Endurance ook in Hongarije?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JerInTho

Endurance ook in Hongarije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 22:57

Ik zou best hier in Hongarije willen starten met Endurance rijden, maar kan alleen maar de hogere klassen terug vinden.

Heeft iemand enig idee of er ook voor de lagere klassen in Hongarije gereden wordt?
En zo ja..... waar?

Voor mijn paard maakt het niet zo veel uit dat het een hogere klasse is (die is in topkonditie), maar ik mis de nodige ervaring!
Wel ben ik gewend aan hele dagen in het zadel ivm de trails die we organiseren door het gebergte hier, maar endurance is toch net effe anders.....

Op een traildag leggen we zo'n 40 km af. Maar zeker als ik met gasten rijd, moet ik het tempo aanpassen aan de minst ervaren ruiter. Dat is bij endurance natuurlijk niet.....

Kan iemand mij raad geven???

NienkeM

Re: Endurance ook in Hongarije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 07:51

Er wordt in Hongarije zeker wel endurance gereden, maar daar was je zelf ook al achter. Afgelopen jaar waren er een heel stel Hongaren in Ermelo tijdens de Fasna Trail. Maar dat waren idd wel de hoge klasses.

Er zullen ongetwijfeld korte afstanden verreden worden. Misschien noemen ze het alleen geen endurance. In de VS spreek je ook pas vanaf 80 km van endurance. Dus het is een idee om te zoeken op andere termen, lange afstandsrit etc. En anders zou ik gewoon eens gaan kijken als er een endurance bij jou in de buurt is. Dan kun je daar mensen aanspreken. Heb je wel een bond/verreniging gevonden? Zij kunnen je natuurlijk ook altijd van informatie voorzien.

JerInTho

Re: Endurance ook in Hongarije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 22:06

Een bond of vereniging heb ik nog niet gevonden.....

Ik weet alleen een kalender met de data waarop en plaatsen waar wordt gereden.

Ik zal er idd eens met de rijders moeten gaan babbelen.

Bedankt voor de tip over de eventueel andere benaming.... ga ik uitzoeken!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:10

Ik ga met mijn Hongaarse merrie hier in Nederland endurance rijden! Ik denk dat ze daar heel geschikt voor is want nu ik haar net zo´n vier weken heb heeft ze al laten blijken een heel goed uithoudingsvermogen te hebben!
Succes met jouw eventuele endurance-carriere in Hongarije