[WN] The Mane Event [ Animal Planet ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skuye

The Mane Event [ Animal Planet ]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 08:12

morgen op Animal Planet [ zondag 02-04-06 ]
met eindelijk ook eens wat van western op tv.

The Mane Event

HORSETAILS AND A STABLE LIFE GALLOP ON TO ANIMAL PLANET FOR AN HOUR OF HORSING AROUND

Horse lovers nationwide can rejoice as they hang up their jodhpurs on Sunday evenings and settle in for an hour of programmes devoted to their favourite pastime. The Mane Event, weekly between 6 and 7pm from Sunday 19th March on Animal Planet, combines a brand new series of equestrian favourite Horsetails with new commission A Stable Life.

The second series of the highly acclaimed Horsetails sees original presenter Alice Plunkett (Channel 4 Racing) and new addition, professional polo player Karl Ude-Martinez, travel the globe in search of the latest news in the equestrian world. As well as covering all the UK’s top equestrian events, Horsetails features equine experts, including the author behind The Horse Whisperer, and horse enthusiast Noel Edmonds.

Horsetails follows Alice and Karl as they try their hands at horseball, Western riding and vaulting from cantering stallions. They also visit the Appleby Horsefair and follow some particularly dedicated riders race in the infamous Route Du Poisson, in which riders travel the breadth of France in a bid to be the first to deliver their catch of the day!

Audiences can continue to follow the weird and wonderful traditions that make the equine world so fascinating with A Stable Life, this programme introduces viewers to the Brooks, the equine loving family of Caldecote Farm. A Stable Life follows eccentric stable owners Ed and Nadia Brook, who have made a life out of buying, selling and breaking the world’s most hopeful stallions. Work for them is a 24/7 way of life. Whether it’s mentoring Harriet, their antisocial 17-year-old groomer, cleaning the stables or preparing stallions for competition, life on the farm is a full time job.

A Stable Life is an un-missable look behind the scenes of the equestrian world. Through Ed and Nadia, viewers will see how Caldecote Farm’s stables are run; from the livery yard to the indoor training school, they offer fascinating insight into the world of show jumping and dressage. Every aspect of the stables will be revealed over the course of six episodes.

As their two premier stallions, Uptown Boy and Doc, are expected to qualify for the National Championships, the trials and tribulations of A Stable Life will keep viewers reeling.

Essential viewing for horse lovers, be sure to tune in to HorseTails and A Stable Life starting at 6:00pm on 19th March on Animal Planet.

charita

Re: The Mane Event [ Animal Planet ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:04

Citaat:

Hey das geinig..heb je er ook een tijd bij...

groetjes Charita

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:31

charita schreef:
Citaat:

Hey das geinig..heb je er ook een tijd bij...

groetjes Charita

17:00

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:37

tot 18.00 uur. Dat is echt een leuk programma, het gaat over een stel dat samen al 6 jaar een stal heeft. Ze worden dan steeds gefilmd (op wedstrijden, maar ook bij trainingen. Eigenlijk laten ze vanalles zien, bijv hoe ze jonge paarden leren vrijspringen, hoe ze met hengsten omgaan, maar ook hoe ze les geven enzo).

Moet je echt kijken!

Erachteraan komt trouwens altijd nog HorseTails, dat gaat ook over paarden maar dat is meer echt wedstrijden en trainen.
Mane Event is meer vanalles en nog wat (uitgebreider).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:45

Jaaaa! Ik zag het al op AP maar ik ga zeker weten kijken hoor!

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:21

Vorige week zondag was het ook.... helemaal vegeten te kijken. Is mane event en horse tails, ieder een half uur. Horse tails kwam vorig jaar ook, erg leuk!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:17

Ik hoop dat ik er om denk omdat te kijken lijkt me erg leuk

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:27

Hmm, toch m'n schotel pakket maar es uitbreiden geloof ik..

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:41

Francis..............ik ben verslaaft aan die zender!!! Snel doen dus!!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:22

Ik zag net wat mini's maar de kids kijken naar nickelodeon.. en dan kan ik hem niet zomaar overzettten.... zuchttttt.

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 11:56

zo ff voor de duidelijkheid, heb gister dus gekeken, en het viel mij een beetje tegen.
Ben er wel achter hoe het nou precies zit :
17:00 - 17: 30 = horsetails
17:30 - 18:00 = a stable life
dit tesamen is dus The mane event
snappen we het nog ??
Het "western" gedeelte kwam alleen voor in het begin/eind filmpje van horsetails, dus ik denk dat alleen in dit gedeelte ( hopelijk volgende week ) western te zien zal zijn, laten we met zijn alleen duimen deze week !!
En is dit misschien een idee om zoon programma in Nederland te maken ?
Ik kan mij herinneren dat er een aantal jaren geleden het programma a western lifestyle van Simone de Geus was, hierin zaten af en toe wat wedstrijd data verstopt, maar wat te denken van een heus "western" programma met wedstrijd verslagen en agenda's en een beetje van het adere daarbij ?? ( dus de omgekeerde wereld ?? ) zou hier genoeg animo voor zijn ??? ( wie fantaseert mee )

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:36

Laten we eerst maar es proberen een serieus item in een serieus sport programma te krijgen i.p.v. al die 'onzin-programma's' die nu een 'cowboy-item' willen uitzenden. (Zie topic over De Wereld draait Door). Denk dat een programma puur over westernrijden véél te hoog gegrepen is, er is nu nog niet eens een serieus paardensportprogramma.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:28

Valt in ieder geval genoeg over te vertellen, alle onderdelen enzo!

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:35

klaasjuhhh schreef:
Valt in ieder geval genoeg over te vertellen, alle onderdelen enzo!

Nou ja dat dacht ik dus ook, het programma dat ik al eerder noemde had nou ook niet echt hele uit een lopende onderwerpen , ik denk dat we wat dat betreft wel wat meer kunnen vertellen, daarbij hoeft het nu niet perse gelijk een uur te zijn, maar een half uurtje of zoiets moet toch kunnen ??

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:20

mmmm,...een paardensport programma (1 keer per week, 45min/ 50 min)
met daarin een vast western-item is misschien realistischer?
Een soort horsecity.com, maar dan nederlands.
Er zijn al een aantal paarden/pony programma's geweest en er zal vast een goede reden zijn , dat ze er niet meer zijn!

zal proberen "the mane-event" een keer te zien (lees: niet te vergeten!)

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:23

Daar heb je dus al het probleem te pakken... te lage kijkcijfers om zo'n programma te rechtvaardigen. Al die mensen die de doelgroep vormen zijn nl. druk op stal, hun paarden aan't rijden, stallen mesten, les geven enz. enz. En als ze dan eindelijk klaar zijn zitten ze op Bokt of kruipen vermoeid in bed... De doelgroep heeft vaak geen tijd om TV te kijken.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 01:27

Ik heb het niet gekeken om dat mijn hoofd er niet naar stond

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 11:54

Francis schreef:
En als ze dan eindelijk klaar zijn zitten ze op Bokt of kruipen vermoeid in bed... De doelgroep heeft vaak geen tijd om TV te kijken.

in plaats van een half uurtje "bokken" voor het slapen gaan een half uurtje western kijken op tv ?? ( ik zou het wel weten !!!! )