Kan je "les" krijgen in Endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Kan je "les" krijgen in Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 15:04

Hallo,

Ik wil heel graag met mijn IJslander volgend jaar in de Endurance gaan starten, nu was ik benieuwd of je er ook les in kan krijgen of een training.
En iemand die dat toevallig in Noord-Brabant omgeving Oud-Gastel, Roosendaal, Breda enz. doet.

groetjes Kimmy

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:20

Hoihoi,
ik heb weleens gehoord van een cursus, maar dat was meer voor de ruiters in hogere klassen, en flink aan de prijs.

op www.peelrand.tk (ik weet niet zeker of dat de goede site i) kan je een schema vinden, is erg goed te doen vind ik zelf. en verder veel meelezen. daar steek je een hoop van op. en eventueel kan je een ervaren enduranceruiter in de buurt opzoeken.

succes! groetjes shannon

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 15:23

Bedankt voor de site, ik ga er eens op kijken.
En iemand opzoeken is niet een slecht idee idd.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:25

Les in Endurance wordt er niet gegeven. Vanuit de vereniging worden er wel regelmatig voorlichtingsbijeenkomsten gehouden, voor starterde ruiters, maar ook voor diegenen die willen overstappen naar een hogere klasse.
Er zijn verder een paar internationale ruiters die ook wel eens cursussen organiseren, inclusief trainingsritten ed. Maar de meesten beginnen gewoon, kijken op wedstrijden bij elkaar de kunst af (of op forums ) en leren al doende.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 15:33

Oke bedankt!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:45

Misschien kan je eens kijken of iemand bij jou in de buurt is die ervaring heeft en kan je vragen of je een keer mee mag rijden

Inn

Re: Kan je "les" krijgen in Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:00

Ymmik schreef:
Hallo,

Ik wil heel graag met mijn IJslander volgend jaar in de Endurance gaan starten, nu was ik benieuwd of je er ook les in kan krijgen of een training.
En iemand die dat toevallig in Noord-Brabant omgeving Oud-Gastel, Roosendaal, Breda enz. doet.

groetjes Kimmy

Ik woon in Nieuwmoer ongeveer 10km ten zuiden van Roosendaal juist naast de grens in België. Ik rij regelmatig in de Rucphense heide en bossen vlak bij Roosendaal.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 07:03

Ik heb je een PB gestuurd Inn.

samararany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:55

nou of je les kan kijgen in endurance,volgens mij niet.ik ga gewoon het bos in met mijn moeder en daar ga ik trainen

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:40

Je zou ook eens mee kunnen gaan als groom. Daar leer je ook heel veel van Niet zozeer over de training natuurlijk, maar wel hoe zo'n wedstrijd in elkaar zit.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:52

Dat is wel een goed idee manzano.

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 07:58

ik woon in zevenbergen dus niet zo ver van jou vandaan ik zoek namelijk iemand waarmee ik af en toe kan rijden en zo ervaringen delen. Mijn paard heeft een conditietraining achter de rug gehad en dat wordt zo nu en dan onderhouden door trainingen. Misschien een mogelijkheid om samen eens erop uit te gaan

NienkeM

Re: Kan je "les" krijgen in Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:29

Steeds vaker worden er cursussen en voorlichtingsbijeenkomsten gehouden over endurance. Dat zou ik zeker in de gaten houden! Hulp en kennis van mensen met ervaring is erg waardevol, maar nog schaars in de endurance.
Ook in Belgie worden wel bijeenkomsten georganiseerd.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:20

In de Ardennen is er volgens mij een vrouwtje die trainingen geeft. Die kun je dan volgen en daarna zelf aan de slag.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:58

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:58

RhealLover schreef:
ik woon in zevenbergen dus niet zo ver van jou vandaan ik zoek namelijk iemand waarmee ik af en toe kan rijden en zo ervaringen delen. Mijn paard heeft een conditietraining achter de rug gehad en dat wordt zo nu en dan onderhouden door trainingen. Misschien een mogelijkheid om samen eens erop uit te gaan

Ik ga je PBen!