waar zijn goede voor-tassen voor een engels zadel te koop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

waar zijn goede voor-tassen voor een engels zadel te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:29

Weet ook niet of dit topic hier goed geplaatst is, maar ik zou graag jullie ervaring willen weten welke tassen die voorop een engels zadel het beste zijn, met andere woorden die het paard zo min mogelijk in de weg zitten en waar kan je deze kopen? Ik rijd nogal lange buitenritten en soms neem ik iets meer mee, waarbij zadeltassen voor handig zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:53

Ik heb persoonlijk een hekel aan voortassen, heb er verschillende geprobeerd, maar ze hinderen gewoon jezelf met het rijden, mij lijkt het voor paard niet comfortabel omdat ze deels op de manen zitten, en heb dus liever achtertassen.

Ontopic voor jou, Stowaways heeft ook voortassen, die vond ik het minst erg Zal even zoeken welke ik heb geprobeerd.
Afbeelding
Kan je lekker veel in kwijt, maar dat hoeft niet, en is niet asociaal groot. Wel ligt hij mooi vast en stil

Deze heb ik zelf :
Afbeelding
Weliswaar de westernversie (ze zijn er ook voor Engelse zadels). Maar ik heb een westernzadel, een engels zadel, en een boomloos zadel, en ze passen overal aan Kost wel wat, maar supertas!

www.equestriannomads.nl
www.goedhard.nl

palham

Re: waar zijn goede voor-tassen voor een engels zadel te koo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 07:33

Dag Maya,

bedankt voor je tips. De tassen zien er heel stabiel uit, maar er hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan. Daar moet ik njog even over nadenken, want ik gebruik de tassen niet wekelijks, maar wel intensief in de zomer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:43

Ze zijn zeker duur, maar absoluut hun geld waard Een goede investering kan lang mee. Maar op de diverse online shops moeten er toch wel meer voortassen te vinden zijn?

palham

Re: waar zijn goede voor-tassen voor een engels zadel te koo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 07:13

Heb je helemaal gelijk in, ga er nog even goed over nadenken. Met goedkopere tassen heb ik slechte ervaringen. Ze passen vaak niet goed en schuren daardoor of bewegen teveel tijdens de rit. In ider geval bedankt voor de tip.