[WN] WRAN regelement vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

WRAN regelement vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 20:55

Citaat:
300. Iedere ruiter is ingedeeld in één van de volgende categorieën:
B: Beginners
G: Gevorderde Beginners
A: Amateurs
P: Professionals

Iedere nieuwe ruiter wordt automatisch in de categorie "P" ingedeeld, tenzij hij/zij via het aanmeldformulier een verzoek doet aan het WRAN bestuur om geplaatst te worden in een andere categorie en verklaart aan de eisen van die categorie te voldoen. Iedere ruiter kan zichzelf in een hogere categorie laten plaatsen, maar plaatsing in een lagere categorie kan slechts door een besluit van het WRAN bestuur. Iedere ruiter is zelf verantwoordelijk voor zijn plaatsing in de juiste groep.

Ik zit de WRAN regelementen een beetje door te spitten en kom deze regel tegen.
Hoe bepaal je nu zelf in welke groep je valt?
P ben ik zeker niet en beginner kan ik ook doorstrepen maar waar moet je dan voor kiezen?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:05

Bij gevorderde beginners moet je de pleasure, trail en western horsemanship starten bij de Amateurs en de reining nog bij de beginners.
En anders moet je gewoon Amateur starten.

Vera

Re: WRAN regelement vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 21:11

Citaat:
Amateurs zijn personen die niet tegen financiële beloning of in natura africhten, trainen of corrigeren en geen erkend jurylid zijn van een paardenorganisatie. Deze personen worden ingedeeld in de categorie “A”.

Beginners zijn amateurs die nog niet voldoende wedstrijdpunten hebben verdiend om de amateurstatus te verkrijgen. Het is Beginners niet toegestaan andere ruiters instructie te geven. Deze personen worden ingedeeld in de categorie “B” of “G”.

Maar als ik dit lees dan val ik dus in de beginners catagorie, ik heb tenslotte alleen maar WRAN D wedstrijden gestart dus geen punten gereden.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:13

Ja dan mag je nog bij de beginners starten, maar als jij vind dat je daar "te goed" voor rijd mag je kiezen voor de Amateurs.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 21:14

crazycactus schreef:
Ja dan mag je nog bij de beginners starten, maar als jij vind dat je daar "te goed" voor rijd mag je kiezen voor de Amateurs.

Ik lees dat ik eerst punten moet rijden alvorens ik in de amateur mag starten.....

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:15

vera schreef:
Citaat:
Het is Beginners niet toegestaan andere ruiters instructie te geven. Deze personen worden ingedeeld in de categorie “B” of “G”.

Dat betekent dus dat wanneer je in de inrijbak je collega ruiter instrueerd dat zij/hij ook in de inrijbak een hoed op moet zetten je accuut B of G wordt....

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:19

vera schreef:
crazycactus schreef:

Ik lees dat ik eerst punten moet rijden alvorens ik in de amateur mag starten.....

Nee hoor dat hoeft niet dat mag. Maar ik zou het iedereen aanraden om gewoon beginners te starten. Mocht je een seniorpaard hebben dan mag je die eerst nog op 2 handen starten, en dat is altijd makkelijk als je last hebt van zenuwen, en om gewoon wat ervaring op te doen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 21:21

Ik geloof je graag CC maar ik lees hier toch echt iets anders

Beginners zijn amateurs die nog niet voldoende wedstrijdpunten hebben verdiend om de amateurstatus te verkrijgen.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:25

Tja... het is maar hoe je het leest. Maar zo streng als de regel daar staat is ie niet.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 21:26

Waar heb je dan regels voor ?
Hoeft dat aanmelden dan ook niet ?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:27

Niet dat ik weet, volgens mij schrijf je je gewoon in (wel eerst een startnummer aanvragen natuurlijk)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 21:28

Startnummer heb ik al

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:28

Nou dan zou ik zeggen op naar de eerste wedstrijd!!!!

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:30

vera schreef:

regels zijn er om te breken maar natuurlijk niet Alle regels want ander kun Jij wat breken..en das niet zo fijn

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:55

hallow schreef:
vera schreef:

regels zijn er om te breken maar natuurlijk niet Alle regels want ander kun Jij wat breken..en das niet zo fijn

Nee...da's pas echt een fijne...deze bijdrage moet je naar PV sturen...heeft hij iets om z'n hoofd over te breken...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:56

Vera, je hebt het antwoord zelf al geplaatst... je mág beginners (omdat je nog aan die eisen voldoet, je hebt immers die punten nog niet), maar als je wilt mág je ook amateur... in je eigen quote staat nl.:

Citaat:
...Iedere ruiter kan zichzelf in een hogere categorie laten plaatsen...

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:07

Je mag, als je denkt daar aan toe te zijn, gelijk amateur starten. Maar als je dat doet, dan mag je daarna niet meer terug naar beginner.

Grtn.

Bianca

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 09:34

Francis schreef:
Vera, je hebt het antwoord zelf al geplaatst... je mág beginners (omdat je nog aan die eisen voldoet, je hebt immers die punten nog niet), maar als je wilt mág je ook amateur... in je eigen quote staat nl.:

Citaat:
...Iedere ruiter kan zichzelf in een hogere categorie laten plaatsen...

Maar dan zit er toch een kleine misvatting in de regelgeving, lijkt mij.

Je moet eerst punten rijden om in de amateur te mogen starten / je kunt jezelf in een hogere catagorie plaatsen.......dit spreekt elkaar toch tegen in mijn ogen.

En dan blijft de vraag: hoe kun je jezelf beoordelen? Hoe bepaal ik in welke catagorie ik thuishoor?

Zoals ik de regels lees kun je geen punten behalen in de beginners :
305. Van onderdelen in de beginnerklasse (onderdelen 101 t/m 139) worden geen punten in de archieven bijgehouden ter verkrijging van prestatie-certificaten als Champion titels.
Maar hoe kun je dan punten bij elkaar rijden om je amateurstatus te verdienen?

Deze vragen zijn geen kritiek, ik probeer de zaken voor mij en Digger op een rijtje te zetten voor komend seizoen.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:37

Punten krijg je door het rijden maar er is geen champion titel te behalen.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:39

De punten die tellen voor de beginners worden door de wran bijgehouden, zij krijgen de uitslagen van de wedstrijden. Maar ja kan idd geen allround kampioen worden.

Een vriendin van mij heeft 3 wedstrijden gereden in de pleasure en moet nu al in de amateurs starten puur omdat ze 1 keer eerste geworden is in een hele grote groep, en de andere 2 wedstrijdjes 3e en 4e geworden is.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 10:33

Ok, dus ze houden de punten wel bij maar niet voor de champions titel.
Als je dus als gevonderd beginner start kom je in de amateurklasse terecht?
Maar als gevorderd beginner behaal je ook geen punten voor de champions titel. Klopt?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:36

Dat denk ik niet idd.. alhoewel ik dat niet zeker weet, je moet 3 onderdelen starten om allround kampioen te worden en daar zit reining niet persee bij... Officieel zou het dus niet mogen maar onofficieel??? (ik ben als beginner ook wel eens allround kampioen geworden op een niet-wran wedstrijd... eigenlijk onmogelijk )

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:56

Vera je mág beginners starten, maar als je zelf vindt dat je goed genoeg rijdt mag je ook gevorderde beginners of amateur of zelfs open starten. Het is wel zo dat als je hebt besloten amateur te starten, dat je dan niet meer terug mag naar de beginners.

De aangegeven punten bij de beginners is om er voor te zorgen dat er doorstroom naar de amateurs of gevorderde beginners plaatsvindt. Er waren nl. mensen die er voor zorgden nooit aan het aantal punten te komen en daardoor altijd beginners mochten blijven starten. Daar is die regel voor bedoeld. Dat bedoelde Peter Vet ook al te zeggen. Het is dus niet om te voorkomen dat mensen amateur starten, maar om te voorkomen dat mensen in de beginners blijven hangen als ze daar niets meer te zoeken hebben.

Als je gevorderde beginners start betekent dat je voor alle onderdelen behalve de reining in de amateurklasse meerijdt. reining mag je dan nog beginners starten.

en als b of gb kun je geen championstitel halen voor zover ik weet.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:18

ik ben al Amateur gestart voordat al die regeltjes er waren.....blijf het ook lekker.....