[WN] Sloot gebouwd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

Sloot gebouwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 16:36

Ja, ja, nu we druk aan het oefenen zijn voor de No Boundary Contest ben ik gisteren een beetje creatief geweest en heb een sloot in de bak aangebracht.

Eerst even spelen.
AfbeeldingAfbeelding

Dan laten zien dat je toch echt wel serieus door het water kunt stappen (en goed bekijken hoe hoog je je voeten moet tillen).
AfbeeldingAfbeelding

Haar weide maatje Nanka had hier ook wel oren naar en liet zien dat een geroutineerd dressuurpaard ook prima door zelf gebouwde slootjes kan lopen.
Afbeelding

Hierna Tamarinde nog een keertje door de sloot heen gestuurd zonder hulp van het halster (klik op de foto's voor een vergroting).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het was toch wel erg lekker om met water te spelen met dit weer.

hanita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:57

Super paardjes zijn het toch. Nanka wordt nog een echt dressuurtrailpaard.

Tamarinde blijft lekker speels hoor. Veel succes bij de wedstrijd! Maar hopen dat ze daar niet gaat spelen met het water.

Heeft Nanka de kleine al??

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:00

oehh wat een super paardjes

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:07

Hee wow, wat een goed idee! Dat ga ik ook maken.. denk alleen niet dat Dot er zo braaf door heen gaat als jouw paardjes... Dot heeft een blóed hekel aan natte voeten! Gaat nog flink wat oefenen worden denk ik...
Braaf hoor, dat ze er ook zonder halster doorheen gaan voor je...

(heb ik het goed dat je de rand van je sloot van bakjes hebt gemaakt?)

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 20:18

hanita schreef:
Heeft Nanka de kleine al??
Nee, schiet totaal niet op. Ze was op 2 mei al uitgerekend. Hoe is het met Son en Remi?

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 20:21

Francis schreef:
Hee wow, wat een goed idee! Dat ga ik ook maken.. denk alleen niet dat Dot er zo braaf door heen gaat als jouw paardjes... Dot heeft een blóed hekel aan natte voeten! Gaat nog flink wat oefenen worden denk ik...
Braaf hoor, dat ze er ook zonder halster doorheen gaan voor je...

(heb ik het goed dat je de rand van je sloot van bakjes hebt gemaakt?)

De rand is inderdaad van balkjes gemaakt. Alles ligt los. De pionnen zijn om het zeil en de opliggende balkjes een beetje tegen te houden. Het gaat heel erg goed zo. De sloot stond er net nog in volle glorie, terwijl de paarden er de hele dag aan hebben kunnen trekken.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:38

Mooi.. balkjes heb ik wel... ff nieuw zeiltje halen, oude is niet echt waterdicht meer... Dot kan de boom in met d'r natte voeten, ik wil ooit nog es de zee in! (hihi.. ja, klein beginnen hé.. small babysteps!)

hanita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:59

Son is lekker dik. Ze doet het erg goed. Nog 6 weken ongeveer en dan...
Reem loopt lekker buiten met een vriendje. Hij mag graag spelen met iedereen.

Ik hoor wel wanneer Nanka een kleine heeft gekregen. Wel foto plaatsen dan hoor. . Ik ben nieuwgierig wat er uit komt. Wens ze succes.

Hoe is het met Tammie. Wel braaf hoor dat ze dat allemaal doet. Misschien hebben de damens samen wel geoefend .

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 16:11

@Francis: Mijn pony had eerst ook problemen met natte voeten. Ik ben begonnen door bij iedere plas die ik buiten tegen kwam er met Tamarinde er door heen te lopen, zowel onder het zadel als aan de hand. Langzaam uitgebouwd naar een vennetje en een keer met haar naar zee geweest.

Nu is het zo dat ze eerst even moet kijken (en het liefst even moet spelen) en dan gaat ze er zonder problemen door (heeft wel een jaar of 2 geduurd).

