[SGW] Terreinrit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Terreinrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 17:17

Hallo SGW-ers

pasgeleden hoorde ik iemand op de manege zeggen van ja ik ga denk ik wel wat aan sgw doen hoor! gewoon een terreinrit eerst, voor ik echt ga beginnen.
wat is een terrein rit?
wat houd het in zeg maar..
weet misschien iemand ook waar deze word gehouden in de buurt van etten-leur..?
en heb je hetzelfde nodig als ''gewoon'' sgw?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:26

Een terreinrit is ongeveer hetzelfde als alleen de cross van een samengestelde wedstrijd. Meestal is een terreinrit iets gemakkelijker dan een B cross en mag je de hindernissen die je nog niet durft overslaan.
Vorig jaar is er een terreinrit in Princenhage geweest. In Vlietlanden is ook een oefencross en in Vrouwenpolder ook. Voor SGW-termen is dat dichtbij';)

Ik denk wel dat je meer hebt aan een training eerst. In Baarle-Nassau is een fijn oefenterrein.

Wat betreft benodigdheden; goede beenbescherming is wel gewenst en een bodyprotector is meestal bij een terreinrit ook verplicht. Rugnummerdragers zijn daar niet verplicht. Meestal hoef je ook geen winstpunten in het springen te hebben.

gr_roos

Re: Terreinrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:07

Ede heeft er ook nog 1,mijn topografie is niet geweldig dus ik weet niet of dat verder is als Vlietlanden en Vrouwenpolder.
Dijkgatsbos ( Wieringerwerf) en Lisse zal ik maar niet voorstellen

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 20:41

oke bedankt! ik ga een lesgever zoeken en dan ga ik toch maar eens een terrein rit doen

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:18

en chaam natuurlijk!!
Vaak hoef je alleen een dressuurproef te rijden (in princehage) maar soms ook een springparcour. Dat is per wedstrijd verschillend.
Soms is het ook alleen een oefencross zonder dressuur en springen.

@Stalhaast: jan van beek geeft cross en springles!!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:30

Rob janssen in Hernen geeft ook training. Rob kan heel veel vertrouwen geven. Zeker aan een beginnende combinatie.

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 16:29

Ik ben aan het denken om mezelf op te geven in princenhage, terreinrit.. is die goed te doen? en wanneer moet ik mezelf opgeven, hoef ik daar alleen een dressuurproef te rijden en dan die rit?

xXLidewijXx

Re: Terreinrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:50

Ja in Princehage heb je alleen de terreinrit en dressuurproef, je hebt dus geen springparcours. Princenhage is in oktober, dus heb je nog even om te trainen

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:31

Princehage is geloof ik goed te doen, zover ik weet is die niet echt zwaar gebouwd. In ede is trouwens ergens rond juni (toch?) een oefencross, die is ook leuk om te doen Mooie gezellige wedstrijd

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:00

ik doe mee in ede aan de oefencross en in vrouwenpolder de terreinrit