Wie rijd er ook endurance met een draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Wie rijd er ook endurance met een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 17:41

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wie van de mensen op bokt ook endurance rijd met een draver? Een aantal ken ik natuurlijk al via www.draverspraat.nl maar zijn er nog meer?

En bovendien vraag ik mij af of die mensen zich al hebben in geschreven voor het draversklassement van de Dutch Joy endurancecompetitie (zie www.endurancecompetitie.com ). Hoe meer deelnemers hoe spannender natuurlijk .

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:55

Na, zal ik me maar alvast ff melden dan Ik rij al vanaf '99 endurance met mijn draver merrie Keller Queen.

Ik ga me nog inschrijven voor de klasse 2 in de draverscompetitie en sinds kort heb ik een bijrijdster (=Lhundol) die inmiddels ook besmet is met het ''enduro-virus'' en die gaat zich met mijn paardje inschrijven voor de klasse 1 in de competitie.

Je kent me wel, we kwamen elkaar nog tegen bij de start, pa en finish in Laag Soeren. Ik vond dat Cookie van die grappige manen had en ze heeft er een beste nek op zitten voor een merrie.
Dit keer was ik (voor t eerst)de groom en Lhundol met Kelly de deelnemer.

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 22:46

stiggeltje schreef:
Je kent me wel, we kwamen elkaar nog tegen bij de start, pa en finish in Laag Soeren. Ik vond dat Cookie van die grappige manen had en ze heeft er een beste nek op zitten voor een merrie.
Dit keer was ik (voor t eerst)de groom en Lhundol met Kelly de deelnemer.

Ja, jou ken ik wel . Volgens mij lijkt Cookie's nek juist door die manen wat steviger en dikker.

Maar wel aanmelden hoor. Ik heb al gemailt dat jullie, namens dravers.nl, toestemming hebben om mee te doen aan her draverklassement.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:49

Vergeet Mandy met Navy, Mirjam met Salty en Nina met Rex niet.

Ik tel niet mee, ik heb maar een halve.

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:09

Karin schreef:
Vergeet Mandy met Navy, Mirjam met Salty en Nina met Rex niet.

Present!

Rijd dus met Salty (alias Jovial Lobell) endurance
Heb me gisteren ingeschreven voor de endurancecompetite klasse 2 en hoop dat de mensen van dravers.nl me ook even goedkeuren voor deelname aan de dravercompetitie

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 23:16

Westernfreak schreef:
Heb me gisteren ingeschreven voor de endurancecompetite klasse 2 en hoop dat de mensen van dravers.nl me ook even goedkeuren voor deelname aan de dravercompetitie

dat laatste komt volgens mij wel goed

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:11

Ik ga 17 juni voor het eerst starten met mijn draver.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:51

Dit word mijn tweede jaar dat ik start met mijn draver.

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 21:33

Flew schreef:
Ik ga 17 juni voor het eerst starten met mijn draver.

Spannend hoor! Alvast succes.

Schrijven jullie je ook in voor het draverklassement?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:34

Dank je wel!

Het draverklassement? Wat is dat?

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 22:01

Flew schreef:
Het draverklassement? Wat is dat?

Kijk even op www.dravers.nl en dan bij enduranceklassement. Daar vind je info en meer links.

naiade

Re: Wie rijd er ook endurance met een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:40

Heb een keer geprobeerd met Nifty te startten maar door haar slappe knie links achter kwam ze niet door de voorkeuring en heb ik besloten haar niet meer te proberen.

Heb nu een nieuwe dame, Royal Mirage maar die nog niet zover om op wedstrijd te gaan.
Eerst nog maar een poosje thuis oefenen.

Naiade is geen draver dus voor ons geen deelname.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:29

Ik mag een draver starten van andere eigenaar, maar ik vraag me af, hij komt van de baan af en loopt dus ook zwaar debiel, komen ze dan wel door de keuring heen?

Hij loopt kort en heel wijd achter, het ziet er gewoon niet uit.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:40

Mijn paard loopt ook debiel. Vooral met zn voorbenen, maar als je paard niet kreupel of op eieren lijkt te lopen lijkt mij dat je er wel gewoon doorkomt.

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:37

Toydoll schreef:
Ik mag een draver starten van andere eigenaar, maar ik vraag me af, hij komt van de baan af en loopt dus ook zwaar debiel, komen ze dan wel door de keuring heen?

Nou ja zeg...niet zo denigrerend over dravers!
Die van mij heeft ook op de baan gelopen en loopt wijd achter in draf, maar tot nu toe hebben we bijna alleen nog maar A'tjes gehad!
Een paard wordt pas afgekeurd als het onregelmatig loopt, niet als het wijd loopt. Krijg er wel vaak opmerkingen over trouwens.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:04

Westernfreak schreef:
Die van mij heeft ook op de baan gelopen en loopt wijd achter in draf, maar tot nu toe hebben we bijna alleen nog maar A'tjes gehad!
Een paard wordt pas afgekeurd als het onregelmatig loopt, niet als het wijd loopt. Krijg er wel vaak opmerkingen over trouwens.

die rare dravers ook
Ik vind dravers wel leuk, allen die ik ken zijn ontzettend lieve dieren, en ze rijden best lekker als je ze goed bij elkaar rijd

Iig, ik kan bij hem dus onmogelijk zien of hij zuiver loopt, die benen gaan zoiezo al alle kanten op.. Hij is zo wiebelig en kijkerig, dat hij ook nooit rechtdoor loopt, dus in dat geval loopt ie dus niet regelmatig, hij is altijd aan het wenden. Hij is ook zo scheef als een banaan (alhoewel we daar hard mee aan het werk zijn).

Maar toch denk ik dat endurance goed voor hem is, hij moet iets te doen hebben, moet veel zien want anders word ie zelf gek.

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:56

Westernfreak schreef:
Toydoll schreef:

Je bent me voor. Ik wilde ook zo een reactie plaatsen.

Dravers lopen trouwens van achter vaak wijd omdat ze op die manier in een rendraf nooit tegen hun voorbenen aan schoppen!

Ook bij een paard wat wijd loopt kan je zien of hij rad is of niet. Mijn paard had volgens de dierenarts een apart loopje maar is wel rad. Ik zeg er trouwens wel bij dat ze van achteren wijd kan lopen.

Maar het paardje waar jij het over hebt klinkt nog lang niet soepel en in balans genoeg voor de endurance. Ik beginnen met het paard lekker los, soepel en recht te krijgen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:11

Mijn draver loopt inderdaad ook best wel wijd van achter en 'draait' met zijn achterbenen. Na in behandeling te zijn geweest bij de fysiotherapeut, beslag en heel erg veel oefenene loopt hij nu een stuk beter. Vorig jaar was wat dat betreft een ramp hoe hij liep maar altijd een A op locomotie gehad.

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:19

Ook ik ervaar dat op wedstrijden...ze is een draver dus dat wijd lopen hoort er een beetje bij. Altijd een nette A gehad voor locomotie op 1x na een B en die was terecht ( was wat stijf in de achterhand door ze een klapperd had gemaakt tijdens t vervoer in de trailer, met heup tegen het tussenschot geklapt) en het gebeurd wel eens dat ze even verbaasd kijken, vooral de leerlingen..maar dan krijgen ze bij een goede da een juiste uitleg dat het een draver is en hoe die behoort te lopen.
1 x heeft een leerling ook gevraagd of dat wijd lopen er niet uit te trainen is en heeft de veterinair een heel duidelijke uitleg gegeven, dat dat bij een draver er niet geheel uit te trainen is, oke je kan wat zachter rennen ernaast waardoor het een beetje verdoezelt...maar ik vind dat juist dan weer een vertekend beeld geven...gewoon lekker actief laten meedraven. De veterinair legde ook uit dat een draver erop is gefokt om een behoorlijke krachtige snelle draf te beheersen, waardoor er een enorme stuwing in die achterhand zit, welke zij ook nodig hebben om binnen zeer korte tijd een baan rond te draven. Daar zijn ze op gefokt en ligt m in de bouw..dat kan je er never nooit niet helemaal uit trainen.

Maar maak je niet ongerust hoor....de veterinairen weten echt wel hoe een draver loopt en keuren een draver daar niet op af..tenzij er echt wordt geconstateerd dat het niet rad is...maar das een ander verhaal, niets te maken met het wijd lopen en de draaing in de achterhoeven.

Scheefheid is iets waar je wel aan kan werken en het rechtlopen. Is bij mijn draver ook trouwens iets waar ik altijd druk mee bezig ben, let ik daar niet op, loopt ze binnen de kortste keren ook zo scheef als een banaan..en krijgt ze een duidelijke voorkeur met been..maar das toch iets waar je bij alle paarden bij op moet letten ?? De balans moet gewoon goed zijn om een ruiter correct te kunnen dragen.
Kijkerig willen ze juist graag zien, heb ik gehoord van de veterinairen..zien ze liever als een paard wat met zijn hoofd naar benee hangt en sukkelig mee draaft. (kan een teken van moeheid zijn)

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:34

Ok dan zal het idd niet zo'n probleem zijn.
Ik zal iig de DA als hij hier weer is is naar zijn loopje laten kijken, dan heb ik iig een idee hoe hij het doet.

Overigens, als je hem goed bij elkaar rijd is het wijd lopen praktisch weg, maar het is moeilijk en zijn eigenaresse is niet echt in staat het voor elkaar te krijgen (alhoewel ook dat steeds beter gaat!) En met het rechtrichten, mee bezig ,maar dat is oooh zoo moeilijk.

We zijn al zover dat ie niet meer omvalt, maar wend, dat vind ik al heel wat. Ook loopt hij nu buiten op constante aanleuning en op míjn tempo, ook dat was vorig jaar een droom; toen kende hij alleen een race draf (en sjjeess he, wat gaat dat ontiegelijk hard! echt niet normaal)

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:09

beetje off-topic: Bonny loopt ook heel maf en is absoluut geen draver. Ze zwaait met de achterbenen, draait ermee en dit ook nog niet eens gelijk met beide benen. Ik heb bij de twee keer dat ik gestart ben, altijd twee keer moeten voordraven. De leerlingen vroegen hulp aan de da. Ze zagen spastische trekjes . Maar ik heb wel elke keer een A gekregen. Puur omdat ze wel gewoon rad loopt, hoe "debiel" ook.