[SGW] sgw starten-oefenen waar beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolet90

sgw starten-oefenen waar beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 18:44

ik wil misschien wel een keertje meedoen aan een oefencross of echte,
maar weet niet welke voor je eerste keer het beste te doen is.

ik heb al meegedaan aan de tripalon in laren, toen ging eigenlijk alles goed, geen 1 weigering of iets anders, behalve de waterbak
maar vond het toen heel erg leuk!

maar ik woon in gemeente twenterand in overijssel, maar wil liever niet meer dan een uur rijden. dus wie weet waar je iets kunt oefenen, of een cross, of oefencross?
vorig jaar was er ook heino, weet iemand hier meer over?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:54

Je kunt het beste eerst een keer een SGW training doen dan. De hindernissen in Laren zijn niet echt representatief voor wat je in een echte cross tegenkomt. Op zo'n training leer je verschillende soorten hindernissen te nemen.

Kijk eens op www.sgw-eventing.nl. Daar staat een kalender met alle crossen en datums van het komende jaar en ook de trainingsterreinen.

Canter

Re: sgw starten-oefenen waar beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:44

En ondertussen kun je zelf natuurlijk wel watertraining doen! Zorg in ieder geval dat je als het flink geregend heeft door elke plas loopt die er ligt. En het is fijn als je een watertje in de buurt hebt waar je met een ander paard erbij naar toe kunt gaan die wel makkelijk het water in gaat.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:46

In Vasse wordt er elk jaar een oefencross gehouden, dat is makkelijk te doen vanaf hier, voor jou denk ik nog iets dichterbij. Ik denk ongeveer een halfuurtje/drie kwartier.

Ik heb zelf 2 x in Heino gereden, maar ik vind het eigenlijk geen cross om voor het eerst te rijden, je moet zelf wel wat ervaring hebben. Er zitten een aantal smalle sprongen in, veel combinaties waarvan veel op- en afsprongen. En het is in een bos, dus veel stuurwerk

Het is inderdaad verstandig om eerst wat crosstrainingen te doen, of naar een crossterrein te gaan.

Zoals Scum al zei kan je op www.sgw-eventing.nl heel veel info vinden, succes!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:07

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 17:00

vasse oefencross lijkt mij heel erg leuk
maar er staan op de site www.sgwvasse.nl hindernissen, maar zoals deze hindernis:
Afbeelding

hoef ik dan toch niet? daar krijg ik wel beetje de kriebels van

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:55

Nee, volgens mij mag je bij de oefencross springen wat je zelf wilt. Maar zo'n picknickbank valt reuze mee hoor, als je op dezelfde hoogt en breedte een oxertje maakt stelt het ook niets voor.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:35

volgens mij is het ook geen echt picknick tafel. aan de achterkant is geen bankje.

gewoon een oxer dus