[WN] Welke discipline rijden jullie nu eigenlijk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Welke discipline rijden jullie nu eigenlijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 16:25

Nu kreeg ik van de week De Quarter (voor het eerst) binnen en het viel me op dat er superveel reininghengsten instaan.

Nu vroeg ik mij af of reining onder jullie Westernbokkers ook zo populair is.

Zelf ben ik een 'beginnend' westernruiter, rijd nu wel al aan een stuk 4 jaar echt WN (vroeger gecombineerd met dressuur) maar dat was nooit zo serieus, meer dan de basis en spelenderwijs les kreeg ik niet.
Nu les ik ergens anders en ben ik nu bezig met de reining & cutting oefeningen onder de knie te krijgen.

Voor die 4 jaar WN, heb ik op de manege in de buurt veel pleasure & trail gereden, dat was heel leuk, ook onderlinge wedstrijdjes enzo.. Daarna ben ik gestopt met WN en daarna na een tijdje weer begonnen. Maar reining & cutting vind ik toch het leukste..

Nogmaals, wat rijden jullie voor discipline en wat vinden jullie ervan.. Rijd je ook de NRHA wedstrijden mee, of andere wedstrijden, en welke klasse rijden jullie dan.

Was ik gewoon even benieuwd naar

Edit: Tekst wat aangepast omdat ik misschien mensen verkeerd wegzette. Door mijn opmerking over het spelenderwijs lesgeven.
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 04-02-06 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:26

Trail, Working Cowhorse en Barrel race..... Ik wil op kleine wedstrijden ook nog wel eens reining starten maar dat is meer om ervaring op te bouwen met het rijden van patterns. Ik heb niet echt een reiningpaard.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:31

Nou, nou : "meer dan de basis en spelenderwijs les kreeg ik niet"...Ben ik niet mee eens, die persoon geeft hartstikke goed les!!
Pas op wat je schrijft op een (openbaar) forum, misschien lees de persoon zelf ook wel mee. Maak je je niet geliefd mee!!!!

Maar ontopic: ik rijd vanalles wat.. Ik heb een paard wat van alles iets kan, het belangrijkste: we hebben lol en plezier

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 16:34

Sorry Nicole.. Maar ik heb het niet over die persoon..
Ik ben nu al 5 jaar weg daar waar jij bedoelt.. En ben toen dus ergens anders gaan rijden.. Daar kreeg ik niet meer als de basis en spelenderwijs.. Omdat dat meisje zelf vastzat op den duur, kon ze mij ook niet meer leren dan zij zelf wist

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:36

sjietaah schreef:
Sorry Nicole.. Maar ik heb het niet over die persoon..
Ik ben nu al 5 jaar weg daar waar jij bedoelt.. En ben toen dus ergens anders gaan rijden.. Daar kreeg ik niet meer als de basis en spelenderwijs.. Omdat dat meisje zelf vastzat op den duur, kon ze mij ook niet meer leren dan zij zelf wist

Ok, dan heb ik niks gezegd

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 16:37

Heb het even veranderd in de tekst..
Sorry dat je het zo opvatte, was niet mijn bedoeling

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:03

In de les rijden we eigenlijk vanalles wel wat (Pleasure, Trail, Horsemanship en Reining), maar volgens mij de meeste Reining.

In de toekomst en met m'n Quarter wil ik het liefst verder in de reining.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:56

Lanna: pleasure, horsemanship en in toekomst misschien western riding als de wissels echt mooi gaan.

Seven: pleasure, trail

Barbie: reining

Wizkid: dressuur, springen, SGW als hij eenmaal onder het zadel is. Nu nog te jong.

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:31

Ik rij nu met Appie Pleasure, Trail, Horsemanship en op de appaloosa-shows Hunter under Saddle. Ik hoop in de toekomst ook Western Riding te gaan doen (eerst nog betere wissels krijgen...)

spatter

Re: Welke discipline rijden jullie nu eigenlijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:37

rakker(15 jaar) alleen nog reining, heb daar vroeger ook trail en horsemanship mee gereden
bij de WRAN amateur en open en bij de DRHA green as gras

spatter(5 jaar) pleasure, trail en horsemanship en in de toekomst ook reining
bij de WRAN amateur en open

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:20

Reining

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:28

Ik rijd met Max het liefst Trail, maar start meestal ook wel pleasure en horseman-ship.

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:47

wil vind pleasure wel mooi om te rijden en ook reining maar moet ff kijken wat de paarden van me viend kunnen en dan ga ik dat rijden en leren:D

Redneck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:09

Wij rijden reining, maar ik wel met mijn ruin Rusty ook een keer een les working cowhorse of cutting......lijkt me helemaal geweldig om te doen!

Wedstrijden doen we NRHA en dit jaar waarschijnlijk ook WRAN.

Paintless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:12

ik wil zelf met Pina de reining in als ze oud genoeg is en misschien met Ruby working cow horse.. we zien wel wat de toekomst brengt, moet nog een jaar wachten.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:15

Ik rij niet 1 specifiek onderdeel. Ben eerst een hele tijd bezig geweest met gymnastiseren van mijn rijpaard, wel altijd western gereden hoor. Nu beginnen we echt een beetje de disciplines erbij te halen. Vooral reining.

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:43

Stip: Hunter, Pleasure
Golden Boy: Hunter, Pleasure

Ja, heel veelzijdig Mijn vorige paard was ook een goed trail paard en reed toen ook veel horsemanship (maargoed, dat heb je alleen voor beginners en amateur...). Dat heb ik ook veel gestart.

Reining...mooi om te zien als het goed wordt gedaan (maar dat geldt voor elke klasse), maar aan mij niet besteed. Leuk om af en toe op een reiner te stappen en te voelen, maar ik heb er weinig mee.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:12

Met Dot wil ik straks zowiezo Pleasure gaan doen, waarschijnlijk ook Hunter (niet omdat ik 't zelf zo fantastisch vind, maar denk dat Dot daar ook wel aanleg voor heeft). Daarnaast wil ik ook Trail met haar gaan doen en in de (verre) toekomst hopelijk Western Riding en Versatile Horse.
Maar 't gaat er niet alleen om wat ik wil.. 't paard moet er ook wel geschikt voor zijn/aanleg voor hebben.

Henla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:20

Ik rij met Impact reining, team penning en cattle penning. Dit jaar wil ik ook gaan beginne met Working Cowhorse.
Met Brio rijdt ik soms een pleasure wedstrijdje, maar pleasure is aan mij niet zo besteed. Doe mij maar wat meer aktie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:25

Ik rijd nu een jaartje reining met nog steeds erg veel plezier!

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:26

Mijn zusje rijdt pleasure met mijn pony'tje...

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:31

ben sinds kort weer bezig maar mijn intresses liggen (ook mede door ras en bouw poownie) bij pleasure, horsemanship en trail. Wie weet komt daar nog meer bij in de toekomst, eerst deze 3 maar eens goed onder de knie krijgen..
De rest vind ik btw supergaaf om naar te kijken maar zie mezelf daar nog niet meerijden

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:45

Tja.... heb een allround paard.
Kan alles wel aardig heb hem gestart in de trail, pleasure, horsemanship, reining, barrel, working cowhorse

Hij vindt pleasure echt geen moer aan, op shows ook altijd erg vervelend, trail gaat goed maar issie wel eens te ongeduldig voor.
Reining, horsemanship (dankzij pionnen deel..)en barrel gaat goed.
Koeien vindt hij geweldig.

Nu, hij is nu 18, doen we alle oefeningen wel nog steeds, vindt ie leuk, een spin, rollbacks, side-passes etc kan hij nog prima, en werken met koeien bij AOK af en toe.
Geen shows meer echter, vanwege artrose.

Als je allround start hobbel je lekker mee met hem, als ik hem toegelegd had op de reining had hij daar best goed in kunnen worden, ben niet zo serieus ermee...

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:12

De lessen gaan binnenkort weer beginnen en dan gaan we ons verder perfectioneren in de pleasure, trail en halter. Op den duur lijkt me Western Riding en Versatile Horse ook schitterend. Ook hopen we volgend jaar onze eerste TREC- wedstrijd te kunnen starten, hij moet daar 6 jaar voor zijn.......

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:17

Ooh FH, ga je TRECen! Lijkt me zo gaaf, alleen zo stikmoeilijk om de snelheid van je paard in te schatten enzo.. heb absolúút geen endurance ervaring en ben slecht in schatten... Vertel vertel... hoe ga jij dat aanpakken?
Ik wil dat op zich ook best gaan doen maar heb geen idee hoe'k dat aan moet pakken...