Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Hij is tamelijk strak aan de bovenkant, en wat wijder aan de onderkant, zodat je de broek over je laarzen kan dragen. Ook heeft het een enkele naad aan de binnenkant, zodat het (nagenoeg) niet schuurt tijdens het rijden. Daar wil ik namelijk weleens last van hebben, maar mijn conlusie luidt: ligt aan het zadel.

) nu maar gewoon met mijn oude paardrijbroek deze heeft een kunstlerenzitvlak dus daar ga ik niet zo snel door heen. Als ik ergens rijd waar mensen mij zien doe ik wel mijn chaps er over heen anders voel ik me net een westernwannabee
dus ik rijd nog het liefst gewoon in een ouderwetse rijbroek. Sinds kort heb ik de Steed ridingsjeans gevonden, d.i. een broek zonder naad aan de binnenkant en met aparte kniestukken (zoals een rijbroek). Optrekken doet ie (bij mij) toch nog iets, dus ik heb elastiekjes onderaan de pijpen zitten
werkt perfekt.
)
) of gewoon een lekkere fleecetrui.

. Mocht ik het nog eens in mijn bol halen om 'engels' te rijden (wat ook weleens voorkomt) draag ik toch gewoon weer een rijbroek met jodphurs en minichaps... }> [/img]
Verder rijd ik met mini-chaps en gewone schoenen (wel met hak!)
)
Die zijn 1 maatje groter en dat zit gewoon een stuk prettiger en het is makkelijker als ik m'n paardje op en af moet elke keer. Ik rijd qua schoenen het liefst met m'n bergschoenen die ik voor $25,- heb gekocht en niet stuk te krijgen zijn en ook nog eens waterdicht zijn. En als ik met m'n buurmeisjes mee ga als 'begeleider' (moet tenslotte een volwassene mee) dan wil ik nog wel eens in m'n korte broek gaan. Die meiden rijden in hun bikini, maar daar waag ik me toch niet aan
Die 'lovehandeltjes' verberg ik liever
En dan gebeurt het ook wel dat ik in m'n joggingbroek rijdt, wat ook wel erg prettig is. En ik rijdt ook wel eens met gympen of op blote voeten, maar dat is eigenlijk maar zelden.
En als we koeien moeten pennen, dan draagt ie ook nog chaps.