel in aanmerking komen denk ik...
(het lijkt me althans niet zo moeilijk om 3 punten te scoren in 1 seizoen...)
*** Ik denk dat je het woordje TENMINSTE niet gezien danwel niet begrepen hebt? Enne.... hij wordt alleen uitgereikt aan degene die de MEESTE punten verzameld heeft in dat jaar. Zijn er iets meer dan 3 doorgaansEffe lezen voor je conclusies gaat trekken kan handig zijn
Sonja schreef:Bij 2x een tweede prijs in de categorie 11 tm 13 deelnemers heb je nu dus 6 punten.
Maar als je al een A-status hebt zijn die punten vooral interessant als je voor een highpointtitel wilt gaan of als het gaat om dagkampioenschap op prestatiepredikaten.
Majella001 schreef:Het komt er dus op neer dat ik afgelopen zondag in het totaal 4 punten heb behaald..
Sonja schreef:Majella001 schreef:Het komt er dus op neer dat ik afgelopen zondag in het totaal 4 punten heb behaald..
Bij ons in Holten is 2x 3 meestal 6

Majella001 schreef:
Nee ik bedoelde het zo, kijk:
Bijv. Pleasure waren er 10 deelnemers, ik 2e plts en dus 2 punten
Horsemanship 11 deelnemers, weer 2e plts en dus 3 punten.
8 - 10 deelnemers: 2e plaats = 2 punten
11 - 13 deelnemers: 2e plaats = 3 punten.
2 + 3
Blaze schreef:Majella001 schreef:
Nee ik bedoelde het zo, kijk:
Bijv. Pleasure waren er 10 deelnemers, ik 2e plts en dus 2 punten
Horsemanship 11 deelnemers, weer 2e plts en dus 3 punten.
8 - 10 deelnemers: 2e plaats = 2 punten
11 - 13 deelnemers: 2e plaats = 3 punten.
2 + 3
Mooi tellen kun je al,als je nu ook nog eens alleen de pleasure punten en de horsemanship punten apart opteld inplaats van bij elkaar dan weet je op het einde van het jaar of je in aanmerking komt voor een highpoint.