Het valt mij wel op dat veel mensen aangeven heel erg graag met een jonger paard een klasse lager te willen starten (ik ben daar persoonlijk ook een voorstander van).
Volgens mij heeft Chris op de ALV aangegeven dat met de nieuwe regels het inbouwen van deze vraag in principe mogelijk is. Maar er zijn dan wel een aantal administratieve hobbels die genomen moeten worden. Daarvoor is nu nog geen oplossing. Maar als het grootste deel van de leden dit een enorm belangrijk punt vindt, dan moeten wij op zijn minst kijken hoe dit in te bouwen is.
Ik heb zelf ook wel enig nadeel van het niet meer A + O te mogen starten. Bij mij in de buurt zijn niet zoveel wedstrijden. Maar ik vind het persoonlijk wel eerlijker. Alleen amateurs hebben de mogelijkheid twee keer te starten. Beginners en Open ruiters niet.
Verder heb ik goede hoop dat het aantal wedstrijden juist door deze regels wat kan groeien. Bijvoorbeeld omdat er een walk & jogklasse toegevoegd wordt voor ruiters die nu niet eerder kunnen starten dan dat ze goed genoeg zijn voor het beginners niveau. En dat ligt bij western wel (voor een aantal onderdelen) ietsje hoger dan bij dressuur bijvoorbeeld.
Het instroomlevel is zo veel beter geregeld volgens mij.