[WN] Welke zadelpad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jcristina

Welke zadelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 11:46

Een vraagje over de zadelpad: ik heb zelf een zadelpad van foam, erg makkelijk in ondehoud, maar nu hoorde ik laatst dat deze niet goed zijn omdat ze luchtdicht afsluiten. Er zitten weliswaar ventilatiegaten in over de ruggengraat maar die houden dan ook alleen de ruggengraat droog. Wie kan me hier meer over vertellen, en de pads van vilt, kun je die gewoon in de wasmachine doen?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:52

Zo'n zwarte neopreen bedoel je??? Ze nemen geen zweet en warmte op, wat in de winter niet zo'n probleem is, maar 's zomers wel. Je zou natuurlijk een Toklat Coolbackpad kunnen nemen, die kan je in de was machine wassen.

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:05

Ik ben erg tevreden met mijn Continental pads, die kunnen ook (op lage temperatuur) in de wasmachine.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:43

Ik zweer ook bij mijn Toklat Coolback Pad erg fijn in gebruik, makkelijk schoon te maken en in leuke kleurtjes

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 07:19

Ik zweer toch echt het hele jaar door bij mn neopreen pad.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:39

Let echter wel op bij lange ritten bij heet weer, er kunnen blaren komen onder die pads (heb ik vernomen van een zadelmaker)

sablou

Re: Welke zadelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:56

Ik heb de laatste 3 jaar wel zo'n beetje alle bekende merken pads die er zijn wel onder mijn zadels gehad. Puur om te zien welke wij onze klanten met een gerust hart kunnen adviseren. De nummers 1 en 2 (tot nu toe) :

1- Tuffy (van Tripple Horn USA) In het begin wat stug, maar na een week of 2 het perfecte pad ( via www.kraemerpferdesport.de)

2- Reinsman Contoured pad. Mooi voorgevormd en ligt ook heel goed (via www.westernsupplier.com)

MVG Louis

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 07:37

crazycactus schreef:
Let echter wel op bij lange ritten bij heet weer, er kunnen blaren komen onder die pads (heb ik vernomen van een zadelmaker)

Met heet weer maak ik zowizo geen lange ritten, kan noorse quarter niet tegen
Dan heeft ze net als het vrouwtje lekker vrij

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:25

Als dit prijzen inkl. BTW zijn dat zijn het nette prijzen voor die Reinsman pads.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:28

En in het ergste geval neem je gewoon een build up pad, de oplossing voor al uw zadelpasproblemen.. *duik*

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 02:03

Sugarmiss,
De prijzen zijn inderdaad incl. BTW. Voor leden van een hier niet met naam te noemen forum (zie mijn website) gaat hier nog een korting van 15% af ! De leden krijgen deze korting op het hele assortiment m.u.v. netto geprijsde artikelen en aanbiedingen.

Vippie;
Ik verkoop vanuit principe geen build up pads (en ook geen neopreen pads). Er is slechts 1 alternatief voor een niet passend zadel, juist ja, een passend zadel.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:16

longhorn schreef:
Vippie;
Ik verkoop vanuit principe geen build up pads (en ook geen neopreen pads). Er is slechts 1 alternatief voor een niet passend zadel, juist ja, een passend zadel.

Ik heb geen idee wat jij verkoopt en waarom.... (boeit me ook niet echt)
Ik heb lauter een neopreen pad omdat deze lekker makkelijk in onderhoud zijn (is wel nodig met die blubberbak van ons).
En uiteraard ben ik het met je eens dat een zadel moet passen, ongeacht de pad. Mijn opmerking sloeg op een eerder topic hier op bokt waar buildup pads de oplossing bleken voor elk probleem.....

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 11:36

Bedankt voor jullie goede raad!