[WN] Wedstrijd starten vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nisan

Wedstrijd starten vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 10:06

Hallo, kan iemand mij duidelijk maken hoe het precies zit met het starten van een paard, wat (nog) niet op mijn naam staat? Het paard heeft in 2005 1x gestart op een nqha show in de open reining en is als vierde geplaatst. Nu zou ik met dit paard een keertje willen starten op een wran wedstrijd, maar met mijn eigen paard start ik nog beginners, kan dit dan ook met dit andere paard? Zo nee, moet ik dan in de open starten en verlies ik de beginnersstatus met mijn andere paard dan ook? Voor zover ik heb begrepen mag je dus wel beginners starten, mits het paard in de open of amateur in de afgelopen twee jaar geen punten heeft gehaald, nu is hij dus 1x als vierde geplaatst, heeft hij nu punten gehaald? Ik snap het niet helemaal

Gr. Eva

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:48

Omdat het paard punten heeft gehaald, mag je als beginner wel starten op dat paard maar je moet toestemming vragen bij het wran-bestuur.

Daarvoor heb je twee handtekeningen nodig van ruiters uit jouw klasse (beginners dus) die verklaren geen bezwaar te hebben tegen het feit dat jij op dat paard start in de beginnersklasse. Dat stuur je dan met de gegevens van het paard en je eigen gegevens op naar het Wran-bestuur om toestemming te vragen.

Nisan

Re: Wedstrijd starten vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 11:30

Anya schreef:
Omdat het paard punten heeft gehaald, mag je als beginner wel starten op dat paard maar je moet toestemming vragen bij het wran-bestuur.

Ok, dus het maakt niet uit of het paard op mijn naam staat of niet? En hoe zit het bij de nqha wedstrijden, geld daar hetzelfde? En als vierde geplaatst, betekend dus dat hij punten heeft gehaald?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:23

Als de eigenaar een Open ruiter is dan mag het niet.
Als de eigenaar niet is ingedeeld in de A*G*of B klasse bij de wran dan mag het ook niet.
Anya wel ff jullie eigen regels goed lezen

Nisan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:46

Blaze schreef:
Als de eigenaar een Open ruiter is dan mag het niet.
Als de eigenaar niet is ingedeeld in de A*G*of B klasse bij de wran dan mag het ook niet.

O.... Ja de eigenaar is een open ruiter. Maar als ik het paard op mijn naam laat zetten, mag het dan allemaal wel?? Geld de regel van dat het paard open gestart is dan ook nog of maakt het dan niet meer uit?? Kan ik dan gewoon beginners starten?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:59

Dan moet je een lease contract hebben met het exclusieve gebruiksrecht .
Ik dacht dat exclusief betekende dat je als enige mag starten met dat paard.Dat blijkt nu niet meer zo te zijn.MAAR het wil wel zeggen dat de eigenlijke eigenaar niet mag starten.(wel iemand anders en alleen in de open)

Nisan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:21

Blaze schreef:
Ik dacht dat exclusief betekende dat je als enige mag starten met dat paard.Dat blijkt nu niet meer zo te zijn.MAAR het wil wel zeggen dat de eigenlijke eigenaar niet mag starten.(wel iemand anders en alleen in de open)

Ok dat is een stukje duidelijker voor mij. Ik zal tegen de tijd dat ik een wedstrijd wil starten contact opnemen met de desbetreffende organisatie en dan zal ik het precies horen. Ging mij er nu om dat het dus niet onmogelijk is te starten met dit paard. Bedankt voor de reacties!

westernboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:10

Nisan schreef:
Blaze schreef:

Ok dat is een stukje duidelijker voor mij. Ik zal tegen de tijd dat ik een wedstrijd wil starten contact opnemen met de desbetreffende organisatie en dan zal ik het precies horen. Ging mij er nu om dat het dus niet onmogelijk is te starten met dit paard. Bedankt voor de reacties!

hey eva alles goed