Goed endurancezadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cuento

Goed endurancezadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:04

hallo,

wat is jullie mening over dit zadel?
Hij staat op
http://www.trekkingsaddles-webshop.com/ ... kking.html

onder endurence & trekking en dan onder zadels zaldi

Het is de onderste op de pagina, ik vind hem qua prijs wel leuk namelijk, maar omdat ik nog een leek ben wat dat betreft wil ik graag jullie mening weten.

Z–Plus Zaldi endurance saddle
The Creole is a new endurance saddle made from a new material called Z–Plus. The seat and panels are rubber latex. The saddle tree is made of revolutionary thermoplastic material (five year guarantee). Large biothane girth straps.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:52

Lijkt nogal op de podium. De Tuareg trekt me dan meer, maar als trektochten zadel. Ik heb echt kniewrongen nodig voor endurance.

Ik kan je maar 1 ding aanraden en dat is zoveel mogelijk zadels proberen voor je een keuze maakt, en er dan ook echt flinke ritten mee maken. Lang galopperen (lichte zit!) en lichtrijden. Dan pas kiezen. Laat bij voorkeur een goede instructeur meekijken naar je houding.
Het is heel belangrijk om een goede houding te hebben zodat je pijnvrij kan rijden en je paard niet in de weg gaat zitten. Welk zadel daarvoor ideaal is verschilt per persoon. (ik ben bv. met een omtrekkende beweging door westernboom-zadels uit gekomen op een dressuurzadel!)

En laat je niet verleiden door leuke kleurtjes.