Heb vannacht bijna niet kunnen slapen, en was ontzettend zenuwachtig!
Vanmorgen om half 7 stond ik naast mn bed, om daarna tegen half 8 bij Karin (Kaya) te vertrekken richting Ommen.
Ik weet niet meer hoelaat we daar aankwamen, maar tegen half 10 was onze groom-instructrice Karin (aka Kiwi
) er ook!Toen de voorkeuring.
Tovatsj z’n pols zat op 32, net als bij de start als we thuis trainen, dus dat zat wel goed.
De rest was ook goed, en een dikke A voor locomotie.

Mijn rijmaatjes Karin (Kaya hier op bokt) en Lina (BonBon @ bokt) werden gelukkig ook helemaal goedgekeurd, dus konden we gaan opzadelen en nog even wat eten.
Ik en Tovatsj!

En Karin en Kaya

Zo eens rustig aan naar de start gestapt, even door de bak gehobbeld, en iets later dan 10:32 gestart

Net echt toch?

Toen over een brug, langs de weg, en óver gaten heen zo’n beetje warmgelopen.
Lees; Kaya vond het hobbelige ruiterpad wel érg leuk, en sprong over alle gaten en bulten heen, waardoor Karin zo moest lachen dat ze er bijna afkukelde

Foto’s die groom-Karin maakte vanuit de patserbak van Karin-Kaya
(Handig, 2 mensen die Karin heten
)

Het eerste stuk totaan groompunt D, waar wij dus achteraf helemaal niet langskwamen, was goed te doen qua bodem, het ging lekker, de paardjes hadden er zin in, en verder geen problemen gehad.
Daarna moesten we door over een ontzettend vreemd ruiterpad, net alsof de bomen de dag vantevoren allemaal de grond ingestopt waren

Best mul terrein, en óveral uitstekende boomwortels, hout, en takken op het pad, maargoed, daar zijn we goed doorgekomen!
Het stuk vanaf groompunt A naar C (nee, er stond geen groompunt B op de kaart
) was een direct een stuk zwaarder.. Over ruiterpaden waar je paard totaan zijn knieën in het mulle zand zakte, en een stuk over een zandverstuiving..Gelukkig stonden onze supergrooms al klaar met water en camera om ons op te vangen op groompunt C.

Het stukje totaan de P/A ging eigenlijk prima, en de paardjes liepen lekker, zelfs nog geplast ongeveer een kilometer voor de P/A, en op 500 meter afstand stonden onze grooms weer klaar om ze wat te laten drinken, en even een plens water over ze heen te gooien.
Dat had wel effect, want we mochten allemaal in 1 keer door. Tovatsj met een pols van 40!
Het stuk vanaf de P/A totaan de spoorlijn, en groompunt C ging goddelijk! Heerlijke paden, en lekker beschut, dus niet al te warm.
Het leek zelf net alsof we door zo’n middeleeuws dorpje reden, toen we een oude boerderij tegenkwamen

Tot we het 25 kilometer paaltje maar niet konden vinden.. We liepen dus in feite gewoon super achter op ons schema, maar hadden dat op dat moment niet door..
Op groompunt C, dat vlak achter het 25 kilometer paaltje zat, even bijgetankt en samen met Susan hier op bokt een trein getrotseerd! (Al vond Tovatsj het bord dat aan de andere kant van het pad lag toch veel enger als die trein
)Daarna kwamen we even in een dipje, en ging het even niet meer zo lekker.. Ik werd moe, en Tovatsj maakte daar dankbaar gebruik van door even flink te gaan pushen dat ie wel graag harder wilde

Gelukkig waren we daar na het viaduct wel weer overheen, en hebben we het stuk vanaf de brug tot groompunt F, langs de Beneden Reggel gedraafd! Ging super lekker, maar wel in de volle zon..
Bij groompunt F nog wat foto’s geschoten, en de melding gekregen dat ze (Romkabouter en de andere grooms) Susan kwijt waren

Verdwaald dus, en achteraf 13 kilometer omgereden, en het gewoon nog op het nippertje niet gehaald heeft!
Groompunt F, nog helemaal fris en fruitig

Net na het groompunt kregen we een bordje in zicht! Nog 2 kilometer tot de finish!
Nog even een stukje gedraafd, voorbij de doodenge koeien, en bij de 1 kilometer-paal afgestapt, singel stukje losser, en bij de spoorwegovergang weer opgestapt!
Vlak na groompunt F, vanuit de groomauto!

Aaaaaltijd blijven lachen

Toen de finish

Ik was superblij dat we er toch heelhuids waren, dus ik wou eigenlijk nog wel even een eindsprintje doen, en ik was een beetje vergeten dat dat in Klasse 1 nog niet kan, omdat je pols wel onder de 60 moet blijven..
Gelukkig stonden er een Ibbel en een Faas aan de kant die me daar even aan herinnerden!
(Bedankt nog!)Ondanks de (bijna) eindsprint, nog een pols van 58 bij het binnenkomen, en op de nakeuring weer helemaal rad en een pols van 45.

Ook Karin en Lina zijn goed binnengekomen gelukkig dus we waren al helemaal blij!
Jammergenoeg mocht dat niet al te lang duren, want met de prijsuitreiking bleken we dus te langzaam gereden te hebben…
Ik denk dat we ons toch verrekend hebben op ons tijdschema.. Maargoed, we zijn 2 zakken wortels rijker, en natuurlijk ook een ervaring!

Ik vond het echt super, en in Onstwedde maar weer, en dan wél snel genoeg!

En grooms; Nóg een keer super bedankt!
Groetjes Evelyn en Tovatsj!

.
, gelukkig wel gewoon een A. Bij de nakeuring weet ik niet meer wat ik kreeg voor locomotie, het was in ieder geval wel goed genoeg.