[WN] plek op de rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

plek op de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:38

Sinds een paar weken heeft mijn quarter na het rijden een verdikking op zijn rug.
Ongeveer 10 cm achter de schoft aan de rechterkant op de ruggegraat zit een zachte bobbel ten grootte van een langwerpige rijksdaalder.
Na een uurtje is tie weer weg.
Ik heb al verschillende soorten pads geprobeerd en verschillende westernzadels, maar de verdikking zit er telkens weer na het rijden. Het is alleen dikker, niet warm of gevoelig. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft, want hij reageert helemaal niet als ik eraan zit.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:56

Warmtestuwing misschien? Duidelijke, zachte vochtophoping die je met je duim weg kunt drukken zonder dat het paard er op reageert?
Die van mij heeft het in erge verhaarperiodes wel eens; dan is de ondervacht dusdanig 'verstikkend' dat de afvoer niet helemaal lekker gaat. Is na een paar weken weer weg. Gebeurt ook wel eens als ik in de winter niet op tijd scheer. Is na een uurtje idd weer weg.

Wetsernfriek

Re: plek op de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:41

zijn het harde bobbeltjes of zachte? want een vriendin van mij haar pleasure merrie heeft dat ook komt van the pads, ze kan niet tegen alles wat namaak is zoals neopreen enzo, allergie eraan, dus moest ze nu een katoenen dekje onder haar pad leggen en het is veel beter. er zijn dus paarden die allergieën hebben net als mensen mss is het dat

raadpleeg veearts eens

PeppySan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:36

Die warmtestuwing klinkt heel logisch.
Vandaag heb ik hem zonder zadel gereden en is er niets aan de hand.
Ik wacht het wel een paar weken af, als hij uit de rui is zou het dus weg moeten zijn.
Allergie is het niet, want ik heb verschillende soorten pads geprobeerd en hij had het met allemaal.
Hij heeft er geen last van dus ik maak me nog niet zoveel zorgen dat ik naar de da toe ga.
Bedankt voor het meedenken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:28

Die van mij heeft het zonder zadel idd ook niet PeppySan, dus 't klinkt allemaal behoorlijk hetzelfde. Is een onschuldig kwaaltje dat geen overlast veroorzaakt en met een paar weken weg is. Even flink met het poetsblokje tekeer gaan tegen de losse haren scheelt alweer.