veel of weinig verkeer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

veel of weinig verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:02

Hallo bokkers,

Ik wil in oktober de kennismakingsrit van de Peelrand gaan rijden maar ik zit met de volgende vraag:
kom je met endurance-ritten veel verkeer tegen?
Mijn pony is namelijk erg happy in het bos en op de hei, maar hij houd niet van verkeer en word dan best onrustig. Vandaar mijn vraag.

Bedankt

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:05

Volgens mij gaan de routes juist door rustige natuurgebieden met zo weinig mogelijk "asfalt".
Maar je kan in ons kleine landje bijna niet om het verkeer heen

Leuk dat je gaat starten!

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:46

Het ligt er heel erg aan. Bij Austerlitz zat altijd een flink stuk langs een redelijk drukke weg (in de enorm brede bosberm tussen weg & fietspad) en ook moest je er een aantal keer een drukke weg oversteken. Austerlitz ligt midden in het land en daar is het nu eenmaal drukker. Bij Katwijk ga je over het drukke strand (als het mooi weer is zeker). Het ligt er dus heel erg aan wáár je rijdt. Ik denk dat het rondom de Randstad drukker is dan in Limburg (Peel).
De route loopt vaak door het bos (zachte ondergrond), maar het kan best zijn dat er een stuk langs de weg is. Zelhem is bijvoorbeeld bijna alleen maar langs boerenweggetjes. Ons verkeersmakke paard ging daar helemaal uit z'n dak van een enorme sproeier op het land. Het belangrijkst is in ieder geval dat je je paard in alle situaties onder controle kunt houden, maar dat is altijd als je buiten gaat rijden

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:59