Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, en poetsen is een ritueel bij sommige
.
hihi nee belachelijk.. hoe wil je je paard stofvrij krijgen.. Mag je er wel een stofzuiger bij pakken.. en 1 keer een flinke stop en je paard is weer net zo stoffig..
daar moet je niet een dag vooruit moeten trekken om dat allemaal te ontdekken dat doe je lijkt mij elke keer voordat je gaat rijden, ik poets alleen uitgebreid als ik me verveel, mijn paard in de verharing is, voor een wedstrijd en natuurlijk ook wle eens voor de lekker maar niet dat ik het echt 1 keer in de week doe cynthiar schreef:Poetsen jullie je paard dan nooit eens uitgebreid?
Poetsen is niet alleen schoonmaken maar is ook goed voor de doorbloeding. EEN PAARD GOED GEPOETST IS HALF GEVOED luidt het gezegde.
En is nog goed voor de band die je met je paard opbouwt.
Het hoeft niet elke dag, maar toch op zijn minst 1 keer per week.
Zo ontdek je ook eventuele wondjes, gallen, teken enz.
cynthiar schreef:Poetsen jullie je paard dan nooit eens uitgebreid?
Poetsen is niet alleen schoonmaken maar is ook goed voor de doorbloeding. EEN PAARD GOED GEPOETST IS HALF GEVOED luidt het gezegde.
En is nog goed voor de band die je met je paard opbouwt.
Het hoeft niet elke dag, maar toch op zijn minst 1 keer per week.
Zo ontdek je ook eventuele wondjes, gallen, teken enz.
). Bovendien staan ze zo veel mogelijk buiten, dus enige bescherming is prettig en het stof van die zandpaddocks heb je er zomaar niet uit. Twee keer per week een goede poetsbeurt per paard is ongeveer wat die van mij krijgen.
)borstel erover, zadelen en rijden maar.
Want ik zou niet anders willen, ik vind het poetsen juist 1 van de leukste bezigheden met paarden. Overigens staan die van mij dekenloos buiten heel de winter en hebben ze tot nu toe nooit "last" gehad van mijn gepoets.
Sonja schreef:Jeutje ik wilde dat ik TIJD had om elke dag alles goed te poetsen (dan zou ik die tijd waarschijnlijk aan iets anders besteden).
(om weer even ontopic te komen)
cynthiar schreef:Een vraagje aan Sonja: zit jij liever op kantoor dan, dan dat je met je paarden bezig bent?? (of heb ik je antwoord verkeerd begrepen).