[WN] Update: Flash bij Doug Milholland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gisela

Update: Flash bij Doug Milholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 09:58

Op 29 en 30 april was er een clinic van Doug Milholland bij Peter Simons.

Het leek ons verstandig om Flash mee te nemen om te kijken hoe hij zou reageren in een andere omgeving en natuurlijk om Doug te laten helpen ons Flash te rijden.

Flash laat zich buitengewoon makkelijk laden en lossen en staat heel stil op de trailer. Op zondag de 28ste reed Paulus hem even in de bak bij Peter. Doug was al gearriveerd en heeft ook op Flash gereden. Hij vond het een heel leuk paard met veel talent (da's toch wel leuk om te horen). Peter vond hem ook heel gaaf.

Dag 1 heeft voornamelijk bestaan uit het rechtop houden van de schouder op cirkels en het recht houden op rechte lijnen en focus op het spinnen om schouder mee te nemen en heup op de plaats te houden.
Dag 2 was op verzoek van Paulus gericht op changementen. Flash kan super changeren maar Paulus had het knopje nog niet gevonden. Na veel ploeteren is het toch gelukt en had Paulus een paar goede changementen.

Het waren een paar hele fijne dagen, Doug is een prettige persoonlijkheid en een hele rustige man die je op een simpele manier iets moeilijks kan uitleggen. Wat een kundig persoon. We hebben er veel van opgestoken. Dank gaat natuurlijk ook uit naar Peter en Lita die Doug naar Nederland hebben gehaald.

Flash staat weer thuis op z'n stalletje, kunnen we weer verder oefenen.....

Groetjes, Gisela

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:45

Wat gaaf dat alles zo goed gaat met Flash! Maar eeh, niet om zeurderig over te komen, maar waar blijven de foto's Schijnheilig

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 22:07

Gaaaf, les van Doug! Ik had heel graag willen komen kijken, echter liet mijn gezondheid me in de steek..was erg beroerd die dag. Mijn trainster is ook al zo positief over hem. De volgende keer ben ik van de partij.

Gisela

Doug M.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 10:53

Doug is werkelijk een goeie vent, checkt ook het bit en kinketting van het paard voor hij aan de slag gaat, kan iedereen heel fijn les geven, van beginner tot trainer met een manier die bij iedereen past en voor iedereen begrijpelijk is. Werkelijk aan te raden!

We hebben geprobeerd foto's van Flash te maken met de digitale camera maar deze zijn te donker en te grof-korrelig om ook maar iets fatsoenlijk te laten zien. Van de week maken we nieuwe foto's, hopelijk lukken deze beter en dan zal ik ze, met behulp hoop ik van chrico hier op Bokt zetten!

Groetjes, Gisela