[WN] weer wat foto's van chinook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

weer wat foto's van chinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 07:07

nou het gaat al weer wat beter met mijn paardje.
ik ben al rustig aan, aan het rijden.
Bo heeft mij iemand aangeraden voor het passen van een zadel en ik vind haar echt
ze had twee goeie zadels bij zich en 1 daarvan was een billy cook zadel.de zitting moest voor mij alleen iets groter maar ik mocht em ff lenen totdat ze een ander billy cook zadel had voor mij.
nou chinook haar kale plekken zijn al wat weg getrokken op haar rug en ik zag meteen aan haar dat ze geen last had van het zadel.ik stap nu ook op via een hoge opstap zodat ik haar niet belemmer op haar rug dat het zadel iets gaat schuiven.dus nou heb ik geen bijtend paard meer
maargoed genoeg ge...t hier wat foto's van nookje die zich beter voelt
(
er zal vast wat aan mijn houding niet goed zijn of wat ook maar.als het aardig blijft mag je best je mening geven.ik krijg les bij de BESTE reining ruiter.... slijm slijm en daar moeten we nog erg veel leren.we zijn nu gewoon nog bezig in stap en draf chinook soepel te maken zodat de basis er goed in komt te zitten.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zelfs in galop

Afbeelding

eigenlijk zijn foto's maken helemaal niet leuk
Afbeelding

ik heb nou weer een beetje moed gekregen.ze kan nou eindelijk ontspannen lopen.ze is soms nog wat onzeker maar daarom moet ik nu vragen en zodra zij geeft loslaten en dat pakt ze heel goed op.het lijkt misschien niet zo maar ik heb niks in mijn handen.....het voelde goed.ik heb van de week ook op een boomloze sports saddle gezeten en dat zat ook erg lekker.dat word dus sparen....

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 20:22

zelfs geen kritiek? had verwacht dat er toch wel iemand zou gaan klagen over mijn houding .....nou gelukkig dan maar geen goed of kwaad woord...

Arizona

Re: weer wat foto's van chinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:28

wat een leukerd!
Enne, nee hoor, van mij geen kritiek op je houding
dat is ook mijn zwakke punt.

Wat tof trouwens dat je tijdelijk een ander zadel mocht lenen.

mychinook

Re: weer wat foto's van chinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:07

Marjoleinf schreef:
wat een leukerd!
Enne, nee hoor, van mij geen kritiek op je houding
dat is ook mijn zwakke punt.

Wat tof trouwens dat je tijdelijk een ander zadel mocht lenen.

nou gelukkig maar ik had verwacht een hele lading kritiek te krijgen.maar krijg juist het tegenover gestelde
maargoed dat ik het leenzadel ff heb gekregen blijkt wel dat die winkel een top service heeft.ik heb nu een goed zadel waar ze hopelijk niet meteen na 3 maanden weer uitgroeit.ik hoop gewoon dat ik over 20 jaar(beetje overdreven) nogsteeds kan zeggen dat het goed gaat.
ik moet nu weer overniew beginnen lijkt wel.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:30

Nee hoor.. geen kritiek.. waarom... onder 't trainen zit bijna iedereen voorover of naar beneden te kijken of wat dan ook.. zo dramatisch slecht zit je niet hoor...schouders wat rechter misschien, maar 't valt best mee... Op een wedstrijd gewoon neus in de lucht en t*#ten vooruit...

Fijn dat je nu een zadel hebt waar'ie geen last van heeft. Dat onzekere komt gewoon omdat ze steeds pijn heeft gehad van 't vorige zadel, ze weet nog niet zeker of die pijn nu wel weg blijft... dus is ze wat voorzichtig met dingen die je van d'r vraagt.. je weet maar nooit of dat pijn gaat doen.
Naarmate je langer met dit zadel rijdt zal ze vanzelf ontdekken dat het geen pijn meer doet en krijgt ze haar vertrouwen terug.

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 06:59

Francis schreef:
Nee hoor.. geen kritiek.. waarom... onder 't trainen zit bijna iedereen voorover of naar beneden te kijken of wat dan ook.. zo dramatisch slecht zit je niet hoor...schouders wat rechter misschien, maar 't valt best mee... Op een wedstrijd gewoon neus in de lucht en t*#ten vooruit...

Fijn dat je nu een zadel hebt waar'ie geen last van heeft. Dat onzekere komt gewoon omdat ze steeds pijn heeft gehad van 't vorige zadel, ze weet nog niet zeker of die pijn nu wel weg blijft... dus is ze wat voorzichtig met dingen die je van d'r vraagt.. je weet maar nooit of dat pijn gaat doen.
Naarmate je langer met dit zadel rijdt zal ze vanzelf ontdekken dat het geen pijn meer doet en krijgt ze haar vertrouwen terug.

ja dat is al die jaren in de dressuur ook mijn slechtste punt geweest....als een oud vrouwtje op mijn paard zitten.

ik hoop dat ze snel haar vertrouwen terug krijgt want ze voelt zo fijn op de momenten dat ze echt ontspannen is.ik heb zo'n spijt dat ik zo lang heb door gereden met die andere slecht passende zadels.het heeft mij nou al een hoop geld gekost en vooral kopzorgen.
arm paardje, ik moet er niet aandenken dat ik iets op mijn rug zou hebben wat verschrikkelijk knelt bij elke beweging die ik maak.en dan zit er nog is iemand op je die allemaal vervelende dingen vraagt...bah

maargoed zoals jullie zien voelt ze zich nu al veel beter onder het rijden en in de wei heeft ze de twee shetjes onder haar hoede genomen en denk ze dat ze de hele wereld aankan
al dat gehinnek als ze weg moet uit de wei bij haar matties.

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 07:03

wat ik trouwens nog even kwijt wou is dat ik het zo grappig vind dat ik vanaf dat ik chinook heb geen enkele dag spierpijn of pijn in mijn handen en armen heb.toen ik mijn andere paarden had had ik vaak blaren van de teugels en zeker als ik les had gehad, had ik pijn in mijn armen van dat zware hoofd dragen....

wat ben ik toch blij dat ik ben overgestapt!!!!!!!!!