[WN] Kent iemand de hengst Mardelle Siemon?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yank

Kent iemand de hengst Mardelle Siemon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:15

Ik blijf pogingen doen om een foto van hem te zien. Verder dan een stamboom, een lijst van nakomelingen en wetend wie de eigenaar is kom ik niet.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:11

en contact opnemen met de eigenaar lukt niet?

Yank

Re: Kent iemand de hengst Mardelle Siemon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 15:10

Ik heb hem een mailtje gestuurd, maar kreeg toen volgens mij een vrij algemeen mailtje terug. Het kwam er volgens mij op neer dat je voor meer informatie over hem geld moest betalen ofzo. En dat is leuk voor mensen die hun merrie willen laten "dekken" door hem, maar niet voor mij.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:32

hmm, klinkt vreemd... over het algemeen zijn hengsteigenaren best genegen fotomateriaal op te sturen, helemaal als je uitlegt dat je er een (klein)kind van hebt.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:24

Ja, dat leek mij ook.

Wat ik sowieso wel zeker weet, is dat ik ook niet bij APHA terecht kon. Daar moest ik zeker weten betalen voor foto's en dan was de kans ook groot dat het alleen veulenfoto's waren en niet zoals ie nu is.

Heel erg vaag allemaal, vraag me af waarom iedereen toch overal geld voor wilt hebben?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:10

Ja, dat klopt, bij APHA kun je foto's opvragen, maar dat zijn dan de foto's die gebruikt zijn bij registratie en tenzij ze een keer nieuwe papieren bij hem aangevraagd hebben, zullen dat idd veulenfoto's zijn. APHA wil trouwens lang niet voor alles geld hebben, daar is heel veel gratis wat bij de AQHA wel geld kost... maar die foto's kosten inderdaad wel iets ja.. maar meestal is dat niet veel hoor.

Ik zou gewoon nog es de eigenaar schrijven en gewoon vriendelijk vragen of ze je een foto willen mailen. E-mail adres er bij...

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:30

Ja maar nu nog iets he..

Het schijnt dus dat ene Bieber, Leroy ofzo de eigenaar is. Voor dat ik daar achter was, heb ik onbewust weleens op zijn site gekeken. Daar stonden veulens met Siemon als vader. En aangezien die mensen zelf met hun merries fokken, hebben ze die dus bewust laten "dekken" door Siemon. Maar als Siemon daadwerkelijk van hun is, waarom kan ik daarover helemaal niks vinden op die site? Dan moet er toch wel iets over hem staan en al helemaal als hij nog steeds als dekhengst wordt ingezet. Of zie ik dat verkeerd?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:59

Als ze hem alleen voor hun eigen merries willen gebruiken hoeft dat niet percé... er zijn hengsteigenaren die hun veulens 'exclusief' willen houden en 'no outside mares' dekken. Dan zullen ze de hengst dus ook minder promoten.
't Kan ook zijn dat hij gewoonweg de eigenaar niet meer is, óf dat'ie inmiddels geruind is. Heb je de adres gegevens via de APHA gekregen?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:18

Heb z'n progeny record er eens bij gepakt, maar hij heeft maar tot 97 gedekt, daarna zijn er geen veulens meer van hem geregistreerd. Kans is dus groot dat'ie geruind en verkocht, óf overleden is.
Ik zou die Bieber gewoon nog een keer mailen en uitleggen dat je graag wilt weten waar het paard nu is en eventueel graag een foto wilt hebben. Als ze'm verkocht hebben kunnen ze je misschien wel vertellen wie hem nu heeft... maar diegene heeft em dan in ieder geval niet op naam laten zetten, anders stond hij dus niet onder Bieber bij de APHA

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 09:40

Aha, heel erg bedankt! Het klopt wel wat jij zegt. Ik zou die man nog eens gaan mailen. Je hoort het nog wel.