[SGW] conditietraining??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

conditietraining??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:57

als de bodem weer goed is wil ik met de conditietraining beginnen voor mijn paard en voor mij. voor mezelf weer ik al wat ik ga doen enz.

maar wat doen jullie om jullie paard te trainen.
zijn conditie is achteruit gegaan, wat kan ik doen om die weer goed te krijgen?

Sim

Re: conditietraining??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:39

Lekkere bosritten maken waarbij je afwisselend stapt en draaft (intervaltraining). Na een weekje kun je ook met een interval galoptraining beginnen.

Van lekkere lange stukken draven met af en toe een paar minuutjes stap tussendoor, krijgen ze veel conditie, meer dan als je veel galoppeert.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:01

Twee keer in de week galoptraining opbouwen tot je 3 keer 3 minuten kunt galopperen met daartussen 3 minuten stap, dan ben je al een heel eind. Niet langer dan 3 minuten stappen tussendoor, anders is het effect weg. En inderdaad, verder lekker buitenritten maken met veel stukken draf!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:03

En hoe doe je dat voor je zelf dan?
Daar ben ik nou wel nieuwsgierig naar. Ik doe veel fietsen en dan niet op het zadel zitten. En ik ga wel eens skaten naar stal. Dat is ongeveer een half uur.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:08

Ik rijd in totaal 4 paarden (niet allemaal elke dag) en daar moet ik het eigenlijk van hebben. Ik kom er verder niet aan toe om nog een andere sport te beoefenen, maar ik had er wel graag nog wat bij gedaan.

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:59

zelf doe ik aan traplopen (tot de 6e verdieping is best zwaar ) fietsen en badmintonnen..Hoop dat mijn conditie daarmee wel op pijl komt..

En voor het paard: veel galop en draf in de buitenrit met weinig stukken stap..
Ik las laatst in een artikel dat internationale ruiters hun paarden op conditie en kracht laten komen door in de bak ook vrijwel alleen maar te galopperen.. Maar lijkt me niet dat je daar mee moet beginnen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:03

Ik maak veel buitenritten met veel afwisseling, vooral lange stukken draven en als het paard al wat meer conditie heeft meer galopperen.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:11

ja ik wou het ook op buitenritte gaan doen lekker veel draven en bijna niet stappen en af en toe ff een stuk galopperen. maarja kan niet alleen weg dus moet een slachtoffer vinden, maar anders maar lekker in het land draven enz.

zelf hebben wij zo'n apparaat thuis daar ga ik 2 keer in de week mee beginnen en dan opbouwen. daar moet je opstaan en met je voeten heen en weer en dan kan je je armen er ook bij gebruiken weet niet hoe dat heet. en zelf ga ik vaker fietsen na het paard toe op de mountainbike is 4 km. en dan terug een stuk om fietsen.

het paard heeft vaker gecrosst maar was toen manegepaard en had een goede conditie maarja nu 1,5 jaar niet meer dus vandaar.
bedankt voor de reacties.

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:10

Ik fiets elke dag iets minder als een uur, en ga minimaal 1 keer per week paar uur naar sportschool .. Verder soms skeeleren, hardlopen, schaatsen, en dat soort dingen

Ben eigelijk nog nooit moe geweest na een cross.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 22:30

nee idd, maar ik heb het probleem dat ik hartpatient ben.
mijn hartslag is te hoog en heb daar medicijnen voor.
daarom moet ik mijn conditie zelf ook opbouwen want anders kom ik elke keer met een hartslag van bijna 200 uit de cross (had ik in nijberkoop) dus dat is natuurlijk niet goed.

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:04

ladyzwien schreef:
nee idd, maar ik heb het probleem dat ik hartpatient ben.
mijn hartslag is te hoog en heb daar medicijnen voor.
daarom moet ik mijn conditie zelf ook opbouwen want anders kom ik elke keer met een hartslag van bijna 200 uit de cross (had ik in nijberkoop) dus dat is natuurlijk niet goed.

Owjee, moet je idd goed opletten. 200

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:07

Nanza en ik lopen samen hard... Best leuke bezigheid, en je werkt toch vooral aan je eigen conditie. Ik ben moe erna, Nanza niet.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:01

Ik ga 1 a 2 week keer in de week naar de sportschool voor mijn eigen conditie. De paarden bouwen met gewoon dressuur- en springwerk al heel wat conditie op.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:15

Ik zwem tegenwoordig twee keer per week.
Met mijn paard probeer ik 1 keer in de week interval training te galopperen op het strand. 3-3-3 minuten galopperen met steeds 3 minuten stappen houdt mijn paard gemakkelijk vol, dus hij is wel klaar voor het crossseizoen. Mijn kuiten daarentegen.....

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:42

IK ben bezig met hardlopen nu. Ik probeer echt 3 keer per week maar het lukt niet altijd.
Verder fiets ik veel. En Joeri train ik nu zoveel mogelijk buiten, buitenritten van anderhalf uur meestal.
Het is alleen echt jammer dat ik nergens galoptrainig kan doen, je hebt hier alleen maar bermen van een meter breed met om de 300 mtr een oprijpad.
Hoe doen jullie dat? Ik kan niet 3 keer per week naar het strand :S

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 16:28

wij hebben bij ons lange zandpaden en veel zandpaden dus het moet wel lukken

huh samen met mars hardlopen is geen optie, denk niet dat dat goed komt

bedankt voor alle tips

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:43

fietsen met je paard

marjoleine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:05

Ik fiets met Grace minimaal 2x per week op de weg, dat is nog goed voor de pezen ook...Zelf fiets ik elke dag een halfuur, en rij ik, maar ben eigenlijk nog nooit moe uit de cross gekomen. Veel succes allemaal met trainen, en zweten en werken

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 11:43

haha dank je wel

nou ga liever niet fietsen met hem, zou niet weten wat ie gaat doen, en hij is al niet graag alleen.

maar heb al een maatje gevonden om conditietraining te gaan doen in de bossen rosalie123 hier op bokt, die woont 2 min. fiets afstand bij de stallen.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:31

Ik ga een half uur per paard per dag fietsen. net als marjoleine
En een half uur tot een uur per paard per dag trainen voor dressuur/springen/terrein.
Verder stap ik de paarden vaak uit op het hard.
Zo bouw ik mijn conditie en dat van de paarden op

gr margo

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:36

Ik ga graag met die van mij naar het strand. Lekker in de zee draven, goed voor de conditie en de benen.
Zelf doe ik veel aan hardlopen, fitnessen en in de zomer trampoline springen. En ik rijd 3 tot 4 paarden per dag.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:46

Ik ga buiten om te beginnen een kwartier draven, min stappen, kwartier draven, 5 min stappen etc.. Bij dat draven doe ik ook wel een stukje galop om het leuk te houden. Zodra ik dadelijk weer veel buiten kan rijden doe ik dit dus een paar keer per week en bouw ik dat op.