Startkaart met meerdere paarden in endurance: hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ropers

Startkaart met meerdere paarden in endurance: hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:25

Zoals de titel al zegt!!
Hoe werkt het als je met meerdere paarden wil starten?
Moet je dan voor elk paard een startkaart aanvragen?
Wie kan mij hier meer over vertellen,

Groetjes Christel,
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-04-06 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast i.v.m. verwarring

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:25

Dit vraag ik me ook al een poosje af, vandaar hier even een post.

gerritje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:26

ja, per paard heb je een startkaart.

Anne_Lieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:28

Voor elk paard moet je apart een startkaart aanvragen.

Ropers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:30

En mag dan wel iemand anders starten met jou paard?

gerritje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:33

dat mag maar ook deze persoon moet tegenwoordig een startkaart hebben. lang leve de knhs.
toen we nog gewoon de der waren was het allemaal niet zo ingewikkeld. als ik nu op een paard van een kennis een wedstrijd wil rijden moet ik hiervoor een startkaart aanvragen. ik weet wel dat het een tijd gedoogd is om op de startkaart van het paard te rijden. mijn moeder had zelf geen startkaart maar startte wel op een van mijn paarden. maar geloof dat ze dat nu niet meer toestaan....

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:36

Als die persoon zelf een startkaart heeft mag die gewoon op jouw paard starten

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:29

Eerder was het idd voldoende als je 'gewoon' lid was van de KNHS (zonder dat je naam op een startkaart stond): ofwel via een landelijke rijvereniging/ponyclub, ofwel via de endurancevereniging, ofwel via je ruiterbewijs = recreatievereniging. Voor mij gold sowieso het laatste: ik had mijn ruiterbewijs al een tijdje en daarmee een lidnummer bij de KNHS, verder was ik lid van de endurancevereniging, mijn paard had een dr/spr/sgw-startkaart met mijn zusje - en zo hoefde ik dus geen eigen startkaart aan te vragen, heb twee seizoenen op die van mijn zusje gereden (ik denk net zoals de moeder van Gerritje op de startkaart van Gerritje heeft gereden).

Nu is het idd zo dat de ruiter met tenminste één paard een eigen startkaart moet hebben. In dat geval mag-ie starten met ieder paard dat ook een startkaart heeft.

Ropers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 08:36

Pffff wat ingewikkeld allemaal!!
Dus wat ik uit jou bericht lees Karin, moet zowel paard als ruiter een eigen startkaart hebben.
Oftewel elke combinatie heeft zijn eigen startkaart!!
Hmmmmm wordt het wel minder aantrekkelijk van.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:38

tari schreef:
Oftewel elke combinatie heeft zijn eigen startkaart!!

Dat klopt niet helemaal: paard X en ruiter Y moeten allebei een startkaart hebben, maar dat hoeft niet als combinatie X+Y.

Dus stel: jij hebt een startkaart op naam van jezelf met jouw paard en ik heb een startkaart op naam van mezelf met mijn paard. Wij mogen dan ook elkaars paard uitbrengen. Maar om een paard uit te brengen dat nooit eerder wedstrijden heeft gelopen (of in het verleden wel, maar nu geen geldige startkaart heeft) moet een van ons dan een startkaart met dat paard aanvragen. Vervolgens mag de ander er dan ook mee starten.

Snappie het nog?

Ropers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:59

Ja het is me inmiddels duidelijk geworden!!
Vind het wel lastig hoor, en dubbele kosten op deze manier.
Bedank in elk geval voor je uitleg

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:03

Hummm, dan wordt de drempel om Endurance te gaan starten weer wat hoger dus .

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:24

Dat is inderdaad niet erg handig...

En wat dan als ik een paard eenmalig wil starten (kennismakingklasse) om te kijken of het voor het paard wat is,
maar ik zelf wel een startkaart heb en ook start in de endurance?
Moet ik dan voor dat paard weer 40 euro uitgeven om een startkaart aan te vragen, voor die ene keer?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:27

Toydoll, volgens mij mag je als je officieel gestart bent in de Endurance al geen kennismakingsklasse rijden met een ander paard. Het wordt nl gezien als kennismaking voor de ruiter, niet voor het paard . Dus ja, je bent weer 40 euro kwijt .

In mijn geval wil mn vriend graag 1 of 2 endurance ritten rijden met ons paard. Hij heeft al zn max aan kennismakingsklasses verbruikt dus lid worden van de DER zal moeten. Dat is nog te overzien, vooral omdat ik bij dat paard een startkaart heb en hij dus volgens de oude regeling alleen lidmaatschap zou moeten betalen.

Nu komt daar dus ook weer een startkaart bij .

Worden dure ritten zo .

joelledsr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:57

Ja, heel jammer is dat!
Wij zitten er ook iedere keer weer mee, hoe je voor welke paarden en welke ruiters nou zo slim mogelijk een startkaart aan kunt vragen...
al met al redelijk duur.
Je kunt als stalhouder ook een stalstartkaart aanvragen, dan kreeg je wel korting, maar heb toen even gevraagd wanneer dat rendabel werd, en dat was met 17 startende paarden per stal...
Tjah, en zoveel hebben we er nou ook weer niet

jOllyl0VerR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 07:50

maar voor de kennismakings klasse heb je toch helemaal geen start kaart nodig? of wat ik van sites heb bergrepen mag je geen eens een endurance startkaart hebben als je kennismakingsklasse wilt rijden! <- dacht ik hoor ik weet het ook niet zeker

groetjes jollylover

orrieborrie

Re: Startkaart met meerdere paarden hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 07:57

In principe moet je voor elke combinatie een startkaart hebben. Dus als je met 3 paarden gaat starten moet je voor elke combinatie (dus 3) startkaarten aanvragen.

Je kan ook een universele startkaart aanvragen, hiermee mag je met zoveel paarden starten als je zelf wilt. Deze is dus niet paard gebonden, maar wel ruiter/amazone gebonden.
Deze universele startkaart kost 780 euro.

Meer info op www.knhs.nl

Groetjes Petra

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:08

Petra, dit topic staat op END. En in de endurance gelden andere regels voor startkaarten.

Jollylover, dat klopt, maar in de kennismakingsklasse mag je maar één keer per jaar starten (in totaal 3x). Dus als je vaker wilt starten, heb je echt een startkaart nodig. En ook als je lid bent van de endurancevereniging en je wilt een ander paard starten.

Misschien is het handig om eerst het hele topic te lezen voor je een reactie plaatst. 't Is maar een tip hoor.

Ondertussen heb ik de titel maar even aangepast.

orrieborrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:17

Karin schreef:
Petra, dit topic staat op END. En in de endurance gelden andere regels voor startkaarten.

Jollylover, dat klopt, maar in de kennismakingsklasse mag je maar één keer per jaar starten (in totaal 3x). Dus als je vaker wilt starten, heb je echt een startkaart nodig. En ook als je lid bent van de endurancevereniging en je wilt een ander paard starten.

Misschien is het handig om eerst het hele topic te lezen voor je een reactie plaatst. 't Is maar een tip hoor.

Ondertussen heb ik de titel maar even aangepast.

Heb ik gedaan hoor!!
Maar in de eerste reactie hebben ze het helemaal niet over endurance. Dus ik dacht dat het over dressuur ging.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:52

Maar de vraag stond in het endurance subforum

naiade

Re: Startkaart met meerdere paarden in endurance: hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:27

Ja het is een gedoetje.

2 jaar niet gestart door peesblessure en wil nu wel dit jaar weer startten maar hoop geregel allemaal.

Mijn merrie had altijd een startkaart maar ben gestopt bij de rijvereniging dus nu 1e op zoek naar nieuwe vereniging, dan snel nieuwe startkaart aanvragen en dan voor mijn nieuwe dravertje maar een endurancestartkaart want daar start ik buiten de endurance niet in de dressuur mee.