[WN] Ter herinering aan onze fantastische quarter-merrie..Djaney

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesterlover

Ter herinering aan onze fantastische quarter-merrie..Djaney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 22:16

Hier mensen even voorstellen:

Dit was mijn moeders paard Djaney, een 7 jarige Quarter-merrie.
Djaney heeft een soort gewrichtspijn in haar voorbenen, waardoor ze nooit meer goed kon functioneren onder het zadel..Een pijn die haar kreupel maakte en duf.
Wij kochten haar op de gok, mijn moeder wilde haar een kans geven met rust en een goeie dierenarts..Na een paar maanden ging het beter en knapte ze op, egt gaaf om te zien. We gingen vaak met haar naar het bos om te zorgen dat ze sterker werd. Zonder zadel en in groepen..Toen was ze nog mak. Toen ze geen pijn meer had werd het steeds moeilijker haar te rijden, ze was gestresst en gespannen.
Ze was kapot gereden. Ze was bang dat ze haar pijn deden, en zette haar rug vast. De buitenritje gingen nog super.
Tot die ene dag... We waren naar het bos met een groepje en reed met zadel en hoofdstel. Op een punt begon ze toch te bokken!!
Omdat ze geen pijn eer had en alles weer kon deed ze ook ALLES!
Ik wed gelanceerd en kwakte meter of twee (niet overdreven) op de zachte bosgond..Djaney nam de benen.
Ze is in dr eentje helemaal gek het bos doorgegaan..uur later stond ze op stal met een gebroken teugel...
Helemaal door t dolle heen...
Mijn moeder besloot dat ik niet meer met een groep naar t bos mocht...
Nu moesten we wel nadenken of we haar wouden houden..in de bak verknoeit,...slechte voor-knieén, en niet vertrouwt in het bos...
Alleen in het bos ging wel, maar toch heeft mijn moeder besloten haar te verkopen..Ze ging naar een fokker in duitsland waar ze elk jaar veuletjes krijgt..Dit jaar word haar eerste veulentje daarow..

Hier haar foto's een week voor ze weg ging en mn laatste ritje in het bos..Mis haar heel erg.. Maar het is beter voor haar zo..

Veel kijkplezier..

Groetjes Megan...liefdte hoefjes van Djaney, mijn pareltje..

Afbeelding
Lief koppie he..

Afbeelding
Hier met mooie lichtval..

Afbeelding
Ff poseren..

Afbeelding
Ben ik niet mooi..?? kijk dat tongetje..?

Afbeelding
Ze had een soort silliconen zooltjes, om de schokken in haar knieén op te vangen, zodat ze gewoon kon lopen, zonder pijn.

Afbeelding
Echt een knuffelkont..

Afbeelding
Ons aller laatste ritje....

Afbeelding
De laatste foto's in het bos voor de laatste keer...

Afbeelding
Mooi spits die oortjes erop....nog helemaal niks vermoedend dat haar leventje weer zou veranderen...

Afbeelding

I will miss you Djaney!!

Groetjes Megan en likje van Djaney...mijn pareltje..

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:22

heej meis, heel mooi paardje, zoo jammer dat ze weg moest, maar ik denk wel dat het beter is zo. Je hebt een fijne tijd met haar gehad waar je aan terug kan denken en je hebt mooie foto's En inderdaad het is een ENORME knuffelkont liefs mij

Bandit

Re: Ter herinering aan onze fantastische quarter-merrie..Dja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:12

Wat fantastisch dat jullie deze Merrie een kans gaven,om te revalideren..!

Op de foto's kan je zien,dat ze een betrouwbaar Paardje is,en het besluit om haar naar een fokker over te plaatsen zal haar denk ik wel goed doen!
Lekker heel de dag zwanger struinen in het land,niks MOET meer...lekker toch..!

Mischien kan je een veulen van haar krijgen,heb je toch nog iets van haar terug..!

Susces..!!

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:55

heey meis.

ik weet dat je er heel erg over inzat maar jullie hebben echt goed gedaan zo.

veel liefs roos

MissKaylee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:25

heeyy meis,,
Ik heb haar niet gekend..
Maar zo het verhaal vind ik het egt super
dat jullie het zo hebben gedaan.. Sterkte.. en ook met utea(of hoe je dat ook maar mag schrijven) KuszKusz hhvvj

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 01:24

Wat een mooie merrie heb je gehad zeg.
Heel veel sterkte met het verwerken van haar verkoop

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:23

Mooie merrie! Hoe lang hebben jullie haar gehad?? En waar hebben jullie haar destijds gekocht?? Ze komt me erg bekend voor.......

jesterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 10:12

We hebben haar bijna de hele zomer gahad ..afgelopen zomer...gekocht weet ik ff niet meer..maar zal het ff nakijken.
Groetjes.

westerninfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:29

Hoi wat leuk want jouw paardje komt me heel erg bekend voor. Ze stond op de stal van YK uit Garderen. Jouw moeder heet toch Karin want ik herkende ook de foto van JP. Doe haar de hartelijke groeten namens mij, in het verleden heb ik les van haar gehad vandaar.
Didy

ruurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:16

hallo sorry dat het zo is afgelopen met haar,maar heb een vraagje, hadden jullie haar bij cobo weg? want volgen mij heeft ze een hele tijd bij ons in de buurt gestaan

groetjes r&h

jesterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 23:49

Ik heb geen idee waar we haar destijds weg hebben gehaald, Ik ben maar eens in de drie weken bij mn moeder een weekendje, dus was er ook niet bij toen we dr gahaald hebben..Toen ik het weekend kwam, was ze er opeens!

En idd ze stond op stal bij YK en mijn moeder heeft toen samen met GJ idd de zaak overgenomen. ik zal mama de groetjes doen.

Liefs Megan

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 01:29

[/quote]= "ruurd"]hallo sorry dat het zo is afgelopen met haar,maar heb een vraagje, hadden jullie haar bij cobo weg? want volgen mij heeft ze een hele tijd bij ons in de buurt gestaan

/quote]

Ik herken haar ook van de tijd dat ik vaak in Garderen kwam.
Toen Djaney aankwam bij YK is mij verteld dat het paardje van Cobo kwam. Caren heeft het van Cobo overgenomen en naar Garderen gehaald om het weer op de been te helpen. Volgens mij was Cobo toen bezig naar ik Duitsland te verhuizen.
Djaney wilde/kon in begin geen stap verzetten vanwege de spierpijn. Ze kon de een dagen achter elkaar in de paddock staan zonder zich meer dan 1 meter te verplaatsen. Het zag er heel triest uit
Ik heb - gelukkig - nog nooit een paard gezien wat zo stukgereden is. Gelukkig blijkt het goed gekomen te zijn.

jesterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:45

Ik heb mijn moeder nagevraagt en idd..ze kwam daar idd weg. die is ook naar duitsland gegaan jah idd. dat wist ik zelf niet eens.
Idd heel zielig hoe ze er toen bij stond, maar later kon ze bijna alles weer doen, zonder ruiter op haar rug. Gelukkig heeft ze het nu goed.

Liefs Megan

jesterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:47

Wat leuk trouwens dat mensen haar herkennen van de tijd uit garderen! Ze heeft in ieder geval een kans gehad, en een fijne tijd gehad. Ben zow blij..!

Kuss XXxXX