[WN] Lessen met eigen paard even duur als met manege paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cilian

Lessen met eigen paard even duur als met manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 07:18

Ik rij op dit moment in een manege met een binnenbak omdat buiten rijden in de winter voor mij niet gunstig is.
Gister heb ik te horen gekregen dat de lessen op eigen paard voortaan even duur zijn als lessen met een manegepaard. Zij vinden dit heel normaal omdat ze tien mensen in een les willen hebben en er dus ook tien paarden moeten zijn. Kom ik met eigen paard, dan staat er bij hun een paard stil dat toch betaald moet worden.
Ik zit er nu aan te denken maar met de lessen te stoppen of in ieder geval met de helft te verminderen.
Ook vind ik tien mensen in de les veel te veel, zeker omdat de beginners gewoon tussen de mensen geplaatst worden die wel kunnen rijden. Het gevolg is dat iedereen iedereen in de weg loopt.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 07:27

Vreemd... bij ons betaal je 5 euro minder als je met een eigen paard komt.

Tinkerlady

Re: Lessen met eigen paard even duur als met manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 07:27

Naar mijn idee is het rijden met een eigen paard altijd goedkoper omdat ze er geen voorbereidend werk aan hebben en jij het vervoer enzo er zelf voor over moet hebben. Je betaalt dan toch alleen voor de instructie en niet voor gebruik/lenen van een paard aldaar?

Vreemd dat ze geld rekenen voor een paard wat stilstaat? Nog nooit van gehoord. Kan een manegepaard eigenlijk eens een beetje bijkomen.....zou ik zeggen

Een groep van 10 is erg veel. Kom je dan wel toe aan het goed leskrijgen? Zelf zou ik ervoor passen als ze hetzelfde tarief gaan rekenen. Dan zou ik liever wat minder lessen volgen daar en dat geld bij elkaar leggen voor een goede en gedegen priveles met je eigen paard. Eventueel bij jezelf aan huis. Er zijn goede instructeurs genoeg die dat willen verzorgen en dan krijg je heerlijk 1 op 1 les of je regelt nog een vriendin met een eigen paard en dan deel je dat samen. Dan heb je ook de aandacht waarvoor je betaalt.

Nu laat de manege jou extra betalen, laat ze zelf maar wat meer moeite doen om dat ene stilstaande paard dan gewoon bruikbaar in te zetten tijdens die les.

Ben zelf overigens gediplomeerd instructrice, niet dat dat het verschil moet maken, maar ik heb zoiets nog nooit gehoord. Op een manege rijden met je eigen paard is alleen duurder wanneer het een priveles betreft tov een groepsles. Dat geldt ook voor manegepaarden die voor een priveles worden ingezet. In de grote groep is het juist altijd voordeliger met je eigen paard al is dat maar 2,50 EUR ofzo.

Ik wens je heel veel succes met je besluit, zou zelf voor die prive instructie aan huis gaan. Zelfs met een groepje van 4 ruiters ben je dan nog veel beter af! Beetje organisatietalent en dat moet lukken.

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 07:33

Wij waren laatst ook ergens voor les wezen kijken en dat was ook even duur als op een manegepaard. Als je paard daar ook gestald stond, was het wel goedkoper, maar voor mensen van buitenaf dus niet.
Maar sowieso is 10 mensen in een les wel erg veel ja ...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:31

10 mensen in een les vindt ik echt teveel
De meenste zijn met eigen paarden toch goedkoper uit met lessen, maar blijkbaar niet allemaal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:58

Het zou niet de prijs zijn waar ik moeite mee had, maar wel het aantal paarden in de les...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:04

ik vind het ook niet echt normaal voor een manege eigenlijk.
juist doordat je met je eigen paard kotm bespaar je de kosten die het de manege kost om een paard te onderhouden. die kosten heb jij namelijk. dat is meestal de clou van eigen paard goedkoper les.

zowiezo zou ik nooit in een les met 10 personen gaan rijden als ik het kan voorkomen. de instructrice heeft dan in totaal 6 minuten tijd voor je ( 10X 6 minuten = een uur) en dan zijn 6 minuten duur betaald.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:09

Gaat dit specifiek over Westernlessen? Anders staat het misschien beter op een algemeen forum zoals VMR.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:23

Het gaat volgens mij niet specifiek over westernlessen.
Op een 'engelse' manege zou ik het ook heel vreemd vinden als ik voor een groepsles op eigen paard evenveel zou moeten betalen als met een manege paard

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:32

Raar, geld betalen voor een paard dat stil staat, nooit van gehoord.. en met 10 in een les is idd veel, en dan ook nog eens beginners met gevorderden...misschien een andere manege/ stal met binnenbak een optie?

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:38

Bij mij is het ook goedkoper met mijn eigen pony. Ik ben er trouwens ook mee gestopt omdat we met heel veel in de les zaten, en iedereen alleen maar bezig was op dat paard te blijven zitten.

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:54

Ja Cillian,

Zelfs mijn bijrijdster die op mijn daar gestalde paard rijdt, betaalt hetzelfde als iemand die er op een manegepaard rijdt..

En zij betaalt dit tarief sinds 1 januari...

Cilian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 10:33

Het gaat dus echt wel om een WESTERN Manege, daarom vind ik ook dat het hier in het western stukje moet blijven staan.
Ik heb alleen uit privacy voor de manege de naam weggelaten.

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 10:37

Monsje schreef:
Ja Cillian,

Zelfs mijn bijrijdster die op mijn daar gestalde paard rijdt, betaalt hetzelfde als iemand die er op een manegepaard rijdt..

En zij betaalt dit tarief sinds 1 januari...

Dat vind ik dus helemaal belachelijk, dus als je man op jouw paard zou gaan rijden, dan moet hij ook de les betalen alsof het een manegepaard zou zijn. En als jij dan een keer op mijn paard rijdt, hebben ze opeens twee extra betalende klanten.
Tevens kan er geen aandacht aan alle mensen besteed worden als je met tien man in een les rijdt, zeker niet als die ook van verschillend niveau zijn. Hoe groot de bak ook is, het gaat om de aandacht van 1 instructeur/instructrice.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:57

Je zou het misschien nog kunnen begrijpen als ze gezegd hadden, dat het voor het gebruik van de bak was.
Maar omdat een manegepaard stilstaat is nu wel een heel rare manier om de lessen duurder te maken en zeker niet gebruikelijk.

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:22

Cilian, we kunnen natuurlijk ook samen priveles van Aal nemen...
Ik weet natuurlijk niet hoeveel dat er nu kost???

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:03

op mijn oude stal werd het lsgeld ook gelijk getrokken. Ik had daar opzich niet echt veel problemen mee.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:07

Cilian schreef:
ik heb alleen uit privacy voor de manege de naam weggelaten.

ff kijken hoor....westernmanege in de buurt van donkerbroek.....tja da's lastig....

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:46

belachelijk.. hoeveel duurder ben je dan wel niet uit?!

trouwens, zouden wij zaterdag nadat Aal klaar is met lesgeven(komt ze vast wel aan de tafel zitten) over de indeling van de lessen overleggen?

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:04

10 mensen kan nog net zolang ze allemaal maar kunnen rijden en weten op welk paardje ze zitten zodat ze weten dat ze met Blondy niet langs 'vreemde' paarden kunnen als er maar 2 meter afstand vanaf de bakrand en het paard zit

daarom rij ik ook liever op blondy dan op een ander paard.
dan kan ik het wel aan Aal vragen of ik op blondy mag rijden in de les en dat, dat meisje op headline gaat.. misschien een idee?

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:17

Tja en dan hebben we onze allerliefste BP nog....
Als alle paardjes nou zo lief als Sugartje of Menuetje zouden zijn, konden er wel 20+ in 1 bak..

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:25

maar die is geloof ik wel wat minder opvliegend geworden.. maar nogmaals moet je wel weten waar je op zit.. en met B.P kan je alsnog niet bij iedereen in de buurt komen

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:30

ik zou maar een andere manege gaan want je hebt al extra kosten en dan moet je even veel betalen. Bij ons is het met een eigen paard een stuk goedkoper.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:14

Die bak in de buurt van Donkervoort is toch eigenlijk wel groot genoeg voor 10 personen, of niet soms?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:56

Het gaat er niet (alleen) om of de bak groot genoeg is voor het aantal paarden dat erin loopt, het gaat ook om de tijd en aandacht die je van je instructeur krijgt. Met 10 paarden in een les krijgt iedereen dus maximaal 6 minuten individuele aandacht en dat is nog een heeeeel positieve gedachte want er gaat losrijtijd, even halsstrekken etc vanaf.

Groepslessen van dat formaat zijn slechts bezigheidstherapie. Een instructeur komt dan echt niet meer veel verder dan wat algemene opdrachten en kreten.
(Daarom had ik vroeger ook zo de pest aan groepslessen geven)