Ik wil eigenlijk even iets toelichten n.a.v. onderstaand topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=58601
Hierin bracht Sjuimpje het idee naar voren om bijvoorbeeld 10 klassen te hebben binnen de endurance en elke klasse 10 km hoger te maken om via deze weg jezelf en je paard naar de 'top' te rijden (correct me if I'm wrong Suus!
). Op zich is dat een ontzettend goed idee, maar helaas vrijwel onmogelijk te realiseren voor een organisatie. Er komt namelijk zoveel bij kijken om een goede route uit te zetten en tja.... we leven nu eenmaal in een vrij klein land met op sommige plekken niet al te veel natuur en lange zandpaden e.d. Daarom zijn er maar een beperkt aantal klassen binnen de endurance.Wie weet wordt dit idee ooit nog eens gerealiseerd en dan zou ik als mede-organisator van de endurance-wedstrijd 'Holten' graag 1 van de eerste willen zijn om zo'n wedstrijd te organiseren!!
Kom je dan ook meehelpen Suus?? 
Tja... dit wilde ik ff kwijt... het organiseren van een endurance-wedstrijd is helemaal niet zo makkelijk zoals jullie wel zien.
And btw... you aint seen nothin' yet!!

Vervolgens verlies ik ontzettend veel tijd met het stappen, ik moet met wat drukkend weeer uiterlijk 2km voor de P/A en Finsh stappen en koelen ivm hartslag.