Bevestiging bananentas aan engels zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Bevestiging bananentas aan engels zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:19

Weet niet of dit topic hier goed staat, anders moet het maar veplaatst worden. Met mijn paard maak ik af en toe vrij lange buitenritten en wil graag een zadeltas meenemen. Eeen bananentas lijkt mij optimaal, aangezein hij niet zo goot is. Mijn vraag is: hoe maak je een bananentas aan een engel vast, zodat hij goed blijft zitten?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:16

Een bananentas is voor achter je zadel. Dabo op bokt maakt ze hier, en naar wat ik ervan heb meegekregen is het zo dat je ze met lussen aan je singelstoten vastsnoert, en dat de tas dan tussen de lepel en de kussens vastzit.

Correct me if I'm wrong.

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:31

Je kunt ook door de zadelmaker ogen op je zadel laten maken waar je je tas aan bevestigd. Dat heb ik indertijd gedaan, dan blijven ze goed zitten als je gaat draven oid. Inmiddels ben ik helemaal van de zadeltassen afgestapt, ik had er meer last dan plezier van, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:23

uuuh mag ik vragen wat een bananentas is. ik zoek namelijk zelf ook nog een zadeltas voor mijn engelse zadel. ik heb wel van die ringen eraan maar die zitten maar aan 1 kant *zeer vaag.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:06

moet je Dabo maar PM-en demaakt het

Anoniem

Re: Bevestiging bananentas aan engels zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:52

Hangt van je zadel af, ik heb wel geen bananentas, maar een stowaway die qua uiterlijk ermee vergelijkbaar is. ik haal dan de lus onder de singelstoten door en maak ze zo vast, zit ook muurvast. Mijn zadel heeft nl maar aan 1 kant ringetjes vanachter, anders kan je ze daar ook aan vastfrotten.

palham

Re: Bevestiging bananentas aan engels zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 07:17

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de bananentassen van Dabo gezien en die zien er goed uit. Heb haar een PM gestuurd