[WN] Agenda Convention bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Agenda Convention bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 09:33

Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-02-06 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast op verzoek

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:56

Je bedoeld de Convention..

Ik ben nog maar de show rule change proposals aan het lezen en er zitten er wel een paar heftige tussen!

Bijvoorbeeld, alle paarden met Undesirable Traits (als te veel wit!!) niet in de Halter ring te laten.
Maar ook 2 year ols Western Pleasure te stoppen!

En ook een proposal dat een lease paard door een Amateur geshowd mag worden!

Verder ook een voorstel om meer Walk/trot klasses te houden in de Youth en Amatuer, die Wakl/Trot Western Pleasure en Horsemanship en Trail.
Nog wat voorstellen zo op het eerste gezicht:
-Open Showmanship
-Western Pleasure SR paarden ook op snaffle laten showen
-Australian Stock zadels toe laten
-Cap verplichten in "over fences" klasses

Dit zijn dus allemaal voorstellen. Ik ben heel benieuwd wat de AQHA allemaal aan gaat nemen, ik ga zo de rest eens lezen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 10:07

Ik heb ook dingen voorbij zien komen als:
-hengsten toestaan bij jeugd
-H/H en N/H paarden in aparte halterklassen
-verlagen van het aantal punten voor intercontinentale rijders (wij dus ) van 25 naar 15 om naar een andere klas over te moeten.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:20

Jep! Ook die staan er! Al heb ik over de hengsten bij de jeugd heen gelezen...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 10:44

Ik las dus iets over toestaan van hengsten bij de jeugd (ook halter) en in een ander voorstel dat als er meer dan 15 paarden in een klas staan dat er maar 15 door de jury geplaatst gaan worden (de anderen moeten de arena verlaten).
Als hier hengsten met jeugd tussen staan dan moeten er AQHA-medewerkers klaar staan om deze jeugdbegeleiders bij te staan tot de ouders dit over mogen nemen.

Als je op deze manier jeugd met hengsten toe moet staan doe het dan gewoon niet, lijkt mij .

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:45

Vind een aantal punten zeer interessant.. Vooral over die 2 year old pleasure... Afschaffen die handel!!!!!

Maar dat undesirable traits niet toelaten vind ik toch maar dikke onzin, dan hadden ze die hele regel niet moeten aanpassen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 10:49

Misschien een aanloop om HYPP-paarden te weren uit de halter

Eerst het voorstel om ze in aparte klassen te plaatsen en vervolgen een regel opnemen dat het een undesirable trait is en dan mogen ze niet eens meer starten

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:10

Hihi, dat bedacht ik me ook al.... wat dat betreft vraag ik me af of die regel er wel doorkomt. Vind het ook onzin dat ze eerst besluiten dat Wit okee is en het dan undesirable maken...

LindyH

Re: Agenda Convention bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:50

Mooi allemaal! Kunnen wij ook stemmen ofzo?

Dat Australian Stock zadel hoeft van mij niet zo en misschien kunnen ze de leeftijd van Youth met hengsten verlagen tot 16 ofzo. Hoewel zo'n hengst dan wel in de ring loopt met andere paarden met jongere kinderen...

Ik weet niet zo goed wat ik van die punten voor internationale ruiters moet vinden. Aan de ene kant halen wij makkelijker punten omdat het makkelijker is om een show te winnen. Je hebt dus op relatief laag niveau als snel punten. Aan de andere kant: er zijn per show niet zo veel punten te verdienen.
Het zou zo moeten zijn dat op het moment dat iemand van Novice naar Amateur gaat, je niet zo moeten kunnen zien of dat een Europese of Amerikaanse ruiter is. Het niveau zou op dat moment gelijk moeten zijn. Is het inderdaad zo dat wij dat niveau al bij 15 punten bereikt hebben en Amerikanen pas bij 25? Of doen ze het omdat het niveau van de Amateurs in Amerika hoger ligt en mensen dus nog wat langer lekker Novice mogen blijven?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:29

LindyH schreef:
Of doen ze het omdat het niveau van de Amateurs in Amerika hoger ligt en mensen dus nog wat langer lekker Novice mogen blijven?

Het zou wel eens andersom kunnen zijn, toch?

witregel en dan weer undiserable: toch zeker teveel protest gekregen of ze hebben teveel problemen met registratie (dubbele registratie etc.)
Rare opstelling.

2 yr. old pleasure: afschaffen!!! ABSOLUUT!!

Hengsten in de halter met jeugd? Veel volwassenen hebben al moeite, met hun hengsten. Stel je een 10 jarige uk voor met ene hengst, altijd braaf, maar op wedstrijd wil ie wel even de confrontatie aangaan. Niet uit te denken. Dus niet toestaan.

HYPP paarden weren of aparte halterclasses? Of ze weren ze helemaal of helemaal niet. Dat is pas konsekwent. Die aparte classes zijn dan wel daarvoor gedacht de tijd te overbruggen dat er geen HYPP paarden meer te showen zijn. Weer zo'n halfzijden gedoe.

Alle ingeschreven paarden voor de halterclass zullen toch door de jury beoordeeld moeten worden. Ze kunnen niet zeggen, ho maar, er zijn er nu 15 in de arena, de rest mag er niet meer in.

In ieder geval zal het dan dubbel op worden. Eerst 15 uitzoeken, daarna nog een keer de beoordeling voor de placeringen en die gaan vlgs. mij toch maar tot 7. Duurt het allemaal dubbel zo lang.

Stocksaddle? hoeft voor mij ook niet zo, maar maakt me in principe ook niks uit.

Cap in over fences is een goeie.

Moet nog even verder lezen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:09

Dance schreef:
[Cap in over fences is een goeie.

[/quote]

Was dat nog niet verplicht dan?? Wat moest je anders op, een hoed???

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:15

CC ik denk dat ze de "crashhelm" bedoelen.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:27

Ik dacht al