[SGW] Hoever zijn jullie met je trainingsopbouw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Hoever zijn jullie met je trainingsopbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:19

Ik ben benieuwd hoe ver jullie zijn met de trainingsopbouw voor het komend seizoen.

Killea heb ik aardig klaar inmiddels. Straks als de bodem weer goed is nog wat galoptraining in de bossen en natuurlijk de crosstraining in februari. De afgelopen maanden hebben we lekker doorgetraind op het springen en zo nu en dan een wedstrijd gereden (spr en dr) en natuurlijk regelmatig een lekkere bosrit. Ze zit lekker in haar vel en ik denk wel dat ze er bijna klaar voor is.

Djinny zit wel weer goed op conditie, maar verder heb ik natuurlijk niets met haar kunnen doen qua spring- en galoptraining. Ik hoop daar vanaf a.s. maandag mee aan de slag te kunnen.
Of ik haar dan klaar heb voor Chaam is afwachten. Misschien zit het er wel in dat ik haar niet mee kan nemen naar Chaam. Dat ga ik uiteraard a.s. maandag overleggen met de DA.

Hoe staat het bij jullie?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:26

Raimaer is helemaal fit, die loopt nog redelijk wat wedstrijden de komende tijd om de spanning onder controle te krijgen. Pablo heeft veel dressuurwerk gedaan en is conditioneel wel fit, maar heeft lang niet gesprongen.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:50

Lucky is zo ongeveer klaar voor het crossen, nog even een paar keer galoptrainen en nog een crosstraining en dan is ze helemaal klaar.
Nu nog afwachten of ik haar nog heb als we weer aan het crossen gaan (ze staat te koop nml)

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:17

ik zag het sjaan...waarom?
ik ben er nog steeds niet uit of ik Muis wil starten, in ieder geval eerst maar eens naar een crossterreintje ofzo, of een lesje. verder is ze redelijk in conditie maar heb wel het idee dat ze door de spanning en alle enge dingen snel moe wordt en dan wordt ze heel erg loperig

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:26

Sambal is ook in een goeie conditie
Heb de laatste tijd veel wedstrijdjes ingepland dus dat houden we wel zo
Verder als het wat mooier weer wordt nog een keer naar Bussloo ofzo en wat galoperen in het weiland.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:46

BT , ik zal het wel ff in onze mutsen topic uitleggen, hier wordt dat een beetje off topic namelijk.

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:51

Ik lig ook al aaridig op schema met alle 3 de paardjes!!

MJ_

Re: Hoever zijn jullie met je trainingsopbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:53

Ik ben met Os sinds 3 weken aan het galoptrainen, met intervallen. Maar ik moet zeggen, hij pakt het zo makkelijk op dat ik niet denk dat ik nog veel bij moet trainen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:19

Ik loop een beetje achter lees ik Wegens omstandigheden heeft mijn paard 6 weken vakantie gehad en ik heb er vandaag voor de derde keer opgezeten

Al moet ik wel zeggen dat ik een keer getraind heb toen ze 2 weken bijna niks had gedaan. Ze was toen het paard met de beste conditie. Het scheelt ook dat ze bij mij altijd op de dag in het land lopen. En aan het land te zien trekken ze wel eens een sprintje

Ik heb nog wel wat te doen maar dat gaat zeker lukken en anders rij ik gewoon minder hard in Chaam.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:02

Wij hebben er nog helemaal niks aan gedaan. We zijn al een paar weken aan het afbouwen, ook omdat we op vakantie gaan.

Met Ienie zijn we wel een paar keer wezen oefenspringen. Dressuur is niet echt op niveau op dit moment, maar ze hoeft straks natuurlijk ook geen M te lopen.

Online is tamelijk weinig gereden de laatste tijd. Zijn conditie is nog lang niet op peil. Hij heeft afgelopen dinsdag voor het eerst sinds juni 05 weer een springparcours gelopen. Er is ook weinig dressuur met hem gedaan, maar hij kan wel zo een M1 proef lopen denk ik. Hij pakt de dressuur altijd vrij snel op.

We gaan pas na de vakantie weer wat fanatieker rijden. In febr. naar de training van Rob, daarna een dressuurwedstrijd, tussendoor denk ik nog wel een keer naar Ysselsteyn, en dan op 19 maart naar Chaam.
Dus... we zijn nog nergens met de trainingopbouw.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:33

Wat conditie betreft is mn volbloed niet kapot te krijgen, hij is op het moment topfit en zit lekker in zn vel. Dressuurmatig gaat ie goed. Met springen nog behoorlijk heftig, maar ik moet in het voorjaar gewoon weer wat meer met hem springen, dan wordt dat ook wel weer een beetje gewoon.
wij hoeven iig nog niet in chaam te crossen. Als Westerbork doorgaat, dan zal dat wel de eerste wedstrijd voor ons zijn. Maar als het ff kan wil ik ook graag de oefencross in putten meenemen.
voordat ik weer de wedstrijd in ga vind ik het altijd wel even prettig om weer ff crossgevoel te krijgen dmv een crosstraining of oefencross.

marjoleine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:06

Grace is volgens mij goed op conditie, we hebben van de winter gewoon doorgetraind en veel gesprongen, ik heb een paar weken geleden een keer galoptraining gedaan en ze was niet te houden. 4 maart weer cross-trainen en daarna chaam. Veel succes allemaal met trainen!!!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:43

ik heb met mars ook nog niet echt getraind. heb wel westrijden gehad springen en dressuur, maar ga volgende week echt beginnen met buitenritten en galoptraining enz. zijn conditie is nu nog niet goed genoeg voor een cross. maar de eerste zou westerbork zijn als die doorgaat. dus heb nog even