[WN] Dravers in de western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Dravers in de western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 08:07

viewtopic.php?f=13&t=529149

Bovenstaande link verwijst naar een topic waarin gevraagd wordt of er 'westerndravers' zijn die het ver geschopt hebben in de reining (of een andere westerntak). Misschien weten de 'oude rotten' hier iets van. De TS in bovenstaand topic doelt niet op een discussie of een draver al dan niet geschikt is voor een andere tak van paardensport, zij willen slechts informatie voor het schrijven van een boek!

iski

Re: Dravers in de western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:17

Helaas.......geen ouwe rot. Maar wel een jaar lang een draver bij huis gehad (zoon van Full Speed Mac) die wat beginselen van het Western Riding bijgebracht was. Niet veel maar in ieder geval genoeg om het expliciete draven 'af te leren'.

Het enige dat bleef......de turboaandrijving op de achterhand....tekenfilmachtige sensatie van een onder je reet exploderend paard.... (hij heet niet voor niets High Speed Mac)....een paard met een automatische versnellingsbak die je van 0 tot 50 brengt in 5 seconden, daarbij je hart achterlatend op de startlijn en je de adem afsnijdt gedurende de eerste 500 meter.....heb je dat alles overleefd...dan resteerd je nog een half uur om de adrenaline in je spieren en bloedbaan op te ruimen....shake baby shake.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:31

Biek,
Misschien moet je is een mail wagen naar boko stales, dat is een grote fokker van dit ras. Heb mijn laten vertellen dat hij één van de grotere is in Europa, daar deze ook in Sweden gevestigd zijn. Ook zitten deze in het Noord Hollandse Starnmeer, dus misschien dat hun jou wel op weg kunnen helpen, waar je naar op zoek bent.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:38

Ik gok erop dat ze van Boko weinig te maken hebben met dravers in andere sporten dan de Drafsport. Daar gaat het hier namelijk om

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 11:47

Al m,n geld op 'winnend' ja!

Evengoed bedankt voor het meedenken, Peter! Als je dit najaar een beginnerswedstrijdje gaat organiseren kom ik wellicht mijn 'Turbo' showen!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:01

iski schreef:
... (zoon van Full Speed Mac)
... (hij heet niet voor niets High Speed Mac).....

Gaat dit om hetzelfde paard? Dan klopt het namelijk niet Full speed en High speed zijn halfbroers, beide uit Wzella. Vader van Full is Udo Quick, vader van High is Amor Geert. Mackie hier op bokt had Morespeed mac uit dezelfde moeder van Rapid Royalty.

En nu weer ontopic

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:08

wkoekoek schreef:
iski schreef:
... (zoon van Full Speed Mac)
... (hij heet niet voor niets High Speed Mac).....

Gaat dit om hetzelfde paard? Dan klopt het namelijk niet Full speed en High speed zijn halfbroers, beide uit Wzella. Vader van Full is Udo Quick, vader van High is Amor Geert. Mackie hier op bokt had Morespeed mac uit dezelfde moeder van Rapid Royalty.

En nu weer ontopic

You are right...het was z'n (half)broer... Full speed staat hier trouwens ook......obviously it RUNS in the Family

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:10

een kennisje van mij lid vd wran rijdt op een draversmerrie mee freudes zimbri, bij de beginners zowel pleasure horsemanship reining, tevens rijdt zij dressuurwedstrijden en endurance, dus het is allemaal mogelijk voor welke tak vd paardensport dan ook.
voor haar telnr over meer info kan je mij pben.

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:20

En wanneer gaat Mac meedoen met Ellen in de wedstrijden? Is wel een mooi duo!!!

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:33

Willem Odendaal heeft in het begin ook op een draver wedstrijden gereden ook op hoog nivo geloof ik. Als je OAK Ranch of Willem zijn naam googled dan kom je op zijn site, dan kan je em een mailtje doen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:34

Equinecoach schreef:
Al m,n geld op 'winnend' ja!

Evengoed bedankt voor het meedenken, Peter! Als je dit najaar een beginnerswedstrijdje gaat organiseren kom ik wellicht mijn 'Turbo' showen!

Mooi, ik had eigelijk al een datum geprikt, maar ben bang dat ik dan mijn bouw plannen nog niet klaar heb. Wil namelijk meer tribune plaatsen creëren.
Wel leuk vind ik dan, dan jij met je turbo komt, want ik wil namelijk de twee grijze juryleden van de Wran die ik op het oog heb, voor deze dubbele punten show vragen.
Ben wel benieuwd hoe snel deze het één en ander nog wel kunnen volgen, dan wel niet op zij moeten springen als het hen te heet onder de voeten wordt, bij een eventuele niet goed uit gevoerde galopswissel. Dus bij de Ve-Ca show wordt er al het ware een vlug en lenigheids cursus/test in gebouwd voor de jury leden, wat de amusementswaarde te goede komen zal. Dit pas in het eventuele nieuwe beleid, daar ik weet uit andere sporten dat BV scheidsrechters in het voetbal, ook getest worden.
Maar goed, ik ben er nog niet helemaal uit wanneer het gaat plaats vinden, maar een show komt er wel.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 16:29

Citaat:
RGERRITS schreef:een kennisje van mij lid vd wran rijdt op een draversmerrie mee freudes zimbri, bij de beginners zowel pleasure horsemanship reining, tevens rijdt zij dressuurwedstrijden en endurance, dus het is allemaal mogelijk voor welke tak vd paardensport dan ook.

En zo is het maar net! Al moet de bouw van een draver wel meewerken. Mijn vorige draver was wat lang in zijn rug en had moeite met changementen. Die ik nu heb daarentegen schud ze zonder enige moeite, en zelfs ongevraagd, uit haar hoef. Zo lenig als een slang.

Citaat:
PeterV schreef:Ben wel benieuwd hoe snel deze het één en ander nog wel kunnen volgen, dan wel niet op zij moeten springen als het hen te heet onder de voeten wordt, bij een eventuele niet goed uit gevoerde galopswissel.

No problemo, Turbo (a.k.a. Roxana Dakota) is 1.65 hoog en donkerbruin en plant haar hoeven goed in de grond. Moet aardig imposant zijn als dat vanuit de cirkel recht op je af denderd, lijkt mij...

@IskiPas op! wkoekoek is een wandelende encyclopedie wat dravers betreft! Als zij het niet weet... vergeet het dan maar

Bedankt voor de reacties zover, ik heb ze aan bovenstaand topic doorgegeven

MissPippin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:17

ik heb ook een westerndravertje gehad. en bij ons op stal hadden we n paar jaar geleden ene goede reiner, superstopper

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:57

Ik heb ook jaren een draver merrie gehad waar ik western mee reed. Af en toe startte ik met haar wedstrijdjes maar ze was daar eigenlijk te "heet" voor. Joanna (zo heette ze) was vooral goed in reining en trail.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:23

`vroeger op Triple-X hebben een aantal dravers gestaan in training.
Ze heetten Chevy en Dodge, uiteindelijk kenden ze leuk de basis, de een kon als een debiel spinnen en de ander was super in zijn wissels (na een hoop trainen). Chevy staat nu bij Carmen en Peter (is nog van jeanette) en waar de ander gebleven is geen idee...
Op manege Austerlitz heeft er ook een gestaan "Pijl" maar daar weet ik verder niets van.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:58

Ik heb ook een draver, maar daar ben ik pas western mee gaan rijden toen hij 18 jaar was. Hij is nu 20. Nooit een wedstrijd gestart vanwege hetzelfde als Horsea: veel te heet. Heb wel horsemanshipoefeningen gedaan, maar daar werd Duke zo heet van dat hij uiteindelijk alles in galop wilde doen. Trailoefeningen gingen daarentegen wel goed.
Maar de basis beheerst hij wel. Het paniekerige draversdrafje (zo noem ik dat maar) is er aardig uit. Hij kan netjes, ontspannen en rustig draven. Hetzelfde geld voor de galop.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:01

ik ken er vrij veel die in de western lopen, of ze ook voorkomen op hoog niveau weet ik niet.

vanderplas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:51

Dat paardje van de manege Austerlitz zijn naam voluit was, Dart mendel alias Pijl... Erg snel dier, en goudeerlijk.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:49

Kennen jullie Arjan vd Watering ? Hij reed vroeger op De Hoge Devel in Zwijndrecht en kreeg samen met zijn vriendin Astrid een draver met de naam BB Bijou. Nou die hebben toch aardig wat in de prijzen gezeten. Arjan deed , als ik me niet vergis, reining en astrid pleasure. Was een donker paardje en super mooi om te zien. Dit moet zo'n beetje begin '90/'94 zijn geweest. Volgens mij ging ie ook altijd 2x per mnd naar Willem Burgmeijer voor les.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:31

BB Bijou zegt mij nog wel iets. Wat dat een donkerbruin cq zwart paard???

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:36

Klopt, donkerbruin was ie, volgens mij leeft ie nog hoor. Er werd ook vaak gevraagd of het een Quarter was . Maar het was (is) een tof paardje, heb m vaak zat gezien toen de NK's nog in Ermelo werden verreden.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:41

Vond het ook een leuk dier.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:28

Ha! wacht maar totdat ik zover ben met m`n paard

astridvanspr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:11

HappyAppy schreef:
Kennen jullie Arjan vd Watering ? Hij reed vroeger op De Hoge Devel in Zwijndrecht en kreeg samen met zijn vriendin Astrid een draver met de naam BB Bijou. Nou die hebben toch aardig wat in de prijzen gezeten. Arjan deed , als ik me niet vergis, reining en astrid pleasure. Was een donker paardje en super mooi om te zien. Dit moet zo'n beetje begin '90/'94 zijn geweest. Volgens mij ging ie ook altijd 2x per mnd naar Willem Burgmeijer voor les.

hoi astrid hier. BBBijou leeft nog steeds en is nog steeds van mij. Ze is nu 18 en doet het nog steeds haha! Arjan is intussen verder gegaan met Jolinda Dun It, die er helaas niet meer is. Wel heeft hij een veulen gefokt uit Jolinda die hij nog steeds heeft...

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:15

Wat leuk om iets van Bijou te horen. Heb jij nog oude foto's uit de tijd dat jullie nog fanatiek waren op de wedstrijden???