[SGW] Barocca Portugal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patsmu

Barocca Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 11:29

Iemand al iets gehoord over de uitslagen van de *??
De uitslagen van de ** staan er wel op op de site van Jan en Karin Donckers..
Ik weet alleen dat Jessy met 2 paarden foutloos in de cross was in de*!!

g0otje

Re: Barocca Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:44

neej ook nog nix gehoord.ben wel erg benieuwd hoe tim het gedaan heeft.
we waren zaterdag bij martin en toe was de cross dus uitgesteld.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:47

Ik weet alleen van Annemarie van Merkensteyn.
Met Rambo 2 sec. buiten de tijd voor kwalificatie.
Met Ozon niet rondgereden.
Met Diamantha wat stops en een val wegens gladde bodem.

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:49

jha dat had ik ook gehoord!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:49

is er geen site van ofzo?

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:43

Ik heb alles afgezocht naar een site maar kon helaas niets vinden.
Ik ben blij dat we niet naar Portugal hoefden.Het weer schijnt hardstikke slecht te zijn,hardstikke modderig terrein.Heb je zo ver gereden en dan wordt de cross uitgesteld.Da´s baalen.

marjoleine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:36

Ik weet dat Merel Blom, met rodeska en tosca in de ** 1 weigering had, en met Laddy Lorridale in de * foutloos was.. Meer weet ik ook niet, ja dat het heel erg slecht weer was...

Eventinggek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:31

Ik heb idd ook zondag gehoord dat de grond daar heel slecht schijnt te zijn. Jan v Beek schijnt met 1 paard 1 min. over tijd te zijn geweest door de slechte omstandigheden!!

Lijkt me idd verschrikkelijk balen als je zover reist om dan zo'n slechte cross te moeten rijden....

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 12:24

Nu staan eruitslagen van de complete ** op de site van karin donkers

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:43

Dank je voor de tip Patsmu ga gelijk kijken hoe ze het gedaan hebben.

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:04

Uitslagen staan op sgw site!!
Nederlanders goed gedaan in de * 4 man in dew top 15!!!

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:30

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:28

Jan van Beek heeft zijn kwalificatie voor Aken behaald in de ***! Hij was elfde met SHi La cru!

knolhupser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:21

Ik kom net terug uit Portugal.

Met het weer viel het reuze mee, alleen de crossdag van het eerste weekend moest verplaatst worden maar verder was het supergoed weer.

Tim heeft het twee weekende goed gedaan, is 2 keer geeindigd op zijn dressuurscore, die helaas niet al te best was. Het eerste weekend 64 en het tweede 74. Maar verder een heel goed debuut dus.

Annemarie, eerste weekend met 1 paard rond in de 1 * en met 1 paar in de 2 *. Het tweede weekend met 1 paard foutloos, met de andere 1 weigering in de 1 * en met haar paarden in de twee * alletwee eruit op hindernis 4 , een lastige coffin.

Alice, twee weekenden alles foutloos gecrosst, alleen het tweede weekend 1 paard niet gestart, was wat stijf. Een super prestatie met Hugoke, want ze was 4 de geworden in de 3 * en dus meteen een kwalificatie binnen.

Jessie, eerste weekend wat foutjes, tweede weekend super. En uiteindelijk beste Nederlander in de 1 ster.

Gert , eerste weekend met alles foutloos in de cross, het tweede weekend kon hij er door kleine blessures maar 1 starten , en deze was ook foutloos in de cross.

Merel heeft het eerste weekend lekker gereden. In de 1 * negende van de 125. In de 2 * met allebei 1 stop, maar deze paardjes hadden als sinds mei niet meer gecrosst. Tweede weekend begon goed, met goede uitgangspostities na de dressuur. Paard in de 1 * was foutloos. Met paard in de 2* een zware val op een krap gebouwde dubbel. Paard had niks en Merel heeft waarschijnlijk haar sleutelbeen gebroken. Lijkt nu allemaal mee te vallen en heeft in haar schouderblad wat kleine breukjes maar in eerste instantie deed het zoveel pijn dat in Portugal na het maken van wat foto's een gebroken sleutel been werd geconstateerd. De volgende dag met veel pijn nog wel gesprongen in de 1 * voor de kwalificatie. Kwalificatie is binnen maar doordat ze maar met 1 hand kon rijden, kon ze niet door rijden en haalde ze veel tijdfouten.

Jan ging het eerste weekend met alles foutloos door de cross, het tweede weekend had hij wat pech, maar La Cru ging super en daardoor werd de kwalificatie voor Aken binnengehaald.

Wendela had alle twee de weekenden wat pech. Het tweede weekend had ze met haar merrietje in de 1 * foutloos en binnen de tijd gecrosst maar helaas had ze een vlaggetje verkeerd gepasseerd.

Een beetje een uitgebreid verslag, maar volgens mij heb ik nu iedereen gehad.

Het waren wel echt twee super weken en volgende jaar hopelijk weer.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:06

Bedankt knolhupser voor het uitgebreide verslag!
Staat het tenminste allemaal op een rijtje! Was je zelf mee als groom of als supporter?

Ik vind het wel super dat zowel Alice als Jan jun kwalificatie behaald hebben! Mogen ze nog voor ons op gaan passen in Aken

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:29

Alice heeft nog niet de kwalificaties voor Aken.Dit is pas de eerste die ze binnen heeft.Dus er is nu nog geen team op de been.Maar die komt vast nog wel.

knolhupser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:55

Alice heeft inderdaad haar kwalificaties nog niet allemaal maar ze heeft wel al haar eerste kwalificatie daarvoor binnen gehaald.

Zou mooi zijn als ze een team op de been zouden kunnen brengen. In iedergeval zijn de kansen daarop gestegen na afgelopen weekend.

Ik was mee als groom

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:54

Karin donckers en steelbrook zijn ook gevallen in de cross

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:46

knolhupser, bedankt voor de update! Leuk zo'n uitgebreid verslag

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:45

Leuk knolhupser! Weet je ook of het de FEI kwalificaties zijn of de KNHS kwalificaties of beide? Die van de KNHS zijn volgens mij zwaarder, dat was ook de reden dat Alice niet naar Athene mocht dacht ik.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:54

ja zoiets was het idd ja... het deelnemersveld was volgens de knhs niet sterk genoeg toen of iets dergelijks..
hoeveel kwalificaties moeten ze dan halen? 2 dan toch??? en jan van beek heeft ze nu wel....?

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:37

egt goed man van de mensen die heb gethaald hebben voor de kwalificatie