Ik heb in het verleden wel gecrosst, bij de pony's, maar dat is alweer een hele tijd geleden. Met Jordy zou ik het wel weer eens willen proberen eigenlijk. Jordy is dus een tinker (1.54) en ik zou uiteraard bij de paarden moeten starten.
Natuurlijk is het de bedoeling om eerst crosstrainingen en wat oefencrossen te rijden als ik zou gaan starten. Maar ik twijfel toch. En dan vooral over of het niet te zwaar zal zijn voor hem tussen de paarden. Het is wel een hele luxe tinker, maar toch het blijft een koudbloed en zijn maat heeft hij ook niet mee.
Zijn bijrijdster gaat hem overigens wel starten in het B springen (ook paarden) en dat is voor hem zeker geen probleem, maar een cross is toch heel wat pittiger.
Bij het springen is hij al een hele uitzondering, maar ik ben voor zover ik weet bij de paarden in de cross (wel bij de pony's af en toe) nog nooit een koudbloed tegengekomen.
Mijn ambities liggen niet heel hoog met hem, B/L zou leuk zijn. Maar hoeveel vraagt een B-cross van een paard? Moet ieder paard met een behoorlijke basisconditie dit aan kunnen?
En nog een vraagje, ik heb in het verleden (lees: 10 jaar geleden) M gesprongen en B gecrosst bij de pony's, kan ik dan gewoon starten in de cross tussen de paarden?