kootwijkerbroek was voor mijn pony en ik onze eerste wedstrijd (wel meteen officieel)
Ik heb een 4 jarige pony die sinds zomer vorig jaar onder het zadel is, dus wij begonnen echt van geeen conditie. Wij hebben getraind door beginnend met een rondje van 12 km te stappen met wat draf (dit ong eind zomer vorig jaar), dit ong 1x in de week en de rest in de bak spieropbouw training, toen reed ze 3x in de week.
We hebben dit langzaam opgebouwd, dus bijv, 5 minuten draf, 10 stap, dan 5 om 5, toen 10 draf, 5 stap, toen 15 draf, 5 stap.
Wel nog altijd 1x per week en hetzelfde rondje, we waren dus steeds sneller klaar. Ondertussen reed ze 4x in de week (dus 3x in de bak), en 1x longeren. Toen ze het hele rondje makkelijk kon draven ben ik over gegaan naar een ander rondje, van 20 km. Weer begonnen met interval en totdat ze ook dat kon draven. Sinds dien loopt ze ook 6x per week onder het zadel, en deden we nog een extra 12 km rondje, waarbij we met galop zijn begonnen (ondertussen was ze zo sterk dat ze goed kon galoperen, op de achterhand e.d.)
En nu loopt ze dat 12 km rondje vmlk in galop/flinke draf, en dan nog een 20 km rondje (rustiger aan), en 4x in de bak, in de week.
Toen hebben we de 35 gereden in KWB, en de grond was daar aanzienelijk zwaarder dan dat ze gewend was, maar toch kwam ze er met glans doorheen. Vond het errug snel gaan, die km'tjes
Ze was de dagen erna ook niet nog moe ofzo, geen spierpijn of iets dergelijks, dus ik denk dat we het wel goed gedaan hebben.