men endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

men endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 06:43

Wie rijd men endurance je hoord hier heel wijnig over
maar ik weet dat het bestand wil graag met mijn pony dit gaan doen
maar nu is mijn vraag wie doet dit en met wat van kar

Anoniem

Re: men endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 06:55

Zover ik weet is Kootwijkerbroek de enige menendurance en is die vorige jaar voor het eerst gehouden, maar het kan best zijn dat er dit jaar nog meer zijn bijgekomen.
Er zal dus nog niet heel veel ervaring zijn.
De wagen is met dit soort dingen heel erg afhankelijk van de bodem.
In de omgeving van Kootwijkerbroek ligt heel veel geel zacht zand en dan zijn brede banden erg fijn omdat je dan niet zo diep wegzakt.
Gaat het traject echt veel over verharde wegen en harde bospaden kun je ook met smallere banden rijden.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 07:36

Ja in nederland is het nog niet zo heel erg bekent maar duitsland en belgie doen ze het meer als in nederland

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 07:48

Als je even het sticky met de wedstrijdkalender bekijkt, zie je dat daar de mendurancewedstrijden in KWB en in Onstwedde opstaan. Als je even naar de site van de KEV gaat (zie FAQ sticky), kun je daar verdere informatie vinden.

Mendurance KWB is al 2 keer als proefwedstrijd gereden (in 2004 en in 2005), dit jaar is er een regelement voor opgesteld, en is het een officiele wedstrijd. Daarnaast is Onstwedde er dit jaar voor het eerst, ook als officiele wedstrijd.

Er worden geen eisen aan het soort wagen gesteld, een marathonwagen lijkt mij een goede keus, aangezien de marathontrajecten meestal door vergelijkbaar terrein gaan.
In Duitsland schijnen veel sulkies ed gebruikt te worden. Mij lijkt dat voor de koetsier niet fijn. Wel is een groom mee verplicht, dacht ik, dus een 1 persoonssulky kan niet, en een cap op is ook verplicht voor koetsier en groom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 07:55

Met een marathonwagen zit je vast aan een minium gewicht en ik kan me voorstellen dat bij een endurance elke kilo gaat tellen.
Vooral bij langere afstanden (denk boven de 60 km) wordt een marathonwagen denk ik te zwaar, vooral bij een enkelspan pony.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:04

Er komt misschien dit jaar ook een mendurance in Zelhem.

De regelementen wordt nog iets aan gesleuteld ivm met veiligheid. Idd bijvoorbeeld welke karren en tuig mag wel/niet.

Voor de hartslag en keuringen kun je alvast het endurance regelement doornemen want dat zal elkaar niet veel ontlopen.

Als mendurance aanslaat, en daar gaat het wel op lijken, dan is het de bedoeling dat de mendurance een soort "zuster-onderneming" wordt van de endurance.
Dus dat betekend dat men in de toekomst ook hogere klasse zou kunnen rijden.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:10

Heeeell misschien gaan we toch KWB rijden, las nu in het boekje dat hij NIEt over de zandverstuving gaat, op de DER site staat van wel.
Ga vandeweek even de organisatie bellen wat het nu is, en wie weet rijden we toch mee. Mag manief alvast beetje gaan oefenen op de zandpaden vanaf nu en als de wiedeweerga die kilometerteller monteren want volgens mij gaan we veeeelll harder dan 12km/h

Bellafigura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:43

Vippie schreef:
Heeeell misschien gaan we toch KWB rijden, las nu in het boekje dat hij NIEt over de zandverstuving gaat, op de DER site staat van wel.
Ga vandeweek even de organisatie bellen wat het nu is, en wie weet rijden we toch mee. Mag manief alvast beetje gaan oefenen op de zandpaden vanaf nu en als de wiedeweerga die kilometerteller monteren want volgens mij gaan we veeeelll harder dan 12km/h

Ik heb de mendurance KWB twee jaar geleden gereden en toen ging het parcours niet over de zandverstuiving. Weet eigenlijk wel zeker dat dat nu ook niet het geval is. Met een marathonwagen is dat gekkenwerk. Maar je doet er denk verstandig aan met Paul van der Stijl te bellen, dan kom je goed beslagen ten ijs.

Als jij harder dan 12 km per uur gaat rijden, dan ben je een hele knappe meid!!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:25

Heb vandaag een rit gehad volgens mij was het 18 kilometer
mijn kar weegt denk zo 80 90 kilo we zaten er met zijn 2 op door monder zand en al zijn hard slag was super goed ( ree toevalig DA mee met de rit en die heeft het bij gehouden erg leerzaam en leuk)
en iedereen had het zwaarder als mij hoor hun hadden allemaal zware karen en ik met me eenvoudige kar

maar bedankt voor de tips ga is kijkken

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:48

Bellafigura schreef:
[Als jij harder dan 12 km per uur gaat rijden, dan ben je een hele knappe meid!!
[/quote]

Nou dan ben ik zeker universtair afgestudeerd want afgelopen zomer toen ze net beleerd was voor de wagen liep ze al dik 16 op 25km bergje op en af op de Holterberg (kilometerteller op de kar).
Nu loopt ze bijna een jaar voor de wagen en wordt wekelijks getraind (en niet te langzaam), en ze heeft natuurlijk 3 jaar ohz endurance gelopen. Dus vergis je niet in de turbo-conditie van mijn gele diesel.
En daar waar we nu trainen loopt ze het rondje van 7km in een half uurtje, dus 14km/h, en dat is nog incl 1,5 km stappen.
Zal voor ons meer een kunst worden om binnen die 12km/h te blijven

Maargoed de tijd zal het leren........ misschien starten we pas volgend jaar, hubbie is nogal veranderlijk, daar kan het KNMI niet tegenop

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 11:06

Nou ik heb zins 2 dagen ook een teller op me kar en ik blijf echt niet in de 12km/h zit rond de stap rond de 7 8 en met draven rond de 15/20

gerritje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:32

he viv, leuk als jullie mee gaam doem met de mendurance.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:55

gerritje schreef:

Juig niet te hard, zoals ik al zei, hubbie veranderlijk als het weer, 2 weken geleden nog mega enthousiast en de aanhanger klaargemaakt, en gister hadttie het weer pas over volgend jaar, pffffffffffff en dan hebben mannen wat over ons vrouwen te zeuren.....

Naja las gister in de paardenkrant dat er waarsch nog een 4e mensurance aankomt, dus ff duimen dat het Holten is.

Bellafigura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:06

Vippie schreef:
gerritje schreef:

Naja las gister in de paardenkrant dat er waarsch nog een 4e mensurance aankomt, dus ff duimen dat het Holten is.

Voorlopig hebben de organisatoren van Holten zich nog niet gemeld. De nieuwe voorlopige wedstrijdreglementen staan wel op de site van Deronline.