Marianne"]
[quote="Vippie"]wat een moeilijke horsemanship proef zeg, echt belachelijk een enkelvoudige galopwissel voor een beginner (hallo, tis niet voor niks een beginner!!!!).
[/quote]
Je mocht ook een eenvoudige wissel maken hoor, vliegend was niet verplicht. Een changement hoort er nu eenmaal bij in de horsemanship.
[/quote]
Aha nou weer wat geleerd. Ja ik ben nog niet zo ver dus ik doe met deze wedstrijden "gelukkig" nog niet mee, en denk niet dat we ooit zo ver komen, ben niet zo fanatiekjes. Dan was de horsemanship proef bij Jos toch beter te rijden
. En bij de dressuur horen enkelvoudige galopwisels pas bij het M2 of Z niveau, dus niet in de B. Toch nog een behoorlijk verschil met het western dus.
[quote="Marianne"]
Van vele afvraag wat ze daar doen?? Ik deed ook mee en werd 6de van de 19. Het was mijn eerste echte wedstrijd. Beginners betekent beginnende wedstrijdruiter, niet beginnende ruiter. Ik vond inderdaad het niveau best hoog, maar het was dan ook een WRAN wedstrijd en niet een onderling wedstrijdje.
[/quote]
Ik heb het toch ook niet over jou? Gewoon algemeen. Velen zagen er in mijn beginnersogen (niet beginnend ruiter, maar beginnend westernruiter) uit als proffesionals. Heb ik de term beginners toch altijd verkeerd begrepen. En beginnend ruiter? Tsja een beginner is bij mij nog altijd iemand die veel ervaring op moet doen, en niet iemand die al op amateur niveau traint en vervolgens bij de beginners start. Maarja das mijn visie. Blijkbaar de verkeerde.
[quote="Marianne schreef:Verder over dat kruis achter je naam bij binnenkomst. Ik weet niet of dat klopt, maar het zou me niet verbazen. Sommige deelnemers realiseren zich niet dat je vanaf de eerste stap die je in de bak zet in de wedstrijd bent. Dus niet dan nog kletsen met je supporters, je teugels op maat maken, je paard laten snuffen aan de spiegel etc. Dat is meteen een min.
Denk dat sommige (lees iedere) deelnemer(s) zich dat heel goed realiseren. Maarja als je een paard hebt wat de jury liever niet in de finale ziet, dan kun je rijden wat je wil maar dat maakt blijkbaar niks uit. Wat dat betreft gaat het dus hetzelfde als in de dressuur. Naja weten we ook weer toch? Je leert heel veel als je langs de kant zit.
T viel mij ook op dat een paard wat dralopeerd hoog gewaardeerd wordt tov een paard wat een nette goed gedragen galop laat zien.
Misschien dat ik volgende keer toch maar meedoe in de pleasure, Tjo kan nog niet zo goed galoperen, dus als ik nou half ga draven dan eindigen we nog hoog ook
.
In ieder geval een leerzame dag gehad, en nogmaals: blij dat ik me niet over heb laten halen om mee te doen, ik wist dat dit way boven ons niveau lag (gezien eerdere WRAN wedstrijden waar ik tribuneruiter ben geweest). Maarja mijn paardje is nog jong, we hebben nog minstens 20 jaar te gaan
.
Verder zou ik niet weten wie je was (welke groep reed je met de pleasure (opvallende kenmerken??)), wel nette prestatie!
Viv