[WN] vraagje over Incentive fund

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesleymoos

vraagje over Incentive fund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 15:14

Wat betekent het als een veulen inbetaald is voor het Incentive fund?
En wat is Incentive fund.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:32

Als hij dan op wedstrijden punten verdient dan krijg je aan het eind van een wedstrijdjaar een bepaald bedrag uitgekeerd; dus bijv. 10 punten x $40ct (oid) is $4.
Verwacht er in NL iig niet rijk van te worden.

http://www.aqha.com/showing/awards/incentive.html

redpebbles

Re: vraagje over Incentive fund

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:30

Sugarmiss, wat jij voor bedrag opnoemt klopt gelukkig helemaal niet!!
Vorig jaar heeft de AQHA Incentive Fund (Quarters) 27,90 dollar per gewonnen punt uitbetaald!!! Je kan het behalen in Halter vanaf 1 jaar oud en in de Performance onderdelen.
De APHA Breeders Trust (Paints) heeft vorig jaar 15,23 dollar per punt uitbetaald. Elk jaar wordt opnieuw berekend hoeveel er per punt uitbetaald wordt. Dat ligt tussen de 25 en 30 dollar bij de AQHA.
Als eigenaar krijg je daar 80% van, Als fokker 10% (Dat ben jij dus allebei, Lesleymoos) En de hengsthouder 10%.
Je moet er wel belasting van betalen, maar dat geld ook in Nederland als je van zoiets aan geld ontvangt. Je kan die cheque die je uit Amerika 1 x per jaar ontvangt, ook besteden bij Quarter Horse Outfitters in Amerika. Ik besteed het b.v. voor de Buckles die mijn paarden verdienen als ze de WorldShow Qualifeir zijn geworden.
Het is zeker dus een leuk spaarpotje en wij hebben onze dekhengsten daar ook bewust voor inbetaald, zodat de fokker ooit nog eens wat terug kan verdienen! Ook al verkoopt de fokker zijn fokprodukten, 10% ontvangt hij altijd nog. Zolang ze geshowd worden en punten behalen. Over 2005 heb ik zelf toch maar liefst ruim 500 dollar ontvangen van de Incentive Fund en Breeders Trust.
Magic heeft b.v. door de jaren heen al ruim 7600,00 Dollar verdiend voor zijn eigenaren, fokker en hengsteigenaar(Fritz Power)
Ik hoop door deze uitleg meer waardering voor deze fondsen te krijgen en dat de fokkers ook de hengstenhouders waarderen die de hengsten ervoor inbetalen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:44

Ik heb ooit in een ver verleden eens de bedragen per punt gezien. Dat viel mij toen sterk tegen.
Ik ben blij dat het inmiddels naar boven toe gegroeid is.

lesleymoos

Re: vraagje over Incentive fund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:33

Bedankt voor de uitleg