[WN] team penning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frosti4

team penning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 22:53

hoi,
aanstaande zaterdag gaan wij met een aantal van onze westernstal naar een team penning clinic in arendonk. meestal zijn wij bezig met reining maar team penning of cutting lijkt ons ook erg leuk. ook willen wij bij ons op stal met koeien gaan werken en gaan zaterdag eerst even kijken het in zijn werk gaat. hebben jullie ervaring met koeien?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:09

Ja, maar niet echt met team penning. Ik rijd het liefste working cowhorse, en mijn jonge merrie ben ik voor de cutting aan het trainen. Het is heel erg leuk om te doen, echt een adrenalinekick.
Wat ik veel zie is dat de beginnende ruiters (qua koeien dan he niet qua rijden) te veel bezig zijn met hun paard. Keep your eye on the cow en de rest gaat meestal van zelf wel.

Veel plezier!!! Ik mag vanavond weer lekker stoeien

piggeljay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:23

door wie wordt die clinic gegeven en wat zijn de kosten ?

Henla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:56

Ik reed team penning met mijn NRPS pony. Erg leuk om te doen...Je wordt er mee besmet en idd zoals crazycactus al zegt het geeft een enorme adrenaline kick.

Waar zit jullie stal?

Frosti4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:28

hoi,

de clinic wordt gegeven door willem odendaal bij de lone star stables. de kosten zijn 35 euro p.p.
onze stal zit in hoogeloon tussen tilburg en eindhoven. zijn sinds een jaartje met western bezig en inmiddels rijd iedereen op 2 mensen na western. we hebben allemaal een quarter.we hebben daar een rijhal van 20 x 60 met speciale reiningbodem en gaan nu zelf ook op zoek naar koeien om ook daar mee te werken. we zullen morgen wel zien hoe het gaat lopen, ben in ieder geval erg benieuwd! groetjes en tot horens,

Jester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:04

Wij hebben vorig jaar 2 dagen bij Willem doorgebracht met onze paarden. Erg leuk gevonden . Lekker bezig geweest met working cowhorse en teampenning. Normaal rijden wij all round (pleasure, trail en horsemanship en we zijn voorzichtig begonnen met reining). Het werken met koeien vinden we erg leuk, jammer dat er bij ons in de buurt die mogelijkheid niet is. Veel plezier!!!

piggeljay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:32

mijnelmo, bedankt voor je antwoordt, voor mij leuk om te weten

Frosti4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 21:01

piggeljay schreef:
mijnelmo, bedankt voor je antwoordt, voor mij leuk om te weten

hoihoi, graag gedaan hoor piggeljay, we willen ook zelf wat wedstrijden gaan organiseren dus wie weet zien we elkaar nogeens!

nou ik vond die clinic vandaag dus echt geweldig!!!! mijn paardje is half reining half cutting gefokt, en dat was te merken ook haha. hij vond die koe helemaal te gek en kon er geen genoeg van krijgen! zo snel als hij draaide en die koe volgde net of hij het al jaren deed. was erg leuk en ben blij dat we bij ons op stal ook met koeien gaan werken. de eigenaar was meegegaan om te zien wat voor koeien en hoe het in zijn werk gaat. we waren met 7 mensen van onze stal en het ging eigenlijk bij allemaal wel super. dus zeker voor herhaling vatbaar!!!! groetjes en tot horens allemaal!!!!

piggeljay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 06:46

waren er veel deelnemers die dag?

Steaming

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:57

mijnelmo schreef:

groetjes en tot horens,

Frosti4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 22:47

piggeljay schreef:

hoi piggeljay,

ja er waren inderdaad veel deelnemers, de beide dagen zaten helemaal vol, eigenlijk te vol, wij hebben met 7 deelnemers aan die beginnersclinic meegedaan (er waren 4 verschillende categorieen van beginners tot gevorderden) en hebben zo'n 3,5 uur op ons paard gezeten!!!! dat was ook het enige wat een beetje tegenviel. want je staat toch steeds stil in het midden als er iemand met een koe bezig is. maar al met al toch een hele leuke dag gehad. gelukkig gaat de eigenaar van onze stal ook koeien aanschaffen dan kunnen we thuis ook wat vaker oefenen.

groetjes!!!!

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:16

piggeljay schreef:

Niet doen PJ....dit is allemaal te doorzichtig voor de mensen die jullie kennen...