Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sammy_Jo schreef:Ik ben het helemaal eens met Crazycactus.
Je kunt het hooguit proberen...nooit geschoten is altijd mis !

(en anders zijn we aan het springen, maar daar moeten we rustig aan mee doen, ze is nog zo jong)
:D crazycactus schreef:
Western combineren met springen lijkt me niet zo'n groot probleem,
maar dat verschilt ook per paard.
cissy schreef:ik denk dat je met springen uiteindelijk alleen maar voordelen zult krijgen van je western getrainde paardje, ze wenden over het algemeen (na goede training) een stuk sneller dan de meeste springpaarden (op landelijk nivo gezien dan). Ik ben met mijn wendbare quartertje sneller door een parcours dan mijn stalgenoten met een KWPN-er.
Citaat:Wat zadel betreft kun je best tijdelijk met het zadel wat je nu gebruikt rijden hoor, geen probleem. Zeker als je les krijgt en op wedstrijden gaat kijken kun je je een beter beeld vormen wat er zoal te koop is en bij wie. Ga in ieder geval niet bij zadelmarkt een zadel kopen, maar zoek gedegen advies want het is geen simpel iets om een goed passend westernzadel te vinden.
Citaat:en welkom tussen onze grote westernfamilie, je zult merken dat er zelfs in de beste families wel eens ruzie is maar het is hier ook wel vreselijk leuk en gezellig hoor!