Endurance ruiter gezocht (Loosdrecht)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cuento

Endurance ruiter gezocht (Loosdrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 15:58

Hai,

Ik sta met mijn paard in Loosdrecht en ben benieuwd naar het endurance rijden (ook omdat ik een betere conditie moet krijgen).
En verder hou ik heel erg van buitenrijden, dus wil ik daar iets mee doen.

Ik ben dus opzoek naar iemand die hier in de buurt staat met zijn paard en ook endurance rijdt.
Iemand die mij dan misschien dingen kan leren over endurance en die samen wil trainen en wie weet later een keer samen naar een wedstrijd wil gaan.

Ik hoor het wel...

groetjes
Bo Koegler

Cuento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 23:15

Of als je in een andere plaats in "t Gooi staat?

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:35

He ik rij een paardje bij dat in de Hollandse Rading staat (van Stiggeltje hier op bokt, erg ervaren endurance ruiter), een klasse 3 endurance paardje waar ik 14 mei mijn eerste wedstrijd mee ga rijden!
Ik zag in je profiel dat je een anda hebt, ben zelf ook helemaal anda gek en wil na mijn studie er ook 1 kopen! Heb vorig jaar een trektoch met ze gereden in Spanje met een goed vriendinntje van me die zelf een anda merrie heeft staan in loosdrecht en daar dressuur en endurance mee rijdt!
Waar sta je precies?

naiade

Re: Endurance ruiter gezocht (Loosdrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:57

Ik vind het altijd gezellig eens samen te rijden met een endurance ruiter.
Heb trailer dus wil best af en toe met je trainen.
Is er bij jullie goede mogelijkheid voor?

Cuento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 08:57

Lhundol schreef:
He ik rij een paardje bij dat in de Hollandse Rading staat (van Stiggeltje hier op bokt, erg ervaren endurance ruiter), een klasse 3 endurance paardje waar ik 14 mei mijn eerste wedstrijd mee ga rijden!
Ik zag in je profiel dat je een anda hebt, ben zelf ook helemaal anda gek en wil na mijn studie er ook 1 kopen! Heb vorig jaar een trektoch met ze gereden in Spanje met een goed vriendinntje van me die zelf een anda merrie heeft staan in loosdrecht en daar dressuur en endurance mee rijdt!
Waar sta je precies?

Hoi,
Ik sta met mijn paardje op een stal op de loosdrechtsedijk.
Staat dat paardje van jouw vriendin toevallig bij stal prinsenburg want daar zag ik laatst ook een anda staan.

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 08:59

naiade schreef:

Ik zou het eigenlijk niet zo goed weten, vlakbij mij heb je de hoorneboegse hei, en vanuit daar kan je toch wel een rondje rijden zo over lage vuursche.
Ik denk wel een rondje van een uur of 4 a 5.
Maar mijn paardje laad wel makkelijk, dus we kunnen dan ook samen iets zoeken ofzo.

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:13

Hoi, ik ben geklasseerd klasse 3 ruiter...oeps> neeee geen ''ruiter'', maar amazone moet t zijn he (eigenaar van t paard waar Lhundol het over heeft) en mijn vaste trainingroute is omgeving Lage vuursche, je kan hier aardig wat kilometers maken hoor ; je kan b.v. zo door naar Lage vuursche/Soest/Soesterduinen/Baarn/Austerlitz/Utrechtse heuvelrug etc..etc..noem maar op, uitrijmogelijkheden genoeg hierzo. De vroegere endurance route Lage vuursche ( helaas ligt deze wedstrijd eruit) die ken ik uit mijn hoofd van zo'n ongeveer 35 km. ja langer kan ook hoor Deze gebruik ik nog wel ns als trainingsrit en is zeker ook leuk om te doen met iemand die kennis wil maken met de endurance...dus ..AANRADER sta je toevallig bij Doets ? naja maakt nie uit...als je interesse hebt....stuur maar een pb en we kunnen ns af spreken. Meestal rijd ik een lange trainingsrit op zondag. Om een indruk te krijgen van mijn endurance-knollie kan je een kijkje nemen in mn link onder mn naam, foto's zeggen meer als woorden

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:49

Cuento schreef:
naiade schreef:

Ik zou het eigenlijk niet zo goed weten, vlakbij mij heb je de hoorneboegse hei, en vanuit daar kan je toch wel een rondje rijden zo over lage vuursche.
Ik denk wel een rondje van een uur of 4 a 5.
Maar mijn paardje laad wel makkelijk, dus we kunnen dan ook samen iets zoeken ofzo.

Hai,
Ik sta niet bij Doets maar bij een prive stal bij mensen thuis een stukje verder op de dijk.
Het lijkt mij hartstikke leuk om samen te gaan trainen, en jij weet er al wat vanaf dus ik kan veel dingen aan je vragen.
Cuento heeft nu nog een hoefzweer maar daarna wil ik graag gaan beginnen.
Ik ga nu ook even in je profiel kijken
doeg Bo

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:00

Mijn vriendinnetje staa bij Grein bij de Egelshoek achter de leger basis!

Cuento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:36

oja, daar heb ik volgens mij wel over gehoord, het meisje die die paardrijshop in loosdrecht heeft die staat daar ook met haar paard geloof ik

dosator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:24

stiggeltje schreef:
Hoi, ik ben geklasseerd klasse 3 ruiter...oeps> neeee geen ''ruiter'', maar amazone moet t zijn he (eigenaar van t paard waar Lhundol het over heeft) en mijn vaste trainingroute is omgeving Lage vuursche, je kan hier aardig wat kilometers maken hoor ; je kan b.v. zo door naar Lage vuursche/Soest/Soesterduinen/Baarn/Austerlitz/Utrechtse heuvelrug etc..etc..noem maar op, uitrijmogelijkheden genoeg hierzo. De vroegere endurance route Lage vuursche ( helaas ligt deze wedstrijd eruit) die ken ik uit mijn hoofd van zo'n ongeveer 35 km. ja langer kan ook hoor Deze gebruik ik nog wel ns als trainingsrit en is zeker ook leuk om te doen met iemand die kennis wil maken met de endurance...dus ..AANRADER sta je toevallig bij Doets ? naja maakt nie uit...als je interesse hebt....stuur maar een pb en we kunnen ns af spreken. Meestal rijd ik een lange trainingsrit op zondag. Om een indruk te krijgen van mijn endurance-knollie kan je een kijkje nemen in mn link onder mn naam, foto's zeggen meer als woorden

Hey Stiggeltje,
Denk je ook aan mij !!! ik wil dan ook wel mee hoor
Hoe meer ziel , hoe meer vreugd toch? hahahaha

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:05

dosator schreef:
Hey Stiggeltje,
Denk je ook aan mij !!! ik wil dan ook wel mee hoor
Hoe meer ziel , hoe meer vreugd toch? hahahaha

Hee jij ook hier...tuurlijk jij altijd he ...en idd hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ik denk dat we volgende week zondag weer gaan. Aankomende zondag gaat ze eerst nog een wedstrijdje in Laag Soeren lopen met Lhundol.

Cuento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 07:31

Cuento is nu nog herstellend van een losse hoefwand dus heeft nu nog even vakantie.
Over een week komt de hoefsmid en dan krijgt hij weer nieuw beslag, dus rijden zit er jammer genoeg nog even niet in.

En trouwes voor ik op wedstrijd ga moet ik toch eerst even trainen.

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:17

he gatver...lijkt me heel vervelend en pijnlijk zo'n losse hoefwand.Hoe ontstaat zoiets ? Hoefbevangen geweest ? Kan je zolang dat los zit niet rijden dan ? Is het niet zo dat je dan moet wachten tot het weer geheel opnieuw gegroeid is ? Want voordat er een geheel nieuwe hoef weer gegroeid is duurt plus minus 9 maanden heb ik mij laten vertellen ? Dat zou betekenen dat je het dit seizoen wel kan vergeten , is het niet

Cuento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:41

Het is niet de hele wand die los zit maar een stukje.
Ik wacht even af wat mijn hoefsmid ervan zegt.
En hoe het is ontstaan geen idee, dat is allemaal gebeurd voor ik hem kocht

Pomski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:59

Hee stiggeltje,
Ik rij ook endurance, klasse 2 startgerechtig!
Dus je kan vanuit ons ook doorrijden naar austerlitz, en de utrechtse heuvelrug!
Zou je me dat een keer uit willen leggen, of dat we een keer samen rijden. Altijd gezellig!

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:19

hee @pommiegirl...waar sta jij dan ? ik zal ns ff snuffelen op mn harde schijf...k heb ergens een route beschrijving staan..eerlijk gezegd ben ik zelf nog nooit onder t zadel naar Austerlitz gereden. Utrechtse heuvelrug wel..per ongeluk ontzettend verdwaald hahaha, das t leuke van endurance en goed trainen...kan je lekker ver gaan en het je permiteren dat je verdwaald ( alleen niet tijdens wedstrijden natuurlijk, maar helaas ook dat gebeurd wel ns)
Mijn man schrikt hier dus al niet meer van...als hij weer een telefoontje krijgt dat t wat later wordt met eten verdwalen hoort inmiddels bij ons.

Maaaar zo leer je wel mooie trainingsroutes te vinden.

Pomski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:12

Dat is zeker waar, mijn paard staat in eemnes op stal staal!
Ik hou er inderdaad van om nieuwe routes te ontdekken.
Na 8 jaar heb ik dit bos ook wel weer gezien!