cornelie schreef:En vlak ook de rijtechnische kant niet uit, een paard dat van het achterbeen afloopt is vaak zwaar en stug in de hand. Dan is het eerst zaak om hem van achter weer wat actiever te krijgen en wordt de voorkant ook automatisch weer mooi licht.
Daar heb je zeker gelijk in hoor! We hebben nu les van iemand die ons daar goed bij helpt, dus dat zou het probleem niet (meer) mogen zijn.
Het was meer dat ze, als ik ook maar een inimini ophouding gaf, meteen ging sterrenkijken, meestal met de mond open. Overigens is het met een sperriem of lage neusriem nog veel erger, dat loopt ze de hele tijd alleen maar te 'vechten' tegen die sperriem. Met een hoge neusriem is dat minder, maar wel aanwezig en zonder neusriem is dat probleem uiteraard weg, maar zat ik dus weer met het probleem dat ze haar mond open deed als ik een ophouding gaf.
Ik zal dan inderdaad is kijken naar de myler, ik zit nu zelf te denken, misschien ligt het wel aan de kinriem? Die had ik daarvoor er nooit aan (heb er niet een, gebruik nu een lederen hondenhalsband) maar dat houd het bit wel stabieler en rustiger in de mond...
Phannie: Het is mijn bit niet, ik moet zoiezo een andere, en ik moet er een zonder shanks, ze is immers nog maar 4.
Francis en SM: Merci!!! Daar heb ik echt wat aan!!! Ik wil inderdaad ook een bit zonder shanks, ik vindt het er prachtig uitzien maar zij is nog niet ver genoeg in de training.
Maar die stalgenoot die dus zei dat het een heftig bit was en dat ze nog wel een enkelgebroken met shanks had liggen, die dus zachter zou moeten zijn, had dus niet gelijk?
Wat voor nut hebben die rollers verder eigenlijk? Koper zorgt er dacht ik voor dat het paard meer schuimt, of niet? Dat deed ze nu wel voor het eerst.