Succes met Dot, gaat vast wel goed komen. De aanhouder wint namelijk .

@ hanita: je hebt een pm.

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:15

Francis schreef:
Hee wow, wat een goed idee! Dat ga ik ook maken.. denk alleen niet dat Dot er zo braaf door heen gaat als jouw paardjes... Dot heeft een blóed hekel aan natte voeten!

Die van mij dus ook. Maar dit is echt wel een goed idee zeg, leuke bezigheid voor de zomervakantie.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:42

Wat slim zeg!! Ik ga denk ik ook maar eens zoiets proberen!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:49

Tammie schreef:
Succes met Dot, gaat vast wel goed komen. De aanhouder wint namelijk .

Ja hoor, weet ik... ze heeft het nl. overgenomen van d'r moeder... Daar heb ik wel es mee in't bos gestaan bij een plas die over de hele breedte van het pad lag en er om heen was héél lastig tussen dicht bos door. Die plas hebben we heel wat keertjes proberen te nemen, heb er úren doorgebracht, soms zelf tot m'n knieën in't water (hij was groot en in't midden ook vrij diep) maar ze ging er NIET door... hoe lief, boos, geduldig, aanmoedigend, verleidend (met snoep) ik ook was...
Totdat ze een paar maanden stil had gestaan vanwege een bessure... eerste buitenrit was na erg nat weer en heel het bos was nat met veel plassen... halverwege besefte ik pas dat ze al een paar keer door een plas was gelopen zonder er ook maar naar te kijken, dus direct het pad richting DE PLAS genomen... na slechts een lichte aanmodiging stapte ze er door alsof ze nooit anders gedaan had (met mij dus nog in't zadel) en sinds dien waren plassen geen probleem meer...
Maar blijkbaar toch aan d'r dochter door gegeven dat plassen best spannend/vies/eng/nat zijn. Ik woon nu ergens anders, dus DE PLAS heb ik niet meer tot m'n beschikking... zo'n waterbak in de bak is een perfect alternatief.. }>

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:29

Inderdaad een erg leuk idee zo, geeft niks dat het water heel ondiep is, het gaat om het idee. Mooie foto's erbij!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:56

Hee wat leuk, zo'n waterballet! Da's idd makkelijk zelf te maken zo. Superidee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:02

Hahaha GO Tammie!!! Dit is nou precies wat ik hoopte te bereiken met die proefjes!!! Als alle deelnemers al zo'n voorpret gaan hebben van het oefenen, is de wedstrijd voor ons als organisatie al bij voorbaat geslaagd!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:50

Geweldig. Leuk idee, leuk initiatief en leuk dat je het op bokt zet én leuk paardje.

Met dit soort foto's is de wedstrijd nog voor de wedstrijd al geslaagd! Gaaf hoor!

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 22:08

Ik heb ook echt zin in de wedstrijd en ga er op dit moment ook helemaal voor . Ik heb mijn laatste wedstrijd vorig jaar in september gereden (dressuur), door Tam haar artrose ben ik dus gestopt. Ze begon steeds slechter te lopen.

Ik heb alles opgezegd, lidmaatschap van de WRAN, van de endurance vereniging en mijn startkaart. Ik ben alleen nog lid van de KNHS om de lessen op de rijvereniging te kunnen volgen.

Sinds december staat ze bij iemand privé en komt ze veel meer buiten. Dat heeft haar zo goed gedaan dat ik het nu weer aandurf om me in te schrijven voor een wedstrijdje.

Ik ben op dit moment gewoon hyper fanatiek . Zodra ik mij heb uitgeleefd met de sleep, zal ik daar ook foto's van laten maken .

hanita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:20

Go tammie Go!!!!
Echt super dat het zo goed gaat met haar!!!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:59

wat een leuke originele hindernis zeg!!! Kan je (per mail of pb) uitleg geven hoe je de hindernis hebt gemaakt? lijkt me heel leuk om deze ook eens met Banjer te doen...

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:10

Banjer, je hebt een pm